Onze eerste officiële wedstrijd in Laag Soeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Onze eerste officiële wedstrijd in Laag Soeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 09:33

Gister hebben Pablo voor het eerst officieel meegedaan aan een endurancewedstrijd. In Laag Soeren hebben we de 33,5 km gereden.
Ik dacht alles goed geregeld te hebben. Aangezien Jack ook naar de markt wilde had ik een bus met trekhaak geregeld bij een plaatselijk verhuurbedrijf. Waar ik vermeld had met paard op pad te gaan. Zaterdagmiddag laat de bus opgehaald vlak voor sluitingstijd. Vanuit daar meteen de trailer op stal gehaald want daar staat mijn kar in en die ging ik echt niet buiten zetten, dus met bus en trailer richting onze loods in Zwanenburg, gut wel raar een bus (Ford Transit 9 persoons uitvoering 115pk) die met ong 900 kilo achter zich niet de Velsertunnel uitkomt in zijn 5. Naja, eenmaal thuis gekomen, geen autopapieren in de bus te vinden hoeveel hij mag trekken. Gelukkig bestaat daar tegenwoordig www.rdw.nl voor waar je het heel snel kan opzoeken. En wat een schrik die bus mag maar 1200 kg trekken. Wat was ik kwaad zeg. Ik bellen naar het verhuurbedrijf, zegt die man, ow maar dat trekt ie makkelijk hoor, maak je geen zorgen. Wat een ei, hallo ik heb een paard achterin en als er wat gebeurd ben ik niet verzekerd omdat ik overbeladen ben. Maar ik moest me geen zorgen maken. Toen heb ik mijn instructrice (en tevens stalgenootje) gebeld, dat ik het niet graag vroeg maar of ik haar auto mocht lenen. Gelukkig vond ze dat ik mijn wedstrijd moest rijden en hebben we van auto gewisseld. Wel weer even wennen een Jeep en ook nog eens automaat. Maar goed ik had een auto.
Zondagochtend om 7 uur pablo uit het weiland gevist en een bak eten gegeven. Alles in de auto (met name water water water en nog eens water). Ik had 2 lieve dinnetjes mee. Maar door een omleiding waren we naar mijns inziens te laat op het terrein. Dus hup Pablo van de trailer en meteen naar het keuringsterrein waar de meiden hem losstapte en ik mijn hesje en vetkaart ging halen. De voorkeuring kwam hij glansrijk door, zijn hf was 40 dus hoger als de 32 van vorige keer, maar hij was super. Toen terug naar de trailer en rustig aan opzadelen etc. Ik was netjes op tijd bij de start en heel relaxed gingen we van start. Daarna wilde Pablo de eerste 10 km alleen maar lopen lopen lopen. Hij trok alles in galop weg zowat. Echter in het stuk van 5 tot 18 km waren er geen groompunten. Ik reed alleen en Pablo en ik zaten allebei stuk, Pablo bleef maar struikelen. Hij herstelde ook heel slecht en ademde niet zoals hij normaal doet. Vlak voor de PA Viv even gebeld, ik zat er echt doorheen. Op de PA hoopte ik echt dat hij niet goed was en ik naar huis mocht. Helaas Haha! Hf van 56 en na het eten van een half broodje en even plassen weer door. Ik weet niet wat het was maar ik denk dat Pablo mijn gevoel overnam dat hij daardoor onzeker was en zoveel struikelde. Het laatste stuk ging wel weer iets beter, na het 25 km bord had ik echt zoiets van yes nog maar 8 te gaan Haha! En eindelijk om 14.45 kwamen we bij de finish aan, helaas een hf van 80 maar dat kwam wederom (net als in kootwijk) omdat hij moest plassen, na 10min en echt vlak nadat hij eindelijk had geplast was het 58. Toen mocht Pablo lekker een bak eten naar binnen werken met een fleecedekentje op en na een half uur bij de nakeuring was zijn hf 48 en de rest van de waardes was goed. Ook weer een A voor locomotie. Na een rit van 2 uur waren we weer veilig thuis en heb ik Pablo voor het eerst in 1.5 jaar weer met een regendekentje in het land gezet. Voor mezelf viel het erg tegen, het alleen rijden was zwaar. Nu ben ik door veel te veel spanning weer hartstikke brak van de spierpijn. Pablo was ook nog echt gestruikeld op zijn bek gegaan en daar heb ik wel een zere pink aan over gehouden. Dus bij deze As bedankt voor de auto, Tonia en Nell onwijs bedankt dat jullie met me meegingen en Viv bedankt voor de Tel ondersteuning.
Hier onder even een foto van het begin van de rit.

