naast het paard stappen de PA in?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jamika

naast het paard stappen de PA in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 07:44

Wie weet hoe het zit? Ik dacht dat je naast je paard stappend de PA binnen mag komen, in de reglementen staat dat je de start en finish rijdend moet passeren, maar over de PA heb ik niets kunnen vinden.

Angelique dacht dat het niet mocht:
Misschien scheelt dat per wedstrijd? Wij mochten dat in Kootwijk namelijk niet, werd speciaal vermeld bij de voorbespreking voor de "nieuwkomers" in de endurance.

Mag het nu wel of niet?

sabien

Re: naast het paard stappen de PA in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 08:02

Volgens mij mag dat gewoon, ik doe het namelijk meestal en nog nooit iets over gehoord! En er staat volgens mij ook niets over in de regelementen dat je rijdend de pa binnen moet komen?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 08:02

Naar mijn weten mag je er gewoon naast lopen naar de PA en hoef je er niet eerst weer op voor je aanbied.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 08:15

Je hoeft alleen start/finish rijdend te doen. PA mag gewoon lopend.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 10:12

Tijdens de mendurance liep mijn groom naast de wagen bij de PA zonder problemen. Bij de finish liep hij er ook weer naast. Toen was degene bij de finish aan het roepen maar ik kon haar niet verstaan. Drie meter voor de finish hoorde we het eindelijk: op de wagen! Man snel achterop gestart dus geen probleem

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 10:16

Soms vraag ik me echt af of alle officials het reglement wel kennen.
In Laag Soeren kwam er ook iemand van de organisatie naar me toe dat ik niet met die schoenen mocht starten. Het zijn gewone sportschoenen zonder ook maar enige hak, maar ik heb wel beugels met veiligheidskorf. Niks mis mee in mijn ogen.
Maar zo 2 minuten voor de start schoot ik toch wel een beetje in de stress.
Gelukkig was het goed toen ik hem duidelijk maakte dat je met gesloten beugels geen hak hoeft te hebben.

Iemand die bij de start staat om te controleren of alles klopt hoort imo wel het reglement te kennen

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 10:19

Dan zijn we gisteren dus niet in de fout gegaan door stappend de PA binnen te komen Knipoog Maar vreemd dat er in Kootwijkerbroek dan bij de voorbespreking is gezegd dat het niet mocht.

Roos_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:00

Alleen de start en finish móet je rijdend passeren, verder mag je de hele weg naast je paard lopen als je dat wil Knipoog

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:05

Lenneke_ schreef:
Soms vraag ik me echt af of alle officials het reglement wel kennen.
In Laag Soeren kwam er ook iemand van de organisatie naar me toe dat ik niet met die schoenen mocht starten. Het zijn gewone sportschoenen zonder ook maar enige hak, maar ik heb wel beugels met veiligheidskorf. Niks mis mee in mijn ogen.
Maar zo 2 minuten voor de start schoot ik toch wel een beetje in de stress.
Gelukkig was het goed toen ik hem duidelijk maakte dat je met gesloten beugels geen hak hoeft te hebben.

Iemand die bij de start staat om te controleren of alles klopt hoort imo wel het reglement te kennen

inderdaad lenneke. maar daar werd een hele uitgebreide controle gedaan ik hoorde die meneer ook zeggen dat ze alleen de start en finish deden en verder niks van alles afwisten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:07

Inderdaad, zolang je maar van start gaat op het paard en erop zit bij het finishen mag je desnoods de hele rit er naast lopen. Tot nu toe vrijwel alle p/a's lopend binnengekomen.

Lenneke_ dat ben ik zeker met je eens. Tuurlijk zijn vergissingen menselijk maar twee minuten voor de start in twijfel worden gebracht is niet leuk. In het regelement staan ook wel dingen om over te discuseren, zoals enig mouw. ect.