Tja we zijn er een jaar uit geweest na de peesblessure dus dat was wel weer even spannend. Sinds 26 mei mochten weer gaan trainen en hier stonden we dan weer. Na veel tegenslagen in die paar maandjes zoals hoesten, koorts, ernstige rugproblemen, gevallen zijn, en als laatste te kort bekapt worden, was het wel heel spannend. We zouden samen met mandy starten eerst nog wat probleempjes omdat ze geen auto had om de trailer te trekken dus een 2 paards trailer geregeld en "even" naar Soest gereden om sam op te halen. Splash ging er voor de verandering makkelijk in dus die had er al zin in. De keuring was spannend maar ging goed alhoewel de vet haar iets voorzichtig op haar voeten vond lopen kreeg ze een B dat kwam waarschijnlijk doordat ze kort de vorige keer was bekapt dus ik hoefde me geen zorgen te maken, gewoon even bij de PA nog eens controleren. Bij de keuring had ze hf van 40 vrij hoog want thuis heeft ze iets van 28 dus dat is een groot verschil maar het is spannend allemaal. Ook sam werd goedgekeurd en we waren ons aan het klaarmaken voor de rit. 2 min voor de start ging het goed mis. Sam van mandy ging er vandoor en is vreselijk onderuit gegaan waardoor ze niet kon starten. Erg vervelend voor haar maar Sam stond er vreselijk bij. Ze zal warschijnlijk zelf nog wel plaatsen wat er gebeurd is. Goed ik ben uiteindelijk te laat gestart maar gestart. De route was zwaar maar goed te doen de hele zware stukken ben ik gaan stappen want vond dat nog iets te risicovol al had splash andere ideën. Ze ging als een speer en het leek wel haar eerste wedstrijd daar kon ze ook niet normaal stappen en gister ook al niet. Na verloop van tijd ging het even iets beter maar bleef heel hard draven. Bij de PA had ze een hf van 48 stond echt verbaasd want dat heeft ze nooit. nog even laten voordraven maar ze vonden haar zeker niet verslechterd dus we mochten door. Nog lekker doorgereden en het leek dat splash beter oplette war ze haar voeten neer zette ze kan wel eens lomp zijn maar het ging aardig ondanks de stronken en de stenen. Net voor de finisch begon ze vreselijk te drammen en wilde haar hf niet zakken ze zag 2 paarden voor zich en die wilde ze inhalen. Uiteindelijk gefinisched met een hf van 58 maar daar waren ze langer bezig dan normaal want ze hoorde iets raars in haar hart een soort zoefje maar er werd iemand bij gehaald en ze hoorde niks meer nog even wezen luisteren maar er was niks aan de hand. De nakeuring was haar hf 44 en de locomotie wederom een B maar we zijn goedgekeurd en hebben het gehaald. We hadden beide keren direct aangeboden dat is wel fijn dat die optie er nu was maar niet nodig blijkbaar. Met Sam ging het ondertussen echt niet goed dus hadden we naar huis genomen na dat we splash even wat rust hadden gegeven want door haar konden we niet direct vertrekken. We konden dus helaas niet blijven tot de prijsuitrijking maar ik denk dat ik niks heb gewonnen aangezien we 20 ste waren geworden. Maar ik ben blij dat we goed zijn binnengekomen. Vandaag natuurlijk haar benen controleren maar dat zag er goed uit, dus we kunnen vanuit hier verder naar de volgende wedstrijd dat wordt of ommen of we gaan de zuidveluwerit doen en dat was het dan voor dit jaar. Volgend jaar verder en dan de klasse 2.