Om 11.54 mocht ik van start nadat Sheronit allemaal A'tjes had en een hartslag van 58 had. (Ze was erg druk!) De ruiter voor mij kende ik toevallig en daar heb ik de hele rit mee gereden. Bij de eerste bocht na de brug zat ik al helemaal mis. De vrouw die voor mij moest stond beneden bij het water en ik reed er dom achter aan (stom achteraf). We hadden al meteen door dat we verkeerd zaten en na een beetje rond te hebben gereden zaten we dan toch plotseling op de goede route.. wij blij natuurlijk!
De eerste 5-10 kilometer hebben we flink de pas erin gezet en zijn we een paar mede ruiters gepasseerd. Daarna hebben we het iets rustiger aangedaan tot aan de vetgate. Een kilometer van te voren ben ik naast Sheronit gaan lopen omdat ze erg aan het dribbelen was. Tot mijn grote verbazing had sheronit een hartslag van 52 (ik dacht dat het hoger zou zijn) en konden we verder na een lekkere douche!
We zijn daarna weer lekker in een draf en galop tempo verder gereden en toen we het bordje 2 km voor finish tegen kwamen gingen we stappen omdat we 10 minuten te vroeg waren. Weer ben ik er naast gaan lopen en hebben we op een hééél laag tempo gestapt waardoor we precies op de goede tijd zijn binnengekomen. Daar had Sheronit weer een hartslag van 52, en bij de nakeuring had ze ook een hartslag van 52. Dus ons eerste goed uitgereden endurance wedstrijd hebben we gehad!
We hebben een 21ste plaats behaald met een tempo van 11.908.

(maar ben ook nog een beginnende endurance ruiter :p)