Een lift..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Showpony

Een lift..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 09:14

Beste bokkers,

Volgens mijn normen en waarden is de vraag die ik hier ga plaatsen wel een
beetje bijdehand.
Het is dan ook maar zeer de vraag of mijn ego dit ooit te boven gaat komen,
maar ik ga hem toch stellen, puur uit belang voor mijn paard natuurlijk Knipoog

Endurance is iets wat ik al graag heb willen doen sinds ik mijn eigen pony kreeg,
maar aangezien er samen met een pony geen trailer kwam moest ik wachten,
wellicht zou die trailen later nog wel komen.
Nu 9 jaar later heeft mijn vader een kleinere auto gekocht zonder trekhaak en ja die trailer is er
nooit gekomen Ach gut

Omdat ik toch nog steeds heel graag samen met mijn pony de sport zou willen verkennen
Vroeg ik mij af of er iemand in de buurt van Hoofddorp woont met een 2 paards trailen die endurance rijd
op het starters niveau en of deze persoon (ja hier komt ie..: ) in zijn/ haar tariler misschien een plekje overheeft voor een
heel lief klein schattig arrabiertje ( mja dat was em..t schaamrood staat me op de kaken Bloos
en mijn ego heeft me net verlaten Knipoog )..?

Het zou dan vanaf midden juni zijn, ben nu nog druk bezig met afstuderen.

Als vanzelfsprekend ben ik bereid de benzine kosten te delen.

Nou dat was em..

In afwachting van jullie antwoord en met vriendelijke groet,
Stephany

Sash

Re: Een lift..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:40

hahaha als ik bij jou in de buurt zou wonen zou je mee mogen rijden Lachen maar ik kom uit zeeland... dusja. dapper dat je het vraagt en ik denk dat je vast wel iemand vind om mee mee te rijden! wij huren trouwens altijd een trailer. via een bedrijf is dat 25 euro. valt wel mee toch? (dan heb je alleen nog een auto nodig :S)

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 11:08

@ Sash: ja alles bij elkaar gaat het toch wel prijzig worden dan..
Ik vond het ook wel dapper ja, ik hou er niet van om zulke gunsten te vragen, maar ja je moet wat..
jammer dat we niet dichter bij elkaar in de buurt wonen..
nja misschien als je ooit opweg naar een wedrstrijd langs hoofddorp komt Haha! ghighi

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:35

Wat weegt jouw arabiertje?

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 13:20

@ Esperanza: Ik moet je eerlijk zeggen dat ik haar nooit gewogen heb..ze is 1.53 m.
Voor een impressie kun je op mijn profiel kijken.

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 16:39

ik denk dat ze ongeveer 500 kg zal wegen..?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:57

Voor een Arabiertje van 1.53 m met de omvang van jouw paard zou ik op 425-450 kg inzetten. Ik ken een Arabier van die grootte die idd 425 weegt en mijn eigen Dravebier van 1.56 m is twee keer gewogen op 450 kg.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:05

Ik heb nl iets van 325 kg aan ruimte over in mijn trailer. Is niet veel, maar een D-pony kan dan net.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:11

Ik vind het niet zo'n rare vraag hoor, ik heb een 2 paardstrailer en 9 van de 10 keer rijd ik alleen naar evenementen ( helaas niet bij jou in de buurt) maar ik zou hartstikke blij zijn met iemand die mee zou willen rijden. Dat scheelt me in de benzinekosten want die kun je dan delen ( zoals je zelf ook al aanbied) maar het allerbelangrijkste is als er onderweg iets gebeurt ben je niet alleen. Bovendien is het ook nog eens handiger met in-en uitladen als je een persoon meer hebt. Dus schaam je niet, wie weet maak je behalve jezelf er ook nog iemand anders blij mee. Kom maar in Brabant wonen dan mag je overal mee naar toe met je bloedmooie arabiertje Lachen !

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 09:17

hey maras, haha dank je!
Je hebt me bijna overgehaald Haha!
wel aardig van je, ik hoop dat er ook zulke aardige mensen bij mij in de buurt wonen Knipoog

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:35

ik heb al een maatje die mee rijdt dus ik zit VOL!!

Succes met zoeken

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:45

Helaas heb ik meestal hetzelfde probleem, ik heb iemand op stal die lief genoeg is om me af en toe te brengen....ik woon wel bij jou in de buurt, dus mocht het rijbewijs en een tweepaardstrailer er ooit (lees wel, kan nog wat jaren duren), dan mag je natuurlijk mee. Ik vind het geen gekke vraag hoor....bestaat er niet gewoon een rij-mee topic?? Zou best handig zijn. ook ik zou graag iemand meenemen als ik toch de trailer had. Soms wel moeilijker maar vooral ook gezellig!

