Gisteravond na mijn werk alle spullen in de auto geladen en s'morgens vroeg mijn wekker om 7.00 uur gezet, snel naar stal gereden, trailer aangekoppeld en paard in geladen (ze liep er zo in, met behulp van een paar brokjes). Rustig naar Holten gereden, waar we tegen 9.00 uur aankwamen. Daar kwam Danitsja (deed de kennismakingsklasse) ook al spoedig het terrein op rijden en heeft de trailer naast de mijne geparkeerd en samen paddock's gemaakt voor de paarden. Die daar heerlijk rustig het terrein gingen verkennen en alles rustig over zich heen lieten komen. Danitsja en ik hadden vorig weekend al een klein trainingsritje gemaakt op de holterberg om te kijken of onze paarden klikten, we wilden samen in Holten gaan starten. Maar dit ging ook erg goed. Torringo (de draver van Danitsja) en Porsche klikten erg leuk samen. Toen hebben we onze hesjes/veterinaire kaarten opgehaald en de paarden voor laten keuren. Voor Porsche haar eerste keer, maar ook dit deed ze eigenlijk wel heel goed. HS van 36 en Ademhaling 12, locomotie A, alles prima in orde, zo ook bij Torringo, die iets hogere HS had, want hij wondt zich nog een beetje op (dacht dat hij de koers in moest). Daarna terug gelopen naar de trailers en opgezadeld. We konden al om 11.07 u. starten. De paarden vonden het eerst nog erg spannend dat er steeds mensen/paarden langs heen kwamen. Vooral Torringo snapte er niks van, want hij was altijd gewend aan kop te blijven op de koers. We stelden voor Porsche voorop te laten lopen en Torringo erachter. Dit ging heel goed, zo zijn we het hele stuk tot aan de PA doorgereden. We hadden er een goed tempo in zitten en Porsche was heerlijk ontspannen, Torringo ook steeds meer. Bij de PA een HS van 44, ook heel netjes dus. Toen zijn we weer verder gegaan en voelde ik wel dat Porsche een beetje een dipje kreeg. Torringo is voor gegaan en ik heb Porsche er rustig achteraan laten draven. 2 km voor de finish gaan stappen en daar aangekomen een HS van 46, bij Torringo ook alles goed. Naar de trailer gestapt, afgezadeld en lekker slobber/water/appels aangeboden. Daar waren de paarden ook wel aan toe en smulden van hun slobber. Toen weer terug naar de na-keuring en hier een HS gemeten van 44 en ademhaling 12, locomotie A, alles toppie en de rit goed uitgereden!! Bij Torringo ook alles goed, zij kreeg nog een diploma van de kennismakingsklasse. Uiteindelijk 15e van de 38 deelnemers geworden, met een snelheid van 10,28 km/u.
Al met al een super leuke dag gehad (ook erg lekker weer), heel erg genoten ook van de goed uitgezette wedstrijd en de mooie natuur. Nu even rust voor Porsche en volgend jaar weer rustig naar een paar klasse 1 wedstrijdjes toe trainen.
Foto van ons (voorste paard/ruiter):

Groetjes Melina

Volgens mij heb ik Torringo nog wel op een foto op mijn telefoon staan, Porsche helaas niet.
Aan Porsche heb ik zeker een fijn paard, nee ze is niet drachtig. Ik wil haar volgend jaar eerst een aantal wedstrijden in de endurance laten lopen en misschien een paar dressuurwedstrijden. Jep totaal onverwachts een hengstveulen erbij gekocht