Lista's ervaringen op de Ginkelse Heide

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tepaard2

Lista's ervaringen op de Ginkelse Heide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 16:50

Zaterdag 7 juli vroeg in de ochtend rond 7 uur....
Er is iets anders dan anders, oh ja, Midi's stal is leeg, hm dat is al een week of wat zo, dat het dus niet. He daar is Michel al, ah, hij pakt de lead rope, het lange touw en doet daar het halster aan, hij komt me halen want we gaan op wedstrijd!
Zal ik braaf zijn en gewoon de trailer ingaan? Ok, doe ik, zie ik straks Zhivago weer, mijn vaste endurance makker!
Ja hoor, eerst een stukje rijden, he dat gaat anders dan anders? ik voet het: André rijdt!! Fijn, hoeft Michel zich nog niet druk te maken en kan hij zijn energie bewaren voor de wedstrijd!
Wat gaat alles snel deze keer: Zhivago komt ook de trailer in en we rijden alweer!
Ik houd niet van dat trailer rijden. Gelukkig is de Ginkelse heide niet zo ver: na anderhalf uur rijden zijn we er al!
De trailer gaat open, ik mag er lekker het eerst uit en Marike blijft bij me staan tot Zhivago ook van de trailer afkomt, wat doet hij dat toch altijd voorzichtig en langzaam, ik loop er gewoon uit maar hij, het lijkt wel of ie bang is dat ie valt of zo!
We gaan met zijn allen naar de voorkeuring, vind ik nooit leuk al dat gedoe! Ze kijken naar mijn oogwit, ik moet mijn mond opendoen, ze knijpen me en ze luisteren naar mijn hart en mijn longen. Dan moet ik voordraven. Dat gaat niet zo lekker, mijn hoeven doen gewoon zeer op die klinkers. Gelukkig ziet de dierenarts dat ik niet zo mooi draaf als anders en hij zegt tegen Michel dat ik bij de p/a, dat is zo'n stop waarbij ze weer mijn hartslag controleren, dat ik daar weer moet laten zien hoe ik draaf... nou, als dit weer zo'n wedstrijd in een bos is, zal dat wel lukken!!
Michel en ik krijgen startnummer 97, net als in Kootwijk! Dat is vast een goed teken!
Voordat we starten ga ik op de weegschaal, dat is nieuw! Ik weeg 347 en een halve kilo!!! Veel he! Nu naar de start. Tot mijn verbazing is Zhivago er niet bij, o ik ruik het al hij is al weg! Die ga ik mooi proberen in te halen en anders zie ik hem straks vast wel weer!
Deze keer heeft Michel zelf een hartslagmeter bij mij aangebracht: een elektrode gaat onder de singel, de andere onder het zadel. Die dingen zijn hartstikke dun, daar heb ik geen last van!
Die hartslagmeter heeft Rob, de vriend van Jeanette gemaakt van een menselijke hartslagmeter, knap hoor, dat hij dat kan! Michel is er hartikke blij mee! Kan hij onderweg zien hoe ik het doe!
Al gauw zie ik een paar ander paarden voor me lopen, dat is leuk, we gaan een heel eind samen op in draf en in galop! Lekker hier in het bos en het is ook niet zo warm als de vorige keer in Onstwedde, toen was het gewoon heet nu is het lekker! Het enige dat het niet helemaal te gek maak is dat ik Zhivago mis, ik ruik hem wel maar hij is te ver voor om in te halen! Maar daar is wel die hond, Lukas, die hoort ook bij Zhivago! Bij het eerste groompunt rent ie een heel stuk met me mee, nadat Rob me heeft afgesponst en Marike me probeert te laten drinken, maar daar heb ik mooi geen zin in, dat doe ik na de finish wel: drinken!
Op de p/a moet ik na het meten van mijn hartslag, 56, mooi he, dank je wel! laten zien hoe ik draaf. Ja, hallo dat ik kan wel hier op deze ondergrond, wat dacht je? Dat ik kreupel was of zo? Tuurlijk niet....

Na een flinke plas, hè hè dat lucht op! Waarbij André staat te fluiten, handig, als ik nu Michel hoor fluiten kan ik mooi plassen wanneer hij dat wil, gaan we weer.
Na een stuk gedraafd te hebben gaan we lekker in een groepje met zijn drieën galopperen. Yippi! Even Michel plagen: ik kan dat niet laten he, ik moet af en toe gewoon even een draai naar rechts maken, ik weet wel dat we gewoon rechtdoor moeten maar ja ik vind het gewoon leuk zo'n draai af en toe!

Als we bijna bij de finish zijn zie ik ineens Zhivago staan! Hij is al klaar, nou ik ook bijna hoor!
Ineens komt er nog zo'n rode ruiter in draf voorbij, verdorie daar gaat mijn hartslag omhoog, ik wil mee draven maar dat mag niet want mijn hartslag moet 60 of lager zijn.
Ok dan!
O, daar is de finish! Michel laat me wat gras eten terwijl er allemaal paarden om me heen staan waarvan de hartslag wordt gemeten. Nu ben ik aan de beurt, Michel is helemaal nerveus, maar ik niet: mijn hartslag is blijft rustig 56!
Michel is helemaal blij en ik ook als ik bij Zhivago aankom en helemaal afgesponst wordt. He he even rollen en een slok water en dan gaan we naar de nakeuring!
Oh, dat draven op die klinkers, ik vind het helemaal niets!
De dierenarts is het met me eens en geeft me een B. Ik zie Michel's gezicht betrekken, maar ik kan er niets aan doen: door dat natte weer zijn mijn stralen verweekt en dat doet zeer als ik op een harde ondergrond moet draven.
Gelukkig klasseren wel, ik krijg drie winstpunten en Michel krijgt een doos paardensnoepjes omdat hij de oudste deelnemer is!
Zhivago en ik zijn best moe maar wel heel voldaan.
Tof hoor, op de trailer kletsen we nog wat na en voordat we het weten staan we weer op stal!
Tot de volgende keer Zhiv! Ik hoop dat we dan weer samen kunnen starten!

PS Die Carola keurde snel zeg, maar wel goed, ze zag best dat ik moe was: mijn oogwit was niet helemaal helder, maar niet erg hoor!

pps mijn stal was lekker schoon zeg! Bedankt Guilia van de vrijdag! Enne, de groetjes terug van mij!

ppps enne Michel heeft een nieuwe helm: een witte! Nu lijkt ie van boven een beetje op mij!!

Jeannine

Re: Lista's ervaringen op de Ginkelse Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:41

Ha die Michel! Echt superknap van Lista! Op naar het DFW! (kunnen we gezellig met zijn drieen starten!) Haha!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:42

Afbeelding

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 07:46

Super Lista! En Michel ook natuurlijk! Wat is Lista toch een ontdeugende schimmel.....

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:23

Gefeliciteerd! Wat is Lista toch mooi geworden zeg! Ik weet nog wel dat je haar net had toen zag ze er wel wat anders uit. Het is een heel ander paard geworden echt een mooie dame! De foto op de DER was ook super mooi!