Blik op de Zelhemse paden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Blik op de Zelhemse paden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 08:23

Zo, hier dan ook mijn verslag Haha!

Ganna en ik gingen er dus ook vrijdag al heen aangezien zij en Ilonka de 90 km gingen starten plus nog een uur eerder samen met de 120km van start. Spullen donderdag al grotendeels ingepakt, vrijdag de rest + paarden en gaan.

Bliksem stond er al aardig vlot in al moest hij toch nog een minuutje voor ezel spelen. Hij kan een mooie imitatie neerzetten Cool De reis verliep rustig en al snel waren we er. Paarden uitgeladen, snel aangemeld en hesje gehaald en toen paddocks gemaakt. Ilonka naast Bliksem en later Benji er aan de andere kant naast. Later kwam ook Hyndla nog en toen was Blik aan 3 kanten ingebouwd.

Ik vond het best spannend hoe Bliksem zich zou gaan gedragen zo op vreemd terrein in een paddockje. Nou voor zover ik wakker ben geweest s'nachts heb ik vooral gehoord dat hij aan het eten was dus prima Lachen Hij was dus lekker rustig en daar was ik blij om! Wel had ik `s avonds nog getwijfeld of ik de regendeken om zou doen ivm de voorspelde regen. Deken omgedaan, maar na 20 minuten stond hij al te zweten. Tja thuis heeft hij ook nooit een deken op, maar dan heeft hij een schuilstal. Toch maar afgelaten en gelukkig ging het pas na 4 uur regenen en ook niet zo hard.

De dag begon vroeg toen Ganna Ilonka ging voeren en ik ook wakker was. Om 6 uur ook maar opgestaan en me klaar gaan maken voor de dag. Nadat de paarden van klasse IV en Ilonka waren gekeurd de start gekeken en Bliksem bleef gelukkig rustig zo zonder Ilonka. Wel ging Hyndla door het draad en eerder die dag de buurman van Blik ook. Hij bleef beide keren braaf staan Lachen Klasse III was inmiddels ook zo'n beetje gekeurd en toen besloot ik ook te gaan, er stond bijna niemand nl. Bliksem werd druk zodra hij de paddock uitmocht en was wat druk bij de voorkeuring, maar verder prima. Al was hij op weg van de voorkeuring naar de paddock èrg druk en maakte zelfs nog een luchtsprong Rolleyes Samen met Maaike een starttijd aangevraagd en rustig begonnen met het poetsen, invlechten en opzadelen van de paarden. Elti kwam en vroeg of we niet eerder wilden starten. Geen probleem dus ipv 10.30 uur vertrokken we om 10.18 uur.

Bliksem en Ushi gingen als een speer, beide hadden veel haast en een overschot aan adrenaline geloof ik Rolleyes Wat resulteerde in allerlei zijsprongen omdat ze spoken zagen *zucht*. Na een paar km werd het beter en al snel liepen ze prima samen. Onderweg dronk hij nog uit een plas, dus dat zat ook wel weer goed. Zo'n 2km voor de pa gingen we stappen, maar Ushi stapt veel harder dan Blik. Daarom hadden we al afgesproken dat we ze op eigen tempo zouden laten (proberen) te stappen. Blik begon heel rustig en bleef met lang teugeltje relaxed door stappen. Zich niet zorgen makend over een steeds verder vooroplopende Ushi. Dat was dus wel anders dan in Vaassen!!! Pling

Al snel kwamen we naast een klasse II ruiter te stappen en iets voor ons liepen dus Ushi, Benji en nog iemand. Blik liep lekker rustig door en zodra ik de pa binnenkwam bood ik aan en werd hij op 48 geteld! Joepie wat was ik blij!

