Wedstrijd Amsterdamse Bos gaat niet door

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Grethal

Wedstrijd Amsterdamse Bos gaat niet door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 18:16

Het bestuur heeft in haar vergadering van 17 mei jl helaas moeten besluiten dat het niet verantwoord is om de wedstrijd Amsterdamse Bos door te laten gaan.

Onderzoek naar de routes in het Amsterdamse Bos, op eigen initiatief van het bestuur, heeft uitgewezen dat de totale lengte van de ruiterpaden te kort is om tot een verantwoorde spreiding van de deelnemers over het parcours te komen. Hierdoor kunnen hinderlijke en gevaarlijke situaties ontstaan in relatie tot in het bos aanwezige recreanten. De organisatoren hebben dit niet kunnen weerleggen door een goed onderbouwd wedstrijdplan in te brengen bij het bestuur.

In het organisatorenoverleg afgelopen jaar is duidelijk afgesproken wat er verwacht wordt van nieuwe organisatoren. Dit om het voor de begeleiders/coaches mogelijk te maken een goede begeleiding te verzorgen en een goed georganiseerde wedstrijd te realiseren. Tot op heden hebben de coaches niet de informatie ontvangen waarom gevraagd is. Omdat het bestuur er niet van overtuigd is dat een kwalitatief goede wedstrijd gewaarborgd is, heeft zij zich genoodzaakt gezien deze wedstrijd van de kalender te verwijderen.

Pieter Alkema,
Voorzitter KNHS Endurancevereniging

Ineke2

Re: Wedstrijd Amsterdamse Bos gaat niet door

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:07

Wat jammer zeg... weer een wedstrijd die een beetje in de buurt is eruit... Maarja als ze de veiligheid voor zowel ruiters als andere mensen die daar rondlopen niet kunnen waarborgen is het meer dan normaal dat de wedstrijd niet door kan gaan...

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:32

Zeker jammer ja... Ik zou gaan groomen bij vriendinnen van me... Het Amsterdamse Bos is lekker dicht bij, daar konden we zo naar toe lopen. Maar ik begrijp het wel.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:02

Jammer... Maar veiligheid voor alles!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 07:15

Heel jammer dat het niet door kan gaan, maar gezien de drukte in het bos kan ik me er wel iets bij voorstellen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:33

kan het me voorstellen maar jammer is het wel wilde daar mijn eerste van dit jaar voor maken na een blessure.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 22:41

Oh wat jammer zeg! Ik had me er zo op verheugd, eindelijk een "thuiswedstrijd".. nou ja, ik rijd eigenlijk elke dag in het Amsterdamse Bos dus dat maakt weer een hoop goed. En ik kan me wel voorstellen dat het qua ruimte erg krap is.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:43

hoorde het gister opeens.
balen zeg.
had graag daar gereden.
nou ja nu maar kootwijkerbroek voor aangemeld.

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:56

erg jammer

_kath

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 09:59

Jeetje wat jammer! had me er erg op verheugd.
Maar gelukkig kan ik praktisch elke dag van het bos genieten.