Totale indruk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Totale indruk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:57

Ben wat aan het opruimen en vond het protocol van mijn eerste (en enige Tong uitsteken) wedstrijd terug.
Nu staat daar niet veel speciaals op, maar er staat een samenvatting met een aantal punten waarvan het meeste niet ingevuld is, maar totale indruk wel. Hier staat 13 bij.

Nu heb ik werkelijk geen flauw idee wat het wil zeggen Clown
Niet dat het uitmaakt, want het was gewoon allemaal goed, maar gewoon nieuwsgierig.

Is dat bij jullie ook zo?
Of iemand die een idee heeft wat het betekent?

Sash

Re: Totale indruk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:33

bedoel je nou dressuur? want bij endurance krijg je geen protocol alleen een vet kaart.

en ben je belgisch? want werken ze daar niet bij cijffers geven met getallen tot 20? of ben ik nu echt onzin aan het uitkramen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:35

Vetkaart is bij mij het protocol Clown
Bedoel dus de vetkaart Ja

Ben belgisch Ja
Maar heb geen flauw idee van de punten. Clown
Ik ga eens zien of er wat van in het reglement staat, maar het was mij nog nooit eerder opgevallen, vandaar Tong uitsteken

Edit; in het reglement is er niks van te vinden (tenzij ik erlangs lees).

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:45

en klopt dat van die 20 punten nou? in nederland is het hoogste cijfer wat je op school kan krijgen een 10, is dat in belgie 20?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:51

Uhm, aan de hogeschool (en universiteit denk ik) wel ja.
Maar wat heeft dat met endurance en paarden te maken? Clown

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:04

nou dan is het misschien een oud systeem dat ze een cijfer gaven voor de totale indruk. maargoed ik heb er ook nog nooit van gehoord.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:35

hen er ook nog nooit van gehoord. Iemand anders misschien??

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:31

Totale indruk is een maat die in België gebruikt wordt om uiting te geven aan de totale indruk die het paard maakt. Dus ziet het er nog fit uit, of loopt het te slungelen etc.
Beste score is altijd 0, slechtste is 5 (afgekeurd).

Alleen hoe je dan aan 13 komt... Verward Voor ieder punt krijg je wel 2 strafpunten, maar dan nog.
Er staat me wel iets bij dat ook de haarvaten daarbij gerekend worden, omdat daar geen apart beoordelingsvakje voor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:52

Wat jij zegt is niet de totale indruk ofzo, dat is gewoon de veeartscontrole (huidplooi, haarvaten, slijmvliezen, darmgeluiden, ademhaling, tonus, temperatuur en beweging). Dat is iets wat gewoon bij elke keuring ingevuld wordt, naast de hartslag.

Het is ook niet in dat vak dat het staat, maar rechtsbovenaan.
Er staat nog bij:
Strafpunten snelheid
Hartslag
Algemene indruk
Beweging
(dan komt totale indruk)
Plaats

Maar die ander dingen zijn allemaal niet ingevuld.
Moet eens zien als ik eens een andere vetkaart in handen krijg of ze dat overal invullen of niet... (maar dat zal waarschijnlijk niet meer voor dit seizoen zijn, tenzij ik eraan denk een oude vetkaart aan de eigenaresse te vragen.. Dus als iemand een idee heeft is dat welkom Clown)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:20

[***] schreef:
Wat jij zegt is niet de totale indruk ofzo, dat is gewoon de veeartscontrole (huidplooi, haarvaten, slijmvliezen, darmgeluiden, ademhaling, tonus, temperatuur en beweging). Dat is iets wat gewoon bij elke keuring ingevuld wordt, naast de hartslag.

Nee hoor, naast al die dingen is (of was? Verward ) er ook een vakje totale indruk. Lachen Dus een extra beoordeling, naast hartslag, hydratatie (huidplooi), CRT (haarvaten) en locomotie.
Ik weet dat het voorheen wel op de Waalse kaarten stond maar niet op de Vlaamse, voordat alles gelijkgetrokken werd dus. En dat o.a. de strafpunten van CRT daarbij gevoegd werden omdat daar geen aparte eindscore van was.

Wat jij zegt rechtsboven dat zijn de totaalscores, dus ook de totale score voor algemene indruk (opgeteld van voorkeuring, vetgate en nakeuring).
Maar nu weet ik eigenlijk niet of het op de huidige kaarten nog staat..? Niet op gelet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:25

Neen hoor Clown
Totale indruk staat uitsluitend rechts bovenaan, algemene indruk ook (en dat is niet ingevuld).

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:27

Nou, ik zal er als ik thuis ben eens een vetkaart bijzoeken, dan weet ik waar je het over hebt. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:39

Ok, super Ja Haha!
(tenzij het er nu misschien ondertussen niet meer opstaat ofzo, je weet nooit hé Tong uitsteken)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:51

Wanneer was die wedstrijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:01

Eerste wedstrijd van dit jaar (Helchteren).
Misschien dat toen nog niet alles op punt stond ofzo en dit nog iets was van voorjaande jaren ...
(heb bv. ook een medaille hier hangen waar initiatie op staat enzo, vandaar Knipoog )

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:06

Die heb ik ook gereden (wel de Q1), dus ik zal straks eens kijken. Lachen

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:05

Ik heb even gekeken, en weet nu wat je bedoelt. Op mijn kaart staat bij 'Totale indruk' het totale aantal strafpunten, dus ik neem aan bij jou ook. Dat is dus een optelsom van de punten voor hartslag, snelheid en IN-tijd (al werd die in Helchteren per ongeluk nog niet geregistreerd in de Initiatie, dus daar zul je sowieso 0 punten hebben).

Het is dus iets anders dan wat vroeger op de Waalse kaarten stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:10

Ah ok, bedankt Lachen