Met een ander paard starten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wennie

Met een ander paard starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 12:39

Omdat ik de FAQ toch niet helemaal duidelijk vind start ik even een topic.

Mijn merrie Joker zal dit jaar niet meer uitkomen op wedstrijden omdat ze nog steeds kreupel is.
Hopelijk volgend jaar wel weer, maar dat hangt van de vervolg onderzoeken af... Huilen
Mijn puppiepaardje is nog niet eens onder het zadel, dus dat is geen optie.

Nu heeft een vriendin aangeboden dat ik haar paardje ga uitbrengen. Ach gut
Het is een ruintje en hij heeft dit seizoen zijn eerste 2 wedstrijden gereden. Hartstikke lief natuurlijk dat ze het aan bied, maar ik vraag me af hoe het werkt met de startkaarten.
Ik ben lid van de DER en heb met Joker een startkaart. Het ruintje heeft ook al een startkaart.
Ik kan dus wel het paardnummer en mijn persoonsnummer invullen, maar niet een combinatienummer.
Het is de bedoeling om dit seizoen nog 2 wdestrijden te starten. Moet ik daarvoor een nieuwe startkaart aanvragen voor mij en de ruin?
Of moet ik het combinatienummer gewoon niet vermelden op mijn inschrijfformulier?

Lilliputter

Re: Met een ander paard starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:43

per paard moet je een eigen startkaart hebben, dus voor een nieuw paard zul je een nieuwe startkaart aan moeten vragen volgens mij Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:47

wennie schreef:
Ik ben lid van de DER en heb met Joker een startkaart. Het ruintje heeft ook al een startkaart.

Dan is het geen probleem om met dat paard te starten.

Zolang de ruiter een lidnummer heeft bij de Endurancevereniging en het paard op een willekeurige startkaart voorkomt (en daarmee een registratienummer bij de KNHS heeft) kunnen zij als combinatie starten. Je hoeft dan idd geen combinatienummer in te vullen op je aanmeldingsformulier voor een wedstrijd, alleen je eigen lidnummer en het nummer van het paard dat je op zijn startkaart vindt.

Jammer dat het met je eigen paard niet lukt, maar leuk dat je zo toch nog de kans krijgt om wat wedstrijden te rijden!

[Edit] typefoutje
Laatst bijgewerkt door Karin op 05-07-07 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:55

liliputter schreef:
per paard moet je een eigen startkaart hebben, dus voor een nieuw paard zul je een nieuwe startkaart aan moeten vragen volgens mij Lachen

Dit gaat over endurance Knipoog
Daar ligt het precies zoals Karin al zei; je lidnummer van de DER, je persoonsnummer en het paardnummer is voldoende Knipoog

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 13:01

Gelukkig maar. Had wel eens wat gelezen van mensen die incidenteel met een ander paard gingen starten en het leek me al een duur grapje worden met nieuwe startkaarten.

Ik baal er ook van dat het met Joker niet kan. Ze is nu 15 en had verwacht haar nog wel een aantal jaar op wedstrijden te kunnen uitbrengen. Er zijn 2 weken gelden al foto's gemaakt van haar spronggewrichten. Daar zit wel artrose maar niet genoeg om haar zo kreupel te krijgen. Volgende week dus verder uitverdoven en nieuwe foto's maken. Ze staat nu dus al bijna 2 maanden op het land te lummelen.

Ik vind het ook een heel lief aanbod. We gaan volgende week een keer een proefritje maken om te kijken of het klikt Lachen

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:26

succes ermee wennie! laat je weten hoe t ging?

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:57

Karin schreef:
wennie schreef:

Dan is het geen probleem om met dat paard te starten.

Zolang de ruiter een lidnummer heeft bij de Endurancevereniging en het paard op een willekeurige startkaart voorkomt (en daarmee een registratienummer bij de KNHS heeft) kunnen zij als combinatie starten. Je hoeft dan idd geen combinatienummer in te vullen op je aanmeldingsformulier voor een wedstrijd, alleen je eigen lidnummer en het nummer van het paard dat je op zijn startkaart vindt.

Jammer dat het met je eigen paard niet lukt, maar leuk dat je zo toch nog de kans krijgt om wat wedstrijden te rijden!

[Edit] typefoutje

Geldt dit dan voor zowel het in de kennismakingsklasse starten als het starten in de klasse 1 (en verder)?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:54

In de kennismakingsklasse heb je sowieso geen startkaart of lidmaatschapsnummer van de Endurancevereniging nodig.

Sterker nog, als je lid bent van de Endurancevereniging mag je niet eens (meer) in de kennismakingsklasse starten. Paard hoeft ook geen startkaart te hebben voor de kennismakingsklasse, moet alleen correct geënt en gechipt zijn.

Wat ik in mijn (gequote) post hierboven heb geschreven geldt voor klasse 1 en hoger.

Cookiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:00

Volgens mij zal je een nieuwe startkaart aan moeten vragen

Maar ik weet het niet 100% zkr (A)

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 21:15

Gezien de eerdere reacties lijkt me dat niet....

Het inschrijfformulier is inmiddels de deur uit, dus we zien het wel Lachen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:42

wat karin zegt klopt