Laatste stuk besloot ik om niet 2km te gaan stappen maar zo'n 1 a 1,5km. Ushi stapt nl toch veel harder (al had Bliksem in het stuk voor de pa al snel door dat sneller stappen best handig was Knipoog ) en ik had bedacht dat ze me dan vlak voor de finish weer bijgestapt zou zijn. Helaas liep dat anders. Bliksem draafde idd rustig weg bij Ushi (ze liepen super samen maar plakten niet) en ik hield dit rustige drafje aan tot we op de hoek van dat boerderijtje kwamen met die rode glasbak in de tuin. Hij draaide om en wilde wegrennen, maar ik was sneller. Weer omgedraaid en toen erlangs. Bocht om en laatste stuk weg voor de finish. Daar werd ik vlak voor ik naar rechts richting finish moest (en Bliksem nog best rustig was) ingehaald door 3 klasse III ruiters waarvan 1 me nog de verkeerde kant op wilde sturen Boos! Ik was ervan overtuigd dat ik goed zat, maar ging het toen toch maar controleren. Intussen was Blik door die 3 ruiters helemaal druk en springerig geworden.

Het stuk dat gewalst was en het grasland tot zo'n 60meter voor de finish heb ik op een hogeschool dressuurpaard gezeten Cool Vloeiende passage, levades ed heb ik onder me voelen en zien langskomen en ik vond het wel prachtig en het voelde krachtig en makkelijk, maar hartslagtechnisch was ik er minder blij mee Verdrietig Laatste stukje wilde hij eindelijk stappen en toen zag hij de finishvlag en schoot naar links. Ik mocht aan de andere kant van de auto langs finishen en toen werd hij geteld. Hij was nog hyper dus ik vreesde het al en ja, te hoog. Wel máár 64 en dat viel dan op zich wel weer mee, maar het heeft me wel een winstpunt gekost. Jammer maar verder ben ik heel trots op het Blikje!

Zo braaf in zijn paddock gestaan en zo goed gelopen! Hij liep heerlijk ontspannen, lekker met swingende passen onder me Haha!

Nu maar eens kijken wat ik doe. Als ik dit seizoen al een klasse II wilde starten was dat de 44 van Holten geweest, maar ik wist niet of ik na Laag Soeren nog een klasse I kan rijden (ivm vervoer). Dan had ik de keuze gehad tussen de 38 of 44. Nu ga ik kijken of het me lukt KWBII ook te rijden en dan de week erna Holten. Of anders de Ginkelse hei 2 weken na Laag Soeren. Anders wordt het in Holten dus de 38 en gaan we volgend seizoen pas aan een korte II denken.

Ik ben in ieder geval heel erg tevreden over hoe Bliksem zich gedragen heeft Lovers

griebels

Re: Blik op de Zelhemse paden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:42

Super dat je zo'n fijne rit hebt gehad Ja
Jammer van je puntje, maar jullie gaan er wel komen!!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:50

Hogeschool dressuur.. Toe maar jullie gaan hard Clown

Klinkt als een geslaagde rit en super dat hij al het nieuwe redelijk normaal vind.
Op naar de volgende.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 12:53

Nou ja het voelde als een passage en volgens de persoon die achter me reed zag het er ook zo uit Haha! Dus hij heeft talent zeg maar *LOL*

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:44

hihi, blik weet toch wel dat een endurance carriere voor hem in het verschiet ligt??

romsaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:09

Goed gedaan Djilan! En Bliksem ook natuurlijk. wat een heerlijk dier is het toch. En die hogeschooloefeningen...goed teken toch dat hij dat er voor de finish zo makkelijk uitgooit?
enne, nog bedankt voor de privacy bij het tandenpoetsen... Bloos

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 21:12

Ah was jij dat? Haha!
Ach ja, ik weet wat een druk dat kan geven als iemand zichtbaar achter je staat te wachten. Dus ik ben braaf om het hoekje gaan staan Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 06:35

Toch gefeliciteerd! Klinkt als een mooie rit verder! En dat bij de finish overkomt ons allemaal wel een keer.