Omdat de dressuur en vaardigheidswedstrijden populariteit verliest onder de menners en we een ontzettend mooi gebied tot onze beschikking hebben (Drents Friese Wold) wil ik volgend jaar met de menvereniging naast de endurance DFW ook een mendurance organiseren. Het idee is dat we dit los doen van de endurance gezien het startpunt van de endurance niet gunstig is voor menners.
Wat we tot nu toe bedacht hebben en wat uitgewerkt moet worden:
- gezien we niet zo'n grote vereniging zijn (dus niet veel vrijwilligers) laten we route enkel door het bos lopen. Dit is goed te doen. Hooguit 1 oversteekplaats. Moeten we dan evengoed een vergunning aanvragen bij de gemeente of zou het 1 of andere vastleggen bij staatsbosbeheer voldoende zijn?
- veterinairen: volgens mij zijn er een aantal studentenverenigingen van Utrecht welke dit verzorgen? Waar halen we de veterinairs vandaan? Wat kost het in het algemeen en wat wordt er verwacht (qua eten/ drinken, reiskosten enz)
- Hoofdveterinair: zijn dit speciaal aangewezen personen of mag elke vee-arts deze taak op zich nemen (gezien we er twee bij de vereniging hebben)?
- Tijdmeting: moet dit met een speciale klok gebeuren of volstaat een goede digitale horloge (bij start dezelfde als bij finish)? Of hebben we tijdsmeting via sateliet nodig?
- Waar en hoe meld ik de wedstrijd aan?
- Prijzen: in Onstwedde bestonden de prijzen uit een halstertouw en dat soort dingen. Moeten de prijzen aan een bepaalde waarde voldoen (net als in de dressuur: 1e prijs is 1 maal het startgeld)?
-Waar moeten we nog meer aan denken?