gratis clinic door Desiree Hanen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karrimh

gratis clinic door Desiree Hanen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 21:07

ook dit jaar organiseer ik weer een clinic georganiseerd door Desiree Hanen...

het wordt zaterdag 6 of zondag 7 oktober......

uiteraard voor de leden geheel gratis...

verdere info volgt.... introducees kunnen natuurlijk ook meerijden echter tegen vergoeding......

opgeven via:
donnaoudshoorn@arabischesportpaarden.com

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: gratis clinic door Desiree Hanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 07:18

Heb me alvast opgegeven!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 07:59

Wat houd de clinic precies in?

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 12:42

definitieve datum is zondag 7 oktober.....

wat houdt het in:

alle vragen die je hebt kwa endurance van te voren naar mij mailen zodat Desiree zich goed kan voorbereiden en dit wordt besproken tijdens het theorie gedeelte....

daarna zullen we, bij genoeg animo met 2 groepen tw beginners en gevorderden, een route gaan rijden met onderweg een uitgebreide lunch.. Desiree zal de groep begleiden en onderweg zullen alsnog alle vragen beantwoord worden en alles komt ter sprake... zodat niemand aan het eind van de dag een onbeantwoorde vraag heeft...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 12:47

Ik ben nog geen lid van de KNHS en de endurancevereniging.
Kan ik dan eventueel toch meedoen?

Zoja, wat zou dat kosten?

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:03

Ik ga even overleggen met de eigenaar van een paardje, want heb zelf momenteel geen paard om mee te nemen.
Welke afstand wordt er gereden?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:37

Tot wanneer kun je je opgeven?
Ik start voornamelijk in belgie en daar kun je niet echt een planning vooruit maken vanwege het ontbreken van wedstrijdgegevens...

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 11:23

Silence schreef:
Ik ben nog geen lid van de KNHS en de endurancevereniging.
Kan ik dan eventueel toch meedoen?

Zoja, wat zou dat kosten?

de gratis training geldt voor leden van de vereniging voor Arabische Sportpaarden en staat los van de DER...

uiteraard kunnen niet leden ook mee doen en de kosten zullen rond de € 30,-liggen, dit is incl. uitgebreide lunch...

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 11:24

wennie schreef:
Ik ga even overleggen met de eigenaar van een paardje, want heb zelf momenteel geen paard om mee te nemen.
Welke afstand wordt er gereden?

afhankelelijk van de deelnemers zal er een route gekozen worden... het niveau wordt aan de minst ervaren ruiter/amazone aangepast, zodat iedereen mee kan doen....

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 11:26

griebels schreef:
Tot wanneer kun je je opgeven?
Ik start voornamelijk in belgie en daar kun je niet echt een planning vooruit maken vanwege het ontbreken van wedstrijdgegevens...

in principe tot ca 1 week van te voren ivm maken van planning, rekening houden met lunch ed... maar uiteraard het liefst zo snel mogelijk zodat we alles tot in de puntjes kunnen voorbereiden...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 07:44

Bedankt, ik ga thuis even overleggen.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 09:14

ik meld me weer af, er is op deze datum ook een oefen endurance, en die wil ik als training gebruiken!
Ook heb ik gemerkt(tijdens het endurance aanwaaiweek-end) dat het rijden in een groep niet fijn is met Jip.
Zeker niet als het tempo op de langzaamste is afgesteld, wat logisch is, maar ik rij niet lekker!
Jip's gemiddelde draftempo is 18 km p/u en als ik constant in moet houden, wat heus wel lukt, rij ik gewoon niet leker!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 18:20

mazzeltje schreef:
ik meld me weer af, er is op deze datum ook een oefen endurance, en die wil ik als training gebruiken!
Ook heb ik gemerkt(tijdens het endurance aanwaaiweek-end) dat het rijden in een groep niet fijn is met Jip.
Zeker niet als het tempo op de langzaamste is afgesteld, wat logisch is, maar ik rij niet lekker!
Jip's gemiddelde draftempo is 18 km p/u en als ik constant in moet houden, wat heus wel lukt, rij ik gewoon niet leker!

ok jammer... staat genoteerd.... suc6 met je oefen endurance....

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 09:30

Karrimh schreef:
de gratis training geldt voor leden van de vereniging voor Arabische Sportpaarden en staat los van de DER...

uiteraard kunnen niet leden ook mee doen en de kosten zullen rond de € 30,-liggen, dit is incl. uitgebreide lunch...

Misschien handig om dat voortaan meteen in je openingspost te zetten. 'Gratis voor leden' geeft nl niet duidelijk aan om welke leden het gaat...

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 11:56

Djilan schreef:
Karrimh schreef:

Misschien handig om dat voortaan meteen in je openingspost te zetten. 'Gratis voor leden' geeft nl niet duidelijk aan om welke leden het gaat...

klopt heb je helemaal gelijk in.... zal er de volgende keer rekening mee houden... dank je...

