Ondanks dat Siem flink veranderd is qua model en we toch flink hebben getraind toch die twijfel. Hij loopt als een tierelier maar zou het genoeg zijn.
Aangekomen op het terrein, was het allemaal in het begin erg spannend.
Bij de voorkeuring alles super, hartslag 46, ademhaling 16, en een dikke A. Wel een discussie met een Vet over zijn bult, waardoor ik even de zenuwen kreeg. Maar gelukkig is alles goed gekomen.
Heerlijk lekker getuft tot aan de PA, ruim de tijd genomen met aanbieden. Aangezien meneer (hengst tussen de oren) zich nogal druk maakt om zijn merrie waardoor de hartslag wat schommelde. Na een minuut of 8 aangeboden met een hartslag van 52.
Met een compliment van de Vet waar ik bij de voorkeuring nog een discussie mee had. Dat deed me wel weer goed.
Vrolijk verder getuft, paarden bleven echt super lopen. Maar ja, behalve het rondje door Junne was het voor hun allemaal bekend terrein.
Bij de finish helaas toch nog 10 minuten, we kwamen binnen met 68. Stalgenootje was prima. En toen werd het even moeilijk. Zij wilde lopen om haar paard warm te houden, en daardoor werd Siem een beetje woest. Uiteindelijk allemaal gelukt.
Mede dankzij een lieve Vet. In 1e instantie zat Siem nog iets te hoog, maar omdat hij hem hoorde zakken heeft hij wat langer geteld en kwam op 59 (*diepe zucht*). Met verder het compliment dat hij er nog prima uitzag, alleen zich nog iets beter moest gaan gedragen.
Daarna nog lekker verzorgd en op naar de nakeuring. Hartslag 48, ademhaling 12, een dikke A en verder exact dezelfde waarden als op de voorkeuring.
Kortom we zijn op de goede weg en gaan zo lekker door. Paard van stalgenootje is ook een topper. Wordt op haar 1e wedstrijd gewoon 14e met hele nette waarden.
Wel hebben we het rustig aan gedaan, ik was net binnen de tijd, met eindelijk 9.03 gemiddeld. Maar da's niet belangrijk. Siem was goed, en op stal heeft hij me de mooiste beloning gegeven. Na even een lekkere maaltijd in een box mocht hij weer naar de wei.
Luid hinnikend er naar toe gestapt en in een volle draf ging meneer naar zijn vriendjes, om vervolgens gelijk nog even lekker te racen en te spelen.
Ben zo trots op mijn tankje.

http://i2.photobucket.com/albums/y24/Si ... -07001.jpg
En Siem ziet er echt goed uit zeg!
Misschien went het voor hem ook als hij weer wat vaker op wedstrijdterreinen komt?