Afbeelding

Tallie1979

Re: Onze eerste officiële wedstrijd in Laag Soeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 09:56

WHEEEEEY!! Goed gedaan Roos! Bikkel die je bent!! Tong uitsteken

En gaat het al weer wat beter met je pink? Lachen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:02

Ik ben apetrots op jullie maar dat wist je al. Op naar de volgende!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:15

Je moet trouwens wat vaker in je remi trainen Roos, dan zit je er ook minder snel doorheen Knipoog Ik train altijd alleen en rij mijn wedstrijden ook alleen, tot nu toe nooit een dippie gehad Haha!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:50

knap gedaan hoor, gefeliciteerd!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 14:21

Tallie_Ho schreef:
Je moet trouwens wat vaker in je remi trainen Roos, dan zit je er ook minder snel doorheen Knipoog Ik train altijd alleen en rij mijn wedstrijden ook alleen, tot nu toe nooit een dippie gehad Haha!

Ik rijd bijna altijd alleen thuis, maar daar weet ik dondersgoed de weg, misschien dat dat ook scheelt.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:10

Goed gedaan hoor!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:14

Goed gedaan hoor!! Je eerste echte endurancewedstrijd hebben jullie maar mooi samen gedaan! Misschien vind je bij een volgende wedstrijd wel iemand waar je bij aan kan haken. Is ook wel gezellig.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:18

Volgende wedstrijd rijden Roos en ik gewoon weer saampies, maar ik was op vakantie Haha!.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 18:19

fransje23 schreef:
Goed gedaan hoor!! Je eerste echte endurancewedstrijd hebben jullie maar mooi samen gedaan! Misschien vind je bij een volgende wedstrijd wel iemand waar je bij aan kan haken. Is ook wel gezellig.

Ik heb Viv gebeld met de mededeling dat ze best klasse 2 mag starten, maar niet als ik ook start Haha! In Kootwijk hebben we de rit nog net niet fluitend uitgereden, dit was echt heeeeel anders.

edit, Viv reageert tegelijk Tong uitsteken

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:30

Hallo buurvrouw van gisteren. Het was gezellig om naast jullie te staan.
Leuk om je verslagje te lezen. Ik had van je grooms al gehoord over de stress door het autoverhaal.

Leuk paardje heb je trouwens en lekker sjouwen dat hij kon.
Mijn Branco vond hem ook wel aardig geloof ik. Zoals hij hem helemaal heeft staan besnuffelen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 22:30

Hey buurvrouw Haha!
Stress en daardoor te laat slapen was absoluut geen goede factor voor de wedstrijd. En zijn beslag (wat er nog net aan onder zit) was ook een bron van stress. Maar goed ik ga als het goed gaat 8 september in Leersum weer starten, maar dan weer met Vivvie (hoop ik):D
Hihi, ik vind mijn poownie ook geweldig, maar ik ben wat bevooroordeeld geloof ik Clown
Het was zeker zo dat die van jou Pablo ook wel lief vond, zo als ze onder het draadje door stonden te snuffen Haha!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 07:46

Nou Roos, dan zijn de 3 fjordenbalen weer samen, want 8 september wil ik ook starten Clown

jasminum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:28

wat een leuk paardje heb je !
Hopelijk is het volgende keer wat minder een gestress om er te geraken!

mariska75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:39

Ha die Roos, mag ik dan ook weer mee Knipoog

Ik vind het heel stoer van jullie!!!!!!!