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:50

leuk in pricipe wil ik komen, maar moet nog even mijn wedtrijd kalender aanvullen rond die tijd is er volgens mij nog een WRAN wedstrijd gepland, maar als dat niet samenvalt ben ik van de partij

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:54

mazzeltje schreef:

daar heb je wel een goed punt eigenlijk... Ik weet precies wat je bedoeld... Ik ga daar ook maar even over nadenken Ja

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 12:48

griebels schreef:
mazzeltje schreef:

daar heb je wel een goed punt eigenlijk... Ik weet precies wat je bedoeld... Ik ga daar ook maar even over nadenken Ja

en toch zal je je paard dat moeten leren... Karrimh was ook zo in het begin... maar op de grotere wedstrijden en langere wedstrijden wordt dat dan toch een probleem.... je paard moet leren bij je te blijven en te wachten... uiteindelijk valt de groep toch wel uit elkaar... maar als je bv 160km wilt rijden is het niet zo leuk als je de hele rit alleen moet rijden... tuurlijk is het lastig en niet gemakkelijk, maar aldoende leert men...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 14:04

Ik zie er vanaf.
Vind het erg duur €30.
Zeker als leden gratis zijn.

Ik snap wel dat ik als niet-lid moet betalen, maar dit word wel erg veel.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:07

Karrimh schreef:
[

en toch zal je je paard dat moeten leren... Karrimh was ook zo in het begin... maar op de grotere wedstrijden en langere wedstrijden wordt dat dan toch een probleem.... je paard moet leren bij je te blijven en te wachten... uiteindelijk valt de groep toch wel uit elkaar... maar als je bv 160km wilt rijden is het niet zo leuk als je de hele rit alleen moet rijden... tuurlijk is het lastig en niet gemakkelijk, maar aldoende leert men...

Ik rij al een jaar of 8 endurance t/m klasse 3 met mijn vorige paard.
Jip heb ik nu een jaar en die wordt steeds fanatieker. Met haar start ik binnenkort klasse 3. Ik train haar heel erg op gehoorzaamheid en wedstrijden ga ik niet in een groep rijden waar een speciaal tempo wordt aangehouden.
Het gaat wel, maar ik vind er echt geen bal aan, zo heb ik gemerkt afgelopen week-end. Ze loopt dan zwaar onder haar tempo en lekker rijden doe je niet.
Een clinic is heel erg leuk, maar dan wel met paarden die op ongeveer het zelfde niveau lopen. Het moet niet zo zijn zijn dat de 1 met 10 km p/u draaft en de ander met 18, dan rijdt niemand lekker!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:44

Mee eens en dat is dus ook de reden dat ik ook liever niet in een groep rij, en dan al helemaal niet in een groep waar het niveau heel erg verschilt. Voor een gewoon ritje vind ik het niet erg, maar voor een trainingsrit wel.

Ik rij het liefst met zijn 2/3-en en max 4. Op wedstrijden kies je toch ook altijd het groepje uit/of 1 ruiter waar het tempo beetje gelijk van ligt met dat van jouw paard. Het is voor je paard ook niet fijn om km's lang onder of boven zijn tempo te rijden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:52

Karrimh schreef:

heb je ook gelijk in, maar met een paar man rijden of met een grote groep is nogal een verschil...
Ik rijd meestal ook niet alleen en sluit ook bij andere aan. Liekie moet juist leren om op wedstrijd WEL alleen te lopen Schijnheilig

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:53

Ik heb wel interesse want het hele endurance gebeuren is nogal nieuw voor mij en aangezien het ons wel erg bevalt willen we tips en zoveel mogelijk info!

Ik moet alleen eens uitzoeken hoever het is en of ik die datum kan.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:12

Silence schreef:
Ik zie er vanaf.
Vind het erg duur €30.
Zeker als leden gratis zijn.

Ik snap wel dat ik als niet-lid moet betalen, maar dit word wel erg veel.

hoi,
ik had me aangemeld via de mail (chantalpalfenier@hotmail.com) maar ik vind het ook wel erg veel geld ik zie er daarom ook vanaf.
Ik ga denk ik daarom ook de oefenendurancerijden als traininig. Het iniatief is trouwens wel leuk !

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 22:12

€ 30,- is echt niet duur voor een training van Desiree Hanen incl uitgebreide lunch... alles komt hier ter sprake... ga eens een dag elders trainen bij bv Yvonne vd Velde.. ben je echt een stuk duurder uit...

het is niet alleen een buitenrit maar echt een gespecificeerd trainingsdag waar van te voren al je vragen gesteld kunnen worden En je antwoord op krijgt incl uitgebreide lunch...