paard/pony vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ashkerlon

paard/pony vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 22:03

Ik heb al een tijdje lopen zoeken, maar kon niet vinden wat ik zocht.

Is er bij endurance ook een verdeling paard/pony? Zoals je bij de dressuur hebt? Pony tot aan 18, maar je mag nog starten met je pony tussen de paarden als je ouder bent...

Of maakt de stokmaat van je endurance-toppertje helemaal niets uit en zou je in principe ook als 80 jarig oud vrouwtje op een schetlander mogen meedoen (om even helemaal extreem te denken)

Lenneke_

Re: paard/pony vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 06:36

Paard en pony wordt geen onderscheid in gemaakt. Alles start door elkaar en het maakt niet uit hoe oud je ben.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 21:26

goed Lachen dan hoef ik in ieder geval al niet te veel in te zitten met de stokmaat van het dier. Ik heb namelijk geen behoefte aan een paard van 1.70m. Daar geraak ik niet op zonder ladder Clown

bedankt voor het antwoord!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:36

zou lastig zij he, de meeste toppers zijn arabieren of kruizing arabieren Knipoog

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:31

Ashkerlon schreef:
goed Lachen dan hoef ik in ieder geval al niet te veel in te zitten met de stokmaat van het dier. Ik heb namelijk geen behoefte aan een paard van 1.70m. Daar geraak ik niet op zonder ladder Clown

bedankt voor het antwoord!

Of het in belgië ook zo is weet ik overigens niet hoor, neme ana dat je in belgië gaat starten. In NL kennen we iig geen onderscheid in de endurance.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 23:04

ik ga in ieder geval nog niet binnenkort starten... Ik heb nog geen eigen paard. Maar als ik wat rondkijk naar de rassen die me het meeste interesseren, dan kom ik vlug uit bij de "kleinere" rassen.
De connemara en de berber vallen goed in de smaak bij mij Lachen maar daar heb je vaak, of zelfs meestal dieren die onder pony vallen, en niet onder paard...

aangezien ik 20 ben, wordt me overal aangeraden om een paard te nemen, en geen pony... aan de andere kant, ik ben zelf maar 1.58m, en zal waarschijnlijk niet meer groeien. Dan hoef ik ook geen kasteel van een paard. Stel dat ik tijdens een buitenrit van mijn paard sukkel, of even wil afstappen, dan moet ik al eerst een ladder zoeken voor ik terug op mijn paard geraak Clown

en als ik al zou beginnen aan wedstrijden, dan zou ik voor endurance gaan... dressuur en springen zijn wel leuk, maar om nu elke dag in een bak hetzelfde circeltje te rijden... niet echt aan mij besteed...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:12

En dan nog. Ik snap nooit zo goed waarom volwassen op een paard moeten.
Paard en ruiter moeten imo bij elkaar passen

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 13:06

Ik snap ook niet goed waarom ze zo graag die grens trekken... Telkens ik begin over een eigen paardje, wordt er gevraagd welke stokmaat ik zou willen... en als ik dan zeg dat ik waarschijnlijk het beste zoek naar eentje tussen 1.40 en 1.60, (ik moet toch makkelijk kunnen opzadelen, borstelen, opstappen, of wat dan ook?) wordt ik meteen aangekeken alsof ik van een andere planeet kom Rolleyes

Ze gebruiken zo graag het argument 'maarja, met een pony kan je geen wedstrijden doen...' Dat geld dus niet voor de endurance, en laat dat nu net de sport zijn die mij het meeste interesseert Vork

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 13:12

Met een pony kan je wel wedstrijden doen! Ondanks dat je de leeftijd 18 al hebt gepaseerd. Er is een optie om te dressuren met je pony tussen de paarden. Springen is wat lastiger, maar als je meer een dressuur ruiter bent kan je ook gewoon tussen de paarden starten.

isabel_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 15:32

ik heb ook gewoon een pony hoor en ik ben 1,70 ik houniet zo van paarden mij te groot

Roanda98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:55

Ik heb zelf een haflinger van 1.43 en een kwpner van 1.63 en ik rij met plezier op allebei. Ik vind paarden als zowel pony's leuk.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 07:09

Hoi,

ik ben zelf 1,73 en heb een arabier van 1.54.
daarvoor heb ik ook een pony gehad van 1,49
Ik zal niet snel voor een echt paard gaan, omdat