Welke cap is dit???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Divine

Welke cap is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 08:00

Hoi,

Meestal ben ik alleen op het Aangespannen Rijden forum te vinden, maar ik denk dat jullie, endurance-rijders, me beter kunnen helpen met mijn vraag. Ik ben namelijk op zoek naar een cap die volgens mij speciaal is voor endurance.
Gisteren heb ik een meegereden met de Hippische Meerdaagse in Markelo, Overijssel. Tijdens de stop zag ik een vrouw die met haar paard mee reed, geheel in endurance stijl. Speciaal zadel, hartslagmeter, etc. Nu had zij een hele mooie (comfortabel uitziende) cap op. Lichtblauw, met luchtsleuven, midden voorop stond een (merk)naam (die ik niet kon lezen), en aan de zijkant stond geloof ik ook nog iets. Het model liep aan de achterkant vrij ver door naar beneden, richting haar nek. Verder dan bij bijvoorbeel de Casco-helmen. Vond dat wel opvallend, heb veel caps gezien, maar niet die zo ver doorlopen.
Ik heb al met de zoekfunctie naar caps gezocht hier op Bokt, maar kan niet degene vinden die ik bedoel.
Omdat ik mijn eigen span in de gaten moest houden en zij nogal ver af stond was ik niet in de gelegenheid te vragen wat voor cap zij droeg. Ik zoek een nieuwe cap, voor zowel onder het zadel rijden als voor de marathon met mijn aanspanning en die van haar lijkt me fantastisch.

Iemand enig idee welke cap ik bedoel??? Heb al op de sites van LAS en Troxel gekeken, maar daar staat ie niet op volgens mij.

Sies

Re: Welke cap is dit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 08:04

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 08:21

Zou het de Casco new master kunnen zijn?

silv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:19

Heb je al op goedhard.nl gekeken? Hier staan een paar soorten caps die veel gebruikt worden door endurance ruiters (o.a. de LAS cap en de Casco New Master) (LAS zit overigens heeeerlijk!)
succes!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:40

ik denk dat je karin gezien hebt Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:46

Zou het? Schijnheilig Schijnheilig

Afbeelding

Ik gok dat je idd mij hebt gezien. Overigens had ik mijn hartslagmeter niet mee, had wel een blauw horloge om en een Navman (GPS/kilometerteller) bij me. Maar we zijn door meer mensen herkend als endurancecombinatie, dat wel. *LOL*

De helm is idd de Casco New Master. Hij zit heerlijk, het is ook de enige helm die mij past. Helaas is het sluitsysteem erg kwetsbaar: als daar (bij een val of te hard draaien) iets aan stuk gaat, dan kun je de helm niet meer verstellen en dan is-ie onbruikbaar geworden. Sluitsysteem kan ook niet vervangen worden.

Voor de rest een geweldig ding, ik loop er na een lange rit ook gerust nog een uur mee rond zonder door te hebben dat ik mijn helm nog op heb, zelfs bij warm weer. *LOL*

Lekkere rit gehad in Markelo trouwens? Mooi is het daar hè?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:49

silv schreef:
(LAS zit overigens heeeerlijk!)

Bij mij niet... Geen enkele LAS-helm past op mijn hoofd.

Ik laat nu een Troxel uit de USA komen. Is dat niks, dan raak ik 'm vast wel weer kwijt. Maar iig het proberen waard, ik ben dat waardeloze sluitsysteem van Casco een beetje zat, hoe lekker de helm ook zit...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:10

Ik kan mijn laatste bericht niet meer editen, maar het schiet me nu net te binnen: in de aangespannen sport wordt ook veel met deze helmen gereden. Ja

Ziet er ook mooi uit als rijder en grooms in de marathon allemaal dezelfde gekleurde helm op hebben. Knipoog

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 14:16

Ook ik ben een enorme fan van deze Casco caps, zitten werelds en net wat Karin zegt, je merkt niet eens dat je m nog op hebt....overigens ben ik echt niet superzuinig op mijn spullen maar kapotte sluitingen heb ik nog niet meegemaakt......misschien mazzel!

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 19:47

Jaaaaa!!!!! Het was Karin!! Dat is ook toevallig zeg! Het was inderdaad een geweldige rit zondag, we hebben er van genoten. Nu kom ik zelf uit het buitengebied van Markelo, maar toch heb ik weer heel wat paadjes gezien die ik nog niet kende. Vooral dat stukje "Landgoed Weldam" in het begin, dat is normaal niet opengesteld voor paarden. Helemaal super, fijne dag gehad. Ik vond je cap er heel goed uitzien, maar had er geen Casco in gezien eigenlijk, stond ook iets te ver van je af Haha!. Zal ook eens op pad gaan voor een goede. Die Troxels zien er ook super uit trouwens.
Hihi, geen hartslagmeter dus, maar een GPS (ik zei al, ik stond te ver af, haha).

Bedankt voor jullie tips!!!! En Karin: veel succes in de endurance, combi zag er erg goed uit (stoere foto ook).