Drinken stimuleren door appelsap?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bella24

Drinken stimuleren door appelsap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 11:30

Alter drinkt bij een klasse I goed, mits de omstandigheden warm of stoffig zijn. Als het wat frisser weer is dan drinkt hij nauwelijks tijdens een klasse I. Niks zorgwekkends natuurlijk maar in Vaassen heb ik hem tijdens de wedstrijddag appelsiroop met water gegeven en dat vindt hij heerlijk. Hij drinkt dan ook voor de wedstrijd al flink en blijft de hele dag lekker appelsap drinken. Ik heb eerder nooit problemen met zijn turgor gehad (ook nog weinig wedstrijden gestart) dus ik doe dit puur preventief.

Ik ben wel benieuwd… zijn er meer mensen die op de wedstrijddag altijd gezoet water geven? Ik heb begrepen dat een paard van de trailerreis al wat uitdroogt dus ik doe dit om ook bij lagere temperaturen zeker te weten dat hij genoeg vocht binnen krijgt. Ik vind het ergens wel wat overdreven dus ik weet nog niet hoe ik het bij de volgende wedstrijden aan ga pakken. Appelsiroop kan bij mijn weten in ieder geen kwaad, toch?

Wat zouden jullie doen? Alleen in geval van nood of ook preventief? Waarom?

Lenneke_

Re: Drinken stimuleren door appelsap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:39

Er zijn wel meer mensen die dit doen. Als je naar het buitenland gaat doen ze het ook vaak omdat het water daar anders kan smaken (meer een chloorsmaak)

Anouar drinkt sinds kort het eerste stuk nauwelijks omdat meneer veel te opgefokt is. Als hij wat meer tot rust is gekomen gaat hij vanzelf drinken. Appelsap heeft daar geen invloed op bij hem denk ik

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:54

Mijn merrie was de laatste keer in Ommen ook nogal, eh, energiek en dacht bij de groompunten alleen maar aan 'verder, verder en harder'....
De vet had bij de voorkeuring nog gezegd dat ze eigenlijk wel iets moest drinken omdat haar turgor niet perfect was.
M'n vader kreeg toen van een andere aardige groom appelsap en dat heeft hij door het water gedaan. Daarna dronk ze iig af en toe wat, maar nog niet echt super. Maar ik neem de volgende keer zeker weer appelsap mee!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:46

Ik doe het niet, mijn paard houdt niet van smaakjes door zijn water. Maar gelukkig is mijn paard in de loop der jaren steeds beter gaan drinken tijdens wedstrijden. Een beetje zout in zijn mond helpt vaak ook wel, heb ik het idee.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:47

Wij nemen altijd een Jerrycan van ons eigen water (uit de drinkpoel) mee Ja
Dan zijn we er zo goed als van verzekerd dat ze wel drinken Ja
En als we er dan nog stukjes appel/wortel doorheen gooien helemaal!
Ook al drinken ze dan niet, ze krijgen toch nog wat vocht binnen Ja

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:42

Mijn paard geef ik op lange tochten aanmaak limonade door zijn water. Vind hij zaaaaaaaalig!