Vanochtend bij nacht en ontij kwam de bazin me weer achter uit de wei halen. Ik was lekker helemaal achterin blijven staan, want daar staat vers gras. Ik mocht meteen doorlopen naar het hok op wielen, want de vlechtjes zaten er allemaal al in. In het hok hing een lekker hooinet, dus dat was weer goed geregeld.
We gingen dit keer een aardig eind weg, maar uiteindelijk kwamen weer ergens aan waar een hoop mensen en paarden waren. Reuze gezellig dus, weer een rit met de bazin en een hoop vriendjes.
Ik vond het wel raar dat de baas niet mee was, maar de bazin had een hele aardige watergooister gevonden, Marie, die ons onderweg heeft bijgestaan. En ze kan goed billen masseren, joh
Snel naar die aan-je-zitters, die na het gebruikelijke peuterwerk weer verklaarden dat ik mocht starten. Nog even een paar plukken hooi weggewerkt achter de trailer, maar als snel ging het zadel erop, en dan eet ik niet meer, want dan gaan we beginnen, en dan ga ik in de actief-modus!

Lekker vlot van start gegaan, beetje met de koplopers mee, vind ik altijd wel fijn. Stevig doorgedraafd, dat doe ik tegenwoordig weer heel makkelijk met m'n nieuwe zadelonderlegger. Die geeft me lekker veel ruimte bij m'n schouders. Ook stevige stukken gegaloppeerd, lekker een berg overgereden (doe mij maar bergen en harde ondergrond, heerlijk!), Marie natuurlijk regelmatig tegengekomen, beierende kerkklokken gehoord, vier x een spoorweg overgestoken (konden ze niet kiezen aan welke kant van de spoorbaan ze wilden blijven?
) en tenslotte onder een prachtig smal tunneltje door richting de Regge. Mooie dijkweides om overheen te galopperen, wat we dan ook lekker gedaan hebben. En toen waren we alweer terug, precies op het tijdstip dat de bazin voorspeld had. Knap hè....
Daar moesten die prikkers en voelers natuurlijk weer controleren dat ik het nog deed, en daarna mocht ik lekker een bak bietenpulp leegslobberen. Nou, daar zeg ik geen nee tegen.
Marie was ook blij dat ik zo goed at, dat vindt ze heel belangrijk. Drinken doe ik natuurlijk niet het eerste rondje, dat is voor watjes.
Daarna weer lekker vertrokken voor het tweede rondje, samen met een ander heerlijk het hele stuk langs de Regge gegaloppeerd, en weer onder dat geinige tunneltje door. Daarna weer een rondje Berg (en dat was wel vreemd lang, de bazin riep al snel iets over 50 km, en daarna hebben we nooit meer een bordje 55 km gezien, en 60 km stond bij de Regge, nou, daar waren we nog lang niet). Maar goed maakt niet uit, het was een mooie route, en eindelijk kwamen we weer terug bij Marie. Onderweg heb ik nog water gedronken bij een waterpunt, ja ja, ik drink heus wel als ik dorst heb hoor! Jullie tweebeners moeten je niet zo druk maken.
En dan is het gasgeven richting finish, voor de laatste keer door het tunneltje en naar de Regge, en nog even een eindsprintje trekken. En we finishten ook precies op het tijdstip dat de bazin had voorspeld. Nou vraag ik je, hoe doet ze dat...
Gek genoeg wilden ze geen hartslag van me meten bij de finish, nou dan niet, van mij hoeft het ook niet zo nodig hoor. Ik wilde best even uitrusten, en wat eten.
En dan na afloop mag je je nog een keer helemaal laten betasten en mag je nog een laatste keer laten zien dat je best wel weet in welke volgorde je je benen op de grond moet zetten. Ik snap dat niet, maar het schijnt erbij te horen. Alles was natuurlijk weer in orde, en toen mocht ik eindelijk echt even van m'n welverdiende rust genieten in m'n paddockje.
De bazin heeft gezegd dat dit de laatste wedstrijd was, dus nu krijg ik vakantie. Nou ja, vakantie, Cenny komt nog logeren, en Marie komt een keer buurten met Nekst, en ik moet Folly leren dat het bos leuk is, en Doma moet weer voorzichtig beginnen dus die mag ik ook als handpaard meenemen, en ik ga ook weer eens samen met m'n geen-eiige tweelingbroer Barek op pad, dus vakantie? Ik moet het nog zien
. Mooie seizoensafsluiter dus