versnelde promotie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

versnelde promotie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 17:44

Wie kan mij vertellen waarneer je hier voor in aanmerking komt? Of kun je dat gewoon aanvragen?

PBA_

Re: versnelde promotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:35

waar voor zou je een versnelde promotie willen maken en nee dat kan niet volgens mij

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 18:41

omdat de pony en ik bijde niet al te erg onder de indruk zijn van de klasse 1. Het lijkt erop dat hij absoluut geen spierpijn heeft gehad en zijn hartwaarders waren prachtig en dat terwijl we een veel te hoog tempo hebben gehad

maar ik dacht al dat het niet kon idd, maar m'n moeder gegon erover dat ze iets had gelezen dus wilde er het fijne van weten

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:43

Bij dressuur gaat dat wel idd, maar voor endurance heb ik er ook nog nooit van gehoord. En als je drie wedstrijden netjes uitgereden hebt mag je al over, dus nog maar 2 te gaan begrijp ik Knipoog

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:44

Volgens mij is dat alleen als de ruiter al eerder met een ander paard in klasse 4 ofzo gereden heeft.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 18:54

was het maar zo... ons tempo was te hoop dus we hebben 1 winstpunt in mindering gekregen

En voor iedereen denkt dat ik slecht ben voor m'n pony, ik train hem al ongeveer een jaar 6 dagen per week waarvan 3 of 4 dagen buitenritten van 1,5 of 2 uur op hoog draf tempo. Dus hij heeft zo onderhand echt wel een aardige conditie opgebouwd en zou het zat aan moeten kunnen een klasse 2 wedstrijd te lopen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:07

Wat is er dan mis met nog een paar klasses I te rijden? Als het toch zo'n makkie is?
Overigens vind ik 6 dagen in de week wel erg veel trainen. Rust geeft herstel, herstel geeft kracht en duurzaamheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:17

Het kan ja, maar omdat jullie tempo in klasse I al vrij hoog licht lijkt het me juist daarvoor handig om zeker nog een aantal klasse I te rijden. Op die manier zal je snel(ler) leren hoe snel je rijdt en je doet veel meer ervaring op.
Of je paard het nou makkelijk kan of niet.

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:23

woeliej schreef:
was het maar zo... ons tempo was te hoop dus we hebben 1 winstpunt in mindering gekregen

En voor iedereen denkt dat ik slecht ben voor m'n pony, ik train hem al ongeveer een jaar 6 dagen per week waarvan 3 of 4 dagen buitenritten van 1,5 of 2 uur op hoog draf tempo. Dus hij heeft zo onderhand echt wel een aardige conditie opgebouwd en zou het zat aan moeten kunnen een klasse 2 wedstrijd te lopen

Te weinig trainen is niet goed maar te veel trainen zeker ook niet Knipoog

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:28

Nou, als je niet eens hebt gewonnen en niet eens 3 wp op je eerste wedstrijd hebt is het misschien toch beter om nog even klasse I te blijven of niet?
Het is niet voor niets dat je niet meteen 160 mag rijden hoor, een beetje bescherming van je paard kan geen kwaad.

En hoe was je vet-kaart dan? Bij de finish en nakeuring 30 op de pols?

Volgens mij kan jij beter nog 10 x klasse I doen, want de definitie en doel van endurance heb je nog totaal niet door.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 20:48

ik wil ook niet gelijk 160 rijden maar alleen naar klasse 2 zodat ik m'n pony in het tempo kan laten lopen dat hij constand aan kan houden zonder dat ik hem de heletijd in moet houden waar hij tegenin gaat lopen trekken en moeilijk doen. Het gaat mij dus om zo lkkr mogelijk samen van de natuur te kunnen genieten zonder al teveel getrek en gedoe. Uiteraard hou ik nog wel het laatste woord

maargoed ik zou dan graag van jou willen wten wat jij verstaat onder de definitie en het doel van endurance
Laatst bijgewerkt door woeliej op 28-05-07 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:50

Wat was het ook al weer... "It's the speed that kils the horse, not the distance"

Mirabagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:51

woeliej schreef:
omdat de pony en ik bijde niet al te erg onder de indruk zijn van de klasse 1. Het lijkt erop dat hij absoluut geen spierpijn heeft gehad en zijn hartwaarders waren prachtig en dat terwijl we een veel te hoog tempo hebben gehad

maar ik dacht al dat het niet kon idd, maar m'n moeder gegon erover dat ze iets had gelezen dus wilde er het fijne van weten

Voor dit soort gevallen is de versnelde promotie dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:52

