Van de week stond er op het endurance forum een oproepje, Marguerita Fuller uit Oostenrijk was dringend op zoek naar grooms. Wij hadden al eerder bedacht dat we wilde groomen, alleen hadden we geen ruiter, dus dit was onze kans. Na wat heen en weer gemail was het geregeld, wij (m'n moeder en ik) gingen groomen.
Vrijdag eind van de middag daar heen. Maar ja, wie zou nou Marguerita zijn? Er liepen zoveel mensen. Via via hadden we d'r uiteindelijk gevonden. Echt een heel gezellig mens, ze was zo blij dat we haar konden groomen. Haar man bleef in de vetgate en wij zouden in het veld groomen.
's Avonds nog even de groomroute doorgenomen en dan vroeg de tent in, want de wekker ging alweer om 5 uur.
Raar maar waar, ik had echt geen moeite om m'n bed uit te komen de volgende morgen, ookal had ik niet echt veel geslapen.
Nog even de laatste flessen vullen met water, de start van de 160 kijken, voor je het weet is het half 7 en begint de taak.
Eerste rondje was een beetje onwennig. Je weet toch niet heel goed wat de ruiter wanneer wil. We stonden nog op het verkeerde groompunt ook. We zouden deze eigelijk overslaan en doorrijden naar de volgende. Nu zat er dus een te groot gat tussen de twee groompunten, dus nog maar even snel een andere er tussen gepropt.
Naar mate we meer groompunten gehad hadden ging het steeds beter. Op het laatst ging alles gewoon vanzelf en wij leerde heel erg veel (van Marguerita en van andere grooms en ruiters)
De eerste vetgate heeft haar man in z'n eentje gedaan. Wij moesten best een stuk rijden naar het volgende groompunt dus konden we mooi wat eerder weg.
Bij de tweede en derde vetgate hebben we gewoon mee geholpen zodat haar man ook nog wat foto's kon maken. Dat vond ik echt leuk om te doen. Het gaat allemaal zo anders op zo'n wedstrijd en Marguerita was super relaxt. Helemaal geen stress of gehaast, ook niet voor het aanbieden, gewoon rustig aan.
Daar kwam ze dan over de finish, moe maar o zo tevreden, gewoon leuk om te zien. Bij de nakeuring was het paard ook weer helemaal goed, dus ze hadden de rit goed uitgereden
We hebben echt een leuke dag gehad, heel veel geleerd (ook m'n engels is weer een beetje bijgespijkerd
) en leuke mensen leren kennen. Ik ben zo blij dat we dit gedaan hebben.Yvonne natuurlijk van harte gefeliciteerd!!