Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lenneke_ schreef:Anouar z'n hartslag in rust zit meestel net onder de 50 of net erboven.
In stap rond de 65, draf 90 en galop 120.

Lenneke_ schreef:Waarom moet de hartslag onder de 60 komen van jou DA?
Nicole85 schreef:DA ziet liever dat de HF in stap zakt beneden 60.. Zonder dat stilstaan dus.
), maar hoe hoog hij is in stap, draf of galop staat daar helemaal los van.

Nagyl schreef:euh even wat anders, mijn paardje heeft normaal (zoals lenneke al weet) in rust thuis, zo rond de 25.
Gisteren haalde ik hem uit stal, waren nog niet buiten geweest. deed ik meten, nou hij was bijna dood hoor.![]()
Hij had 20 en toen die wat bewoog werd het 21. Het was nu wel half 9 s'ochtends. Wilde namelijk voor de echte warmte minstens 30 km getraind hebben.

Lenneke_ schreef:Misschien helpt het ook voor paarden die een beetje gestresst zijn bij het meten
Artikel 606 Ad b:
Nina_rex schreef:Lenneke_ schreef:Misschien helpt het ook voor paarden die een beetje gestresst zijn bij het meten
Alleen mag het niet.Artikel 606 Ad b:
Het is de deelnemer niet toegestaan handelingen te verrichten die de hartslag van het paard kunnen beïnvloeden, dit ter beoordeling van de wedstrijddierenarts.
wennie schreef:Maar koelen doe je ook om de hartslag te beïnvloeden. Waar ligt de grens dan?
Zoals je zegt, je kunt er echt geen oververmoeidheid mee camoufleren, wel wat meer rust in je paard brengen. Maar officieel mag het dus niet!