Hoi,
Ik ga waarschijnlijk binnenkort een keer de kennismakingsrit doen, en als het wat is misschien ook eens klasse 1 proberen. Maar nu heb ik even een paar vraagjes, misschien dat jullie kunnen helpen?
1. Mag je paard in de stop eten/drinken? Zo ja, moet je dat zelf meenemen?
2. Ik heb een ijslander zadel, kan er zelf wel uren op rijden maar is dit geschikt voor het paard?
3. Wat is 8 km. per uur? Moet je persee bijvoorbeeld de hele rit stappen of draven, of mag je ook een stukje stappen en dan weer een stukje draven? Wat doen jullie meestal?
4. Mag je wel met een bitloos hoofdstel starten?
5. Mijn paard heeft een soort zwelling op haar achterbeen, een bultje met vocht erin. Als ze bijvoorbeeld een dag stilstaat of in een zware bak rijd blijft het hard, als ik met haar buitenrijd word het steeds zachter. De DA zegt dat ze er geen last van heeft en dat het niet meer weg gaat, ze heef totne een week rust gehad, en toen moesten we weer rustig opbouwen, maar met rijden word het dus zachter, en zo is het op haar andere been ook weg gegaan. Weten jullie of je hiermee mag starten of je eruit gegooid word? En of dit dan wel goed is voor het paard?
6. Kan je ook meedoen zonder ijzers?
edit, nog een vraag erbij
Alvast bedankt.