Vanmorgen om kwart voor 10 vertrokken uit U. en exact een uur gereden naar Katwijk. Dankzij de goede routebeschrijving van Djilan (die is daar bekend) reed ik er in één keer naartoe. Totdat ik de oprit naar de manege straal voorbij reed en echt niet meer wist waar ik zat. Maar na een paar telefoontjes met Djilan en Yannick (die er inmiddels ook was als groom voor een vriendin) kwam ik alsnog op manege Jonker aan.
Ik zou dus oorspronkelijk voor Yannick groomen, maar Irmin was vorige week niet helemaal lekker dus durfde Yannick het niet aan om hem mee te nemen naar het strand. Aangezien Sandra (= Mammasan hier op Bokt) zonder groom zat, had ik spontaan aangeboden om voor haar te komen groomen. Djilan zou er sowieso ook zijn, dus hebben we gezellig samen voor Sandra gegroomd. Haar schimmel Naziri is een ontzettend leuk paard en behalve dat hij net als Ret ook 10 jaar oud is, heeft hij nog veel meer overeenkomsten met die gekke Dravebier van ons.

Voorkeuring verliep prima, wel een beetje koud en tochtig daar op dat grote parkeerterrein maar dikke jassen en dekens hielden ons en de paarden wel warm. Ondertussen hadden we ook Laui en haar vader ontdekt, en nog wat meer bekenden van Bokt en van de mailing list, zoals Annalynn (Ganna) en Myrthe (Tiko). Altijd gezellig.

Toen klaarmaken voor de start. Naziri had er zin in en dat bleek ook wel op de eerste groompost. Daar stonden Djilan en ik samen met o.a. de moeder van Laui. Al snel kwamen Laui en haar vader de bocht door, gevolgd door Sandra met Naziri. Vervolgens naar de P/A, waar net Annalynn binnenkwam die het behoorlijk warm had. Ja echt, wij stonden te bevriezen en Annalynn vroeg ons of we haar jas en sjaal wilden meenemen... Ze had zelfs haar gezicht natgemaakt, zo heet had ze het. Annalynn, je hebt toch geen kou gevat nu hè? Ook Laui en haar vader kwamen binnen toen wij daar stonden. Papa Laui en Vol konden meteen door, maar Laui en Joop moesten wachten. Ondertussen was ook heethoofdje Naziri gearriveerd. Sandra verwachtte dat hij een vrij hoge hartslag zou hebben omdat hij nogal druk was, maar zijn hartslag was onder de 60 dus Sandra weer in het zadel en wij terug naar manege Jonker.
Terug bij de manege hebben we nog even wat mooie sfeerfoto's gemaakt op het strand (o.a. van Laui en Joop, en van Sandra en Naziri natuurlijk) en toen was de rit alweer ten einde. Naziri bleek bij binnenkomst toch een vrij hoge hartslag te hebben, wat 10 minuutjes wachten betekende, maar daarna was alles goed en ook de nakeuring verliep prima. Naziri weer op de trailer - na nog even wat hooi van de buren gesnaaid te hebben, dat is altijd lekkerder dan je eigen hooi
- en wij de warme kantine in.De uitslag liet nog even op zich wachten. Ondertussen leuk gekletst en nog even de foto's op Djilans toestel bekeken. Als het allemaal lukt, komen ze morgen op Bokt! Vanuit de kantine hadden we zicht op de binnenbak, waar een merrie en haar veulen liepen te dollen. 't Was een vrij druk veulen (als merrie was ik er knettergek van geworden
) maar we hebben ons wel vermaakt met die twee. 
Uiteindelijk om half 6 eindelijk de uitslag. Laui's vader en Voltrack hadden nog een mooie 5e prijs behaald en er was zelfs een groomprijs (door loting bepaald). Djilan en ik zaten wel in het tonnetje, maar helaas werden onze namen er niet uitgehaald.
Jammer dat ik deze keer Mandy en Navy ben misgelopen (trailer wel gezien) en ook Liesje en haar dravertje heb ik niet gezien, terwijl ik wel heel benieuwd naar ze was!
Afijn, na deze koude maar productieve dag ben ik nog even langsgegaan bij Lonneke in Delft. Was heel fijn om haar weer live te spreken en jullie krijgen allemaal de hartelijke groetjes! Om half 10 was ik weer in U. en ik heb het nog steeds ijs- en ijskoud. Ik ga zo dus maar eens een hele warme douche nemen, misschien dat dat helpt...
Ik heb me iig prima vermaakt en Sandra, ik ben nu heel benieuwd naar jouw verslag!