Laag Soeren: zware ondergrond maar wel geslaagd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diva

Laag Soeren: zware ondergrond maar wel geslaagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 12:27

Een druk weekend; eerst vrijdagmiddag bepakt en bezakt naar de Farm en Country Fair in Aalten om met Cyclame een TREC demonstratie te geven. Zaterdagavond thuis gekomen, waar ik Cyclame’s zadel verruilde voor die van Dominique en mijn tentje en slaapzak verruilde voor liters water.
Op zondag ging om half 6 de wekker waarna ik snel naar de wei ging om Domi eruit te halen. Die lag prins(es)heerlijk te slapen en schrok zich rot toen ik om kwart over zes het weiland openmaakte. Springt op, en scheurt weg. Ik erachteraan (lopend…) en hup de trailer in.

Op naar Wekerom, waar Prestige van Jeanette in de trailer achter mijn vaders auto ging. Jeanette had geen vervoer en dus hadden we bedacht dat wij met twee auto’s zouden gaan en mijn vader Prestige dus op zou halen.

In Laag Soeren aangekomen werden we op het mooie groene weiland gezet, en ik baalde dat mn paddokspullen thuis lagen Knipoog
Betalen en voorkeuren. Alles prima, en de vet die keurde was heel rustig en vriendelijk. Doordat ze op Domi’s eigen hoogte de slijmvliezen controleerde, was Domi heel braaf. Normaal trokken ze haar hoofd omhoog omdat ze klein is, en dat vind ze niet prettig en wordt de vet dan alle kanten op geslingerd.

Prestige was ook in orde, dus terug naar de trailer, even eten, zadelen en van start!
In het begin wil ik graag wat galopperen, want Domi’s draf is niet echt prettig uitzitten als ze hard wil… Maar we kwamen niet echt lekker op gang omdat sommige paden smal waren, en we niet in konden halen. Achter anderen loopt ze te trekken en erachter aan te jagen, dus we zijn gaan stappen om wat afstand te creëren. Toen we gingen draven kwamen we het groepje al weer tegen die ook aan het stappen waren en toen ook weer aandraafden. Missie mislukt, dus maar treuzelen bij een controlepost met waterbakken. Domi vond het vieze sponswater heeeeerlijk om te drinken Haha!
Daarna konden we lekker ons eigen tempo rijden. Voor de vetgate ben ik voor de zekerheid wel gaan stappen want het was toch best benauwd in het bos, en het mulle zand vind Domi niet ideaal (doe haar maar harde of stenige bodem, bergpony he…)
Bij de vetgate zadel eraf, koelen en aanbieden. HF 56. Na de ridgeway 48. Domi en Prestige mochten naast elkaar draven en na een paar passen werd de A voor beiden al geroepen! Yes! Verder ook alles goed. Dus lekker uitrusten en eten.
Domi deed dat keurig, lekker op rust staan, eten alsof het je laatste kans ooit is, toen drinken, daarna gras eten.
Tweede rondje had ze weer moeite met het mulle zand, maar in een heel rustig drafje bleef haar hartslag aardig laag. Op de hardere paden lekker gegaloppeerd.

En toen kwam het, we draafden lekker naast elkaar. Prestige ziet aan haar kant een bankje, en draait met een noodvaart om. Aangezien ik zo’n 20-30 cm lager zit, zoeft Prestige met haar hoofd over Domi heen en ik krijg haar hoofd vol tegen de mijne aan. Resultaat; sterretjes, pijnlijk jukbeen en een kras op mn wang van de sluiting van het hoofdstel. Stout paard! Maar we konden er even later weer om lachen!

Weer uitgebreid gebruik gemaakt van de waterpunten en op naar de finish. Voor de finish een paar honderd meter gestapt toen we een superleuke zwarte shetlander tegenkwamen. Bij het hek bovenaan weer aangedraafd en hand in hand over de finish (maar ze noteerden toch een seconde verschil). We hadden een galopje gepland, maar ivm de verschillende klasse I combinaties, en de smalle doorgang, spandoeken en kano’s vonden we dat niet zo handig. We hadden een snelheid van 10.33 km/u. HF van Domi was 88. Toen lekker verzorgen en binnen een half uurtje naar de keuring waar de HF 48 was. Voor de locomotie weer een A! Alleen moet ze naast me lopen en niet achter me. Maarja, als je ergens nooit gelopen heb, is achter je baasje de veiligste plek Misselijkofl:

Verschillenden die ik tegenkwam zeiden "Heee toch weer endurance" Ja, TREC vind ik super, maar endurance ook! Dus als het even kan, en er geen TREC wedstrijden zijn die ik wil rijden, dan verschijnen we aan de start bij een endurance! Zolang Domi het volhoud met dr botverkalking in dr sprong en de leeftijd dan.... En anders wellicht Quinsie volgend jaar...

Thuisgekomen waren Quinsie en Cyclame blij dat Domi weer terug was! Ik heb snel alles uitgeladen en ben thuis onder de douche gesprongen, om daarna lekker mn bed in te kruipen!

Organisatie bedankt voor de goede organisatie en waterbakken in de route! Ook de vrijwilligers van harte bedankt!!!!!!!!! Het was een leuke dag!

Djilna

Re: Laag Soeren: zware ondergrond maar wel geslaagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:09

Gefeliciteerd Arjanne! Vooral in dit zware terrein. Super hoor Ja

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:10

Netjes!!!

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:13

Goed gedaan! vooral als ze dat zand niet gewend is.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:16

Mooi resultaat Lachen. Geen last van hoofdpijn nu? Zo'n paardenhoofd is nogal hard Nagelbijten / Gniffelen

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 11:06

Het valt gelukkig mee! Ben niet zo gevoelig voor (zichtbare) blauwe plekken. Het is gevoelig en heb een kras maar voor de rest niet!

Afbeelding

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:12

Goed gedaan joh! Wat een superponies heb je toch, die draaien nergens hun hoef voor om.