Gabey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:47

Hallo Lachen
Ik woon in Ridderkerk, (maar kom uit Australie) en ben net begonnen met endurance met mijn lieve arabier merrie Bella. Ik heb nog niet een eigen trailer (wel van plan maar moet even sparen) dus ik zou het heel erg leuk vinden om met iemand mee te kunnen rijden naar een wetstrijd. uiteraad wil ik voor benzine betalen en evt helpen als groom... Ik wil vooral heel graag zo snel mogelijk beginnen met betrokken zijn bij endurance in Nederland. Het is wel anders hier dan in Australie en lijk mij heel erg leuk. Bella en ik zijn al hard aan het trainen!
is er iemand die ons kan helpen?
Wij horen het graag.
Gabey, en Bella.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:44

Ik zelf heb ook geen eigen vervoer, maar huur dan met iemand of meerdere mensen een paardentaxi...

Gabey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:47

He ineke, je bent toch een van de 4 de gaan samen naar Laag Soeren?! Ik was ook gevraagd en wil graag meedoen. Maar van degene die dat regeld heb ik nog niets terug gehoord..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:53

Dat klopt, ik ga ook naar Laag Soeren. Naar mijn weten ga jij ook mee hoor...
*ineens gaat er een lampje aan bij de naam Gabey* Haha!

Gabey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:58

yay! ja ik heb er zo'n enorm zin in. echt lekker aan het trainen en daarover dromen. hehe. maar ik heb nog niet terug gehoord van degene die het regeld dus ik hoop dat het goed komt.
ga je ook in de kennismaking klas? 150E voor de hele dag lijk mij erg voordelig voor een paarden taxi. weet je of dat ook inclusief benzine is? waar woon je precies?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 22:03

Heb even een pb gestuurd hoor, dit allemaal zo offtopic Knipoog Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 22:04

Nou je vraagt het zo lief, als ik in de buurt wonde was ik endurance ruiter geworden .. en had ik je meegenomen hoor........................... hmmmm.. oohja, ik heb geen 2 paards.. dom!

Gabey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 22:06

Ach dankjewel, dat zou erg leuk zijn geweest! Haha!

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 15:22

@ gaby: ey hallo, heb dit topic gestart omdat ik opzoek ben naar mensen met wie ik misschien mee zou kunnen rijden, niet naar mensen die ook opzoek zijn naar een carpool Knipoog
@ Esperanza: ik denk dat mijn pony zwaarder is.. t is nl een E maat..mja pootjes eraf dan maar een een stukje bil..heb je daar bezwaar tegen, met een gehandicapt paard op reis?? Haha!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 18:14

Showpony schreef:
@ Esperanza: ik denk dat mijn pony zwaarder is.. t is nl een E maat..mja pootjes eraf dan maar een een stukje bil..heb je daar bezwaar tegen, met een gehandicapt paard op reis?? Haha!

Whahaha, nee hoor, scheelt ook weer in ruimte in de trailer. Er moet immers ook nog veel troep mee. Haha! Haha! Haha!
Maar helaas No Cheer mijn auo mag nl niet meer trekken. Ik heb de ruimte dus wel, maar mijn paard is al 600 kg. (kasteel Bloos )

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 18:44

@Ezperanza: mmm ja hoe zou ik daar achter kunnen komen, hoeveel ze weegt?
Ik kan wel zo`n meet lint lenen van iemand, maar weet niet hoe accuraat die dingen zijn..
als jij een groot paard heb wat 600 kg weegt denk ik niet dat mijn pony aan de 500 kg komt (ze heeft nogal een kippekontje, maar zeg dat maar niet tegen haar..)
Ik ga het proberen uit te zoeken, maar ben bang dat ze idd zo rond de 400-450 kg zit..zou dan toch te zwaar zijn Verdrietig
hoeveel zal een been wegen..? of 4..?
ach who needs legs anyway!! "kom maar pony, pony, pony! nee het doet geen zeer!!" gheghe Vork

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 18:55

Is er dan helemaal niemand Verdrietig ?

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:28

ik woon ook in Noord Holland en wil straks starten. Heb een 2 paards trailer maar mijn vriendin wil ook mee. Nu heeft zij zelf een trailer en een auto maar omdat het goedkoper en makkelijker is gaat ze altijd met mij mee (we rijden ook western en doen leuke dingen zoals naar het dijkgatbos)

Ik zal het met haar overleggen dat we tegen die tijd met 2 auto's gaan en dan jou oppikken.

Ik weet alleen nog niet wanneer wij gaan starten. Onze paarden zijn nog jong en ook ik moet studeren en 5 dagen werken (he melissatje )