Ben helemaal nieuw hier, heb nog geeneens een paard, en dat vooral omdat me dat nogal lastig lijkt combineren met 3 kinderen (1 1/2, 3 en 6 jaar...) en een man die zelfstandig (lees:bijna altijd) werkt.
Wel lang zelf een paard gehad (fries), maar helaas weg.omst.
moeten verkopen 6 jaar geleden. Zijn er hier mensen die hun paard aan huis hebben en hoe kun je dat dan combineren met je gezin?
Ik ben eigenlijk van plan nog een paar jaartjes te wachten met de aanschaf van een beessie, dan gaat alles naar school en heb ik een paar uurtjes per dag om met paardje te gaan rijden. En dan het liefst endurance. Zijn er ook Friezen te vinden in deze tak, of kan ik beter naar een arabo-fries (niet zo mooi, vind ik persoonlijk) gaan kijken?
Hoor graag van jullie!
Karen
. Hoewel je natuurlijk je wedstrijden wel in het weekend hebt, dus dan zul je toch steun van je gezin moeten hebben. 

. Wij hebben 2 kids, gaan beide naar de basisschool en moeten i.v.m. mijn werk 3 dagen overblijven. Ik werk 4 dagen maar dan alleen tijdens schooltijden, als de kids thuis zijn dan ben ik dat ook. Mijn man werkt in de 3-ploegendiensten en dat heeft zo zijn voordelen maar ook zeker zijn nadelen. Hij heeft door deze diensten regelmatig vrije tijd voor zichzelf te besteden (of voor mij want hij maakt wel veel voor me!) maar dat heb ik niet. Daarbij vindt ik het niet verantwoord om op mijn paard te zitten en mijn kids maar een beetje te laten rondrennen bij onze pensionstalling. Ik vindt nl. dat als ik mijn kinderen meeneem, ik ook verantwoordelijk ben voor hen. Helaas lukt me dat niet vanaf mijn paard.