Is dit wagentje geschikt om mendurance mee te rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Is dit wagentje geschikt om mendurance mee te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:08

Ik zit er over na te denken om mendurance te gaan doen.
Ik heb al op Der site gekeken maar ik krijg de Pdf pagina's niet te voorschijn waar de regeltjes etc. staan vermeld.
Afbeelding
Nu ben ik benieuwd of dit wagentje geschikt zou zijn voor mendurance?
Er zit nu leren bekleding op.
Afbeelding
Want eerst zat de zitting niet zo heel erg lekker.

Moet er een groom mee? en mag de groom van de wagen?
Zijn er regels over hoe je moet mennen? en dan denk ik aan of je bijvoorbeeld rechts moet zitten of ook links mag zitten als koetsier.
Moet je bijvoorbeeld op achbachsysteem mennen?
Hoe zit dat met winstpunten en strafpunten of is dat hetzelfde als bij endurance.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Anoniem

Re: Is dit wagentje geschikt om mendurance mee te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:08

Ik had nog een vraag, uhm is het verplicht met menhoofdstel + kleppen te mennem of mag je ook met menhoofdstel zonder kleppen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:24

Er moet een groom mee, en voor zover ik kan lezen is er geen verbod op 2-wielige wagens. Als er geen rem op zit moet het ruig wel van een broek zijn voorzien.

Citaat:
19. Keuze van rijtuig en harnachement is vrij, mits deze voldoende veilig is, dit ter beoordeling van de jury.
20. De aanspanningen moeten zijn voorzien van een broek of een deugdelijke rem, dit ter beoordeling van de jury.

Cap is verplicht voor koetsier en groom.
Over oogkleppen wordt verder niets gezegd.
Groom mag van de wagen af en het paard evt ook geleiden.
Achenbach wordt niets over gezegd. Zou ook idioot zijn, bij onder het zadel wordt ook neits gezegd over eenhandig of tweehandig sturen, en op welke manier. Zolang je je paard maar onder controle hebt.

Citaat:
12. Wanneer tijdens de wedstrijd een deelnemer zijn paard niet onder controle heeft of krijgt, waardoor de deelnemer, diens paard of mededeelnemers dan wel omstandigers in gevaar worden gebracht, volgt uitsluiting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:27

Okay heel erg bedankt voor je uitleg.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:25

Moet er een groom mee? en mag de groom van de wagen?
Er moet een groom mee en ja die mag van de wagen, de koetsier niet (tenzij die heeeeeell nodig moet plassen)

Zijn er regels over hoe je moet mennen? en dan denk ik aan of je bijvoorbeeld rechts moet zitten of ook links mag zitten als koetsier.
Moet je bijvoorbeeld op achbachsysteem mennen?
Nee dat maakt niks uit, net wat je zelf fijner vind.

Hoe zit dat met winstpunten en strafpunten of is dat hetzelfde als bij endurance.
Werkt hetzelfde als bij de endurance (het oude systeem dus zonder de aanbiedprocedure bij de PA, gewoon meteen aanbieden dus) en de hartslag mag maximaal 64 zijn.

Ohja en oogkleppen wordt niks over gezegd. En je karretje lijkt me heel geschikt.
Heel veel plezier in de mendurance, tis echt heel leuk

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 01:23

Groom moet wel op de wagen zitten als je start en finish passeerd. Verder mag hij er zo veel naast lopen als hij wilt. Bijv richting PA kan je de groom van de wagen sturen zodat je minder gewicht op de wagen heb. Je groom kan dan het paard koelen tijdens het lopen. Je kan jerry-cans meenemen op de wagen.
Aan het tuig en het mensysteem zijn geen eissen als het maar veilig is.