Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heb er nog nooit van gehoord.
) aan het rijden gekregen en nu mijn paard oud genoeg is rijd ik ook eindelijk zelf. Tweede jaar en tweede rit in Zelhem dit jaar. Het leuke is dat het buitenrijden is, dat je toch op moet letten, dat er stiekem toch wedstrijdverband aanzit en dat je met heel veel mensen met hetzelfde bezig bent....gewoon cool dus! Heb je ander topic ove rhet op- en afstijgen ook gelezen en ik hoop dat je kan gaan rijden. Succes in elk geval! 
) 

griebels schreef:Lenneke, lijkt me een beetje moeilijk als je aan een rolstoel gebonden bent.
Ik heb nog een 4 jarige merrie staan die nu ingereden wordt (heb er net 2x opgezeten) en die komt volgend jaar pas uit in klasse 1 als alles voorspoedig gaat (en ik haar op de trailer krijg)
) 

splash1999 schreef:ataxtie is een neurologisch probleem, er zaten bij haar zenuwen klem wat er voor zorgde dat ze niet wist dat ze nog en achterhand had waardoor ze snel slingerde en uitgleed. Het was niet zo erg met glijden als ik er op zat mar merkte het sneller met een gladde bodem. Ook doordat ze die zenuwen bekneld zaten kon en mocht ze niet aan de teugel lopen wat voor nog meer problemen zorgde. je hebt het in allemaal gradatie's en bij ons was het nog niet zo erg dat er ook niet meer op gereden kon worden, sommige paarden vallen echt gewoon om dan is het gevaarlijk voor paard en ruiter. Bij haar is het door een valpartij gekomen na een narcose dus de kans bestond dat het evt te genezen was. Het zat er alleen lang in dus ik zal het altijd blijven zien bij haar ze zal zwakker blijven gok ik. Het is dus puur een zenuw beschadiging

kiara1 schreef:ik zou later graag opnieuw een paardje kopen en er endurance mee doen maar mijn vraag is of er een voordeel is met ras , ...
en zo onwijs genoten, ondanks dat we zowat letterlijk wegwaaiden van onze pony's

daantjuhhh schreef:Ik heb een startkaart voor de dressuur..
Wat heb ik nog meer nodig? zijn er speciale startcoupons?