Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

kmvreter schreef:Valt het jullie ook op hoe hard er tegenwoordig gereden wordt? Ik die nu al 8 seizoenen mee en toen won je nog in klasse II als je 12/13 km per uur reed. Nu rij ik 12/13 k/u en dan zit je laag in de middenmoot.
Ik zie ook veel nog onervaren combinaties wel heel hard langkomen.........

griebels schreef:Ik rijd gewoon met een tempo daar waar liekie het minste energie mee verspilt. Dat is in zijn geval dus best snel. Als ik hem tegen moet houden omdat hij te snel gaat, gaat hij drammen en verspilt dus veel energie.
Het is niet dat ik tegen die 15km/h wil zitten maar soms is dat makkelijker te rijden, en een andere keer is hij wel makkelijker tegen te houden en kan ik gewoon een rit rijden tegen 12km/h...
Dus op dat tempo is Griebels hem ook nog aan het inhouden.

beautyke schreef:ik heb zelfs gehoord dat ze binnen enkele jaren van plan zijn de minimumsnelheid voor de cei wedstrijden de minimumsnelheid op te trekken van 12 naar 15 km/u. Of het waar is valt af te wachten, maar ik vind het best wel hard
Djilan schreef:Carola, Liekie kennende wil hij ook héél graag harder dan die evt 15 km/hDus op dat tempo is Griebels hem ook nog aan het inhouden.
En trouwens, in een training kan je best wel eens wat harder. Je moet alleen zorgen dat je op een wedstrijd nooit harder gaat dan dat je getraind hebt...

gerritje schreef:we zullen zien wat die paarden doen over een tijdje.

), 100 km in 3 uur en 41 min. (dus zelfs met 29 km/u
). Niet echt mijn ding... 
Ibbel schreef:Ik kan na 6 seizoenen met hetzelfde paard nog steeds zeggen dat ik nog nooit ben afgekeurd. Of hun dat lukt zal de toekomst uitwijzen.

gerritje schreef:ik denk ook dat het aan je doel ligt idd. wil je naar d e160 of is je doel klasse 2 en hier bijvoorbeeld kampioen in worden.
en smoske, je bent zo toch goed bezig. En snelheid daar win je een klasse 1 niet mee hoor met het nieuwe punten systeem.