Aanschouw HET zadel

Hier als het op m'n paardje ligt, zij heeft het ook uitgebreid bekeken en goedgekeurd!

Een foto als erop zit heb ik nog niet, dat trekt nogal moeilijk en zover ben ik nog niet in de cursus!!
Ik heb het zadel nu zo'n 2 maanden in mijn bezit en ben er helemaal weg van. Hiervoor reed ik met een zwaar westernzadel en dit lichtgewicht zadel (ongeveer 3,5kg) is echt een verademing met opzadelen. Verder heb ik nu eindeijk een zadel gevonden dat m'n paardje ook goed past aangezien zij wat overbouwd is aan de spieren vlak achter de schouder. De meeste zadels klemde deze spieren een beetje (of een beetje veel
) vast waardoor ze kortere passen nam en niet vlot liep. Nu loopt ze heerlijk vlot en draven we er een gat van onder in het bos. Voor mij zit dit zadel ook heel goed, niet die gedwongen zit die je wel eens kan hebben bij een engels zadel maar ook weer niet die bredere zit van een westernzadel. En wat ik ook een plus vind, er passen allerei zadeldekjes onder!
Een minpunt heb nog niet ondervonden denk ik buiten dan misschien dat ik mijn stijgbeugels niet helemaal op dezelfde hoogte lijk te krijgen maar dit kan ook aan mijn benen liggen natuurlijk.
Zal misschien eens gaatjes tussen de reeds bestaande gaatjes moeten knippen.En, wat vinden jullie ervan?