Woeliej, het is de bedoeling dat je paard uit eindelijk in jouw tempo gaat lopen. En niet dat je de wedstrijden aanpast naar het tempo van jouw paard.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:59

dat wilde ik net ook zeggen. Een wedstrijd is niet genoeg om te weten hoe het hele spelletje werkt. Als ik jouw was zou ik me nog even inhouden en naar de cursusen gaan die er regelmatig gehouden worden voor meer informatie over hoe en wat van de endurance. een wedstrijd zegt niet of ie het hele seizoen volhoud. een wedstrijd zegt niet of je nog dingen moet aanpassen aan je harmanchent. dat je te hard gaat zegt niks over dat je paard het goed kan. Er zijn er meerdere met jou warvan het paard veel harder wil dan dat je aangeeft en helaas val je er dan buiten. Je moet blij zijn dat je nog 2 punten heb want met het oude systeem viel je er gewoon buiten. Laat je paard rustig wennen aan deze takt van sport ook dat er veel aan hem gefriemeld wordt en het koelen etc. neem de tijd heb je echt zo'n haast. ga in ieder geval een jaar klasse 1 rijden of nog langer hier leer je alleen maar van.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:29

Wat hier boven al gezegt werd, ga eerst eens klasse 1 op een normale manier uit rijden.
Mijn paard is exact zo wil alleen maar lopen.
Begin van het jaar heb ik toch echt gewoon klasse 1 gestart. Met was protest onderweg, moeten ze maar leren....
Versnelde promotie is mogelijk indien je al min 1 klasse 3 goed hebt uit gereden.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:03

Ga eerst eens de reglementen goed doorlezen.
Niet banketstaaf bedoeld hoor, maar je komt steeds met vragen waarvan je het antwoord zo in het reglement kan vinden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 23:01

Klasse 1 is toch om te leren over endurance en te leren luisteren naar je paard of hem te behoeden voor fouten die hij niet kan voorzien Knipoog
Ofwel, je tempo ligt te hoog, jij weet hoeveel km's je nog moet maar je paard niet

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 07:34

ook denk ik dat je nu wat neerbuigend doet over klasse 1, er zijn genoeg klasse 2 combinaties die nog regelmatig een klasse 1 wedstrijd rijden als training. (of om het seizoen rustig mee te starten bijv.)
De klasse 1 is erg belangrijk! Doe het rustig aan en als het echt allemaal zo lekker gaat ben je zo over naar klasse 2 hoor.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 07:41

Ik ben het zeker weten met de rest eens.

Als je een klasse één niet normaal uit kunt rijden, zou ik er ook juist wat extra in deze klasse rijden.
Je schrijft dat je paard te hard loopt voor klasse 1, dat zul je hem waarschijnlijk zelf aangeleerd hebben.
Je hebt hem in ieder geval altijd laten gaan in dat tempo.

Daarom vind ik dat je er zelf aan moet werken, dat je paard in een goed tempo meerdere klasse 1 wedstrijden uit kan rijden met goede waardes.

En zowieso niet de makkelijke weg nemen, van een klasse over willen slaan.

En wat iemand eerder al zei, klinkt mij ook bekend:

"It's the speed that kils the horse, not the distance"

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 07:53

Silence, mijn paard heb ik echt niet aangeleerd om zo hard te lopen Knipoog
Dat zit er in. Wel is het zo dat je je paard op elk tempo moet kunnen rijden.
Ik ga zondag weer een klasse 1 starten ipv mijn laatste klasse 2 en ga me netjes houden aan ong 12 km/h terwijl die van mij liefst 20km/h gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 07:59

Ook ik heb een draver, en heb het hem niet aangeleerd dat hij snel kan lopen (meende dat jij een renpaard had toch?)

Wel moet hij gewoon lopen op mijn tempo, of hij dat nou wil of niet. Heb dan ook drie jaar lang klasse I gereden, alles goed uit gereden en vind dat we nu pas klaar zijn voor een klasse II.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:01

Precies... Dat zou hetzelfde zijn als bijvb je paard bij lagere hindernissen niet oplet en daardoor balken eraf gooit. Dan kun je toch ook niet zeggen "mag ik een klasse hoger starten, want dan doet hij het wel goed?" Clown

Zelf het tempo controle houden, er is niet voor niks een maximum snelheid voor klasse 1 ingesteld.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:02

Hij moet wel lopen op mijn tempo maar vaak kost dat meer energie vanwege het drammen dan hem ietsje harder te laten gaan (geen 20km/h hoor). Ik stap gewoon wat meer tussendoor om toch niet te snel te gaan en laat hem lopen op ong 14 a 15km/h... dan heb ik nog wel een drammend paard maar kost het hem minder energie in het drammen Nagelbijten / Gniffelen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:03

Griebels, maar jij hebt je paard wel zo, dat hij/zij in een normaal tempo kan lopen.

De TS, wil maar gewoon een klasse overslaan zodat ze niks aan het tempo hoeft te veranderen.
Dat bedoel ik ermee. Snap je.