ik was best wel zenuwachtig omdat we vorige keer afgekeurd waren in kootwijkerbroek, later bleek dat pim een hoefzweer had. maargoed we waren best op tijd dus zijn na een paar rondjes stappen gelijk gaan voorkeuren. ik zag al gelijk dat we weer dezelfde VET hadden als vorige keer (die met die mooie blauwe ogen
). Pim was ontzettend braaf en volgens de assistent VET een voorbeeld voor anderen
. alles was goed en toen kwam natuurlijk het spannendste deel; het voordraven... pim was een beetje sloom en liep te slungelen en jawel we kregen een B. nog een keertje voordraven bij de P/A dus. maargoed het mocht de pret niet drukken. Na de voorbespreking opgezadeld en nog wat laten eten en toen naar de start. daar stond verder niemand te wachtten dus mochten we wat eerder van start. We hebben het eerste stuk voornamelijk alleen gereden. een aantal stappende combinaties ingehaald, in het begin was Pim nog een beetje sloom maar toen we eenmaal op de heide kwamen kreeg hij er echt zin in... oortjes naar voren en gaan met die banaan.
ook heerlijk stukjes gegalopeerd want daar hadden we niet voor niets op geoefend. vlak voor de zandverstuiving kwam ik een fjord en een niet wedstrijdpaard (geen hesje) tegen. daar ben ik toen maar even aan blijven kleven maar toen we op de zandverstuiving kwamen gingen ze er als een gek in keiharde galop vandoor.
ik had alle moeite om Pim in te houden en we zijn dus maar gaan stappen. na de verstuiving stonden mijn ouders en zusje al te wachtten met wat koel en drinkwater en een appeltje. Pim heeft een ontzettend lange plas gedaan die hem volgens mij al een tijdje dwars zat en toen zijn we doorgestapt naar de P/A hij was erg onrustig dus hebben we 5 minuten gewacht met aanbieden, toen was de hartslag 58 en moesten we nog even voordraven natuurlijk was alles goed dus gingen we weer verder. na een kilometer verkeerd te zijn gereden zaten we weer op het goede pad en hebben we nog lekkerder gereden dan het eerste stuk, Pim had er erg veel zin in en ik moest hem af en toe even terugroepen, hij scheurde ook iedere keer als een gek de bocht om
Nog een tijdje samengereden met iemand anders en 2 kilometer voor de finish weer gaan stappen. bij de finish weer een hartslag van 58. toen heb ik hem lekker verzorgd en slobber gegeven en bij de nakeuring had hij een hartslag van 40 en een A. de drie winstpunten zijn dus weer binnen en we hebben heerlijk gereden, Pim staat zonder spierpijn in de wei en ik zit met pijnlijke kuiten op de bank
Hier staan nog wat foto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=824925 (met dank aan Kler)