[END]Advies?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

[END]Advies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 16:27

Ik ben sinds een paar weken verhuisd en Destiny ook.(zie Destiny verhuist) Nu stond ik de afgelopen jaren op maar 3km van het bos en 6km van het strand. Vanaf mijn huidige stalling zijn beide ongeveer 15km rijden.

Ik trainde eerst vooral rondjes van ongeveer 16km, maar dan wel op redelijk hoog tempo. En dan 1x in de 2/3 weken een langer rondje(25-30km).
Nu heb ik hier best wel brede bermen enzo maar het tempo van mijn trainingen ligt meestal een stuk lager dan eerst. Ik kom nu met moeite aan de 13km/u. Dat komt vooral doordat ik soms lange stukken over het asfalt moet stappen(gewoon een weg oversteken doen we uiteraard wel in draf). Ik wil Destiny eigelijk zo lang mogelijk zonder ijzers starten, maar sinds ik hier sta weet ik niet meer zo zeker hoe lang dat nog gaat lukken.

Nu denk ik dat ik hier beter langere afstanden kan gaan trainen op een lager tempo dan ik eerst deed. Mijn vraag: hoe lang moeten de afstanden dan zijn en is een snelheid van 12/13 km/u dan snel genoeg?

Oja ik rijd nog maar klasse 1.

trickywonder

Re: [END]Advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:16

nou voor klasse 1 is 12/13 km per u snel genoeg want dat is het maximum! dus daar hoef je je eerst nog even geen zorgen om te maken. jammer dat je nu verder van het bos en strand verwijdert bent.
Ik dnek dat je gewoon steeds iets langere route moet pakken eerst rustig aan en dan steeds iets meer tempo erin.
It's not the distant that kill the horse it's the speed.
oftewel aantal km's kan een paard wel aan, het tempo kan hem te zwaar zijn.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 17:46

trickywonder schreef:
nou voor klasse 1 is 12/13 km per u snel genoeg want dat is het maximum! dus daar hoef je je eerst nog even geen zorgen om te maken.

Dat snap ik wel, maar mijn uiteindelijke doel is wel hoger starten dan de klasse 1 Knipoog

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:12

Ik start klasse II en III en rijd in trainingen eigenlijk nooit harder dan 12/13 km/u als ik m'n hele route meetel. Maar vergis je niet, in wedstrijden stap je niet eerst een kilometer warm, en in hogere klasses stap je ook niet een kilometer (of meer) droog want dan kun je in draf of galop over de streep. Dus als ik ga rekenen op het moment dat ik ga draven (en verder stap ik onderweg niet tijdens trainingen, dan kom ik wel hoger uit.

Reken dus eerst maar eens uit hoe hoog je snelheid is als je die stukken 'verplichte' stap die je nu inbouwt niet meerekent - want die heb je in een wedstrijd ook zelden (en zeker geen kilometers).

Of reken alleen uit hoelang je over je bosrondje doet, en tel je 16 km erheen gewoon niet mee. Dat is prima pezen en gewrichtenversterkende training verder, dus niet nutteloos. Maar voor je snelheidstraining moet je dat niet meerekenen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:20

De stukken 'noodgedwongen stap' tellen wij ook niet mee als trainingskilometers Lachen. Dat is gewoon de warming-up/cooling down Haha!.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:34

volgens mij staat het ook al hierboven maar je kan beter meer km ters maken in een langzamere gang dan minder kmters in een snel tempo. wedstrijd kan je altijd nog harder indien nodig

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:57

Ik heb laatst eens met google earth gekeken hoe lang de rondjes waren die ik trainde toen ik nog in Kortenhoef woonde.
Dat waren rondjes van maximaal 5 km Nagelbijten / Gniffelen En daar deed ik 3 kwartier over. Anouar liep toen klasse 1 en klasse 2.

Nu maak ik veel meer km's, ook omdat het hier zo prachtig rijden is. Maar niet echt op hoog tempo. Wel doe ik af en toe een kort rondje op hoog tempo voor de afwisseling.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:12

ik rijd ook klasse 1 maar train eigenlijk rondjes van 10 km. en dan zoveel mogelijk draven op een tempo van ongeveer 13/14 km per uur.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 11:23

splash1999 schreef:
volgens mij staat het ook al hierboven maar je kan beter meer km ters maken in een langzamere gang dan minder kmters in een snel tempo. wedstrijd kan je altijd nog harder indien nodig

Ja dat schreef ik inderdaad zelf ook al. Maar hoe lang moeten die afstanden dan ongeveer zijn? Ik rijd nu ongeveer 2x in de week een rondje van 10km(12/13 km/u, dat is dus met stap erbij), 1x een langer rondje 15/20 km(11/12 km/u,met stap erbij) en 1x een rondje van 7km dressuur. En dan rijd ik 1x in de 3/4 weken nog een rondje van 25/30 km. Ik rijd zo'n beetje om de dag en als er iets vervalt omdat ik te weinig tijd heb, is dat meestal het rondje van 15/20km, of ik verander dat in een korter rondje.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:32

persoonlijk vind ik rondjes van 10 km niet een echte training. ga 1 keer in de week een rondje van 15 km maken en dan het tempo wat je hebt is prima want het is inc in en uit stappen je kan dit evt iets langer maken juist daardoor. 1 keer per week een lang rondje van zeg ongeveer 30 km en dan lekker lang over doen ongeveer 9 a 10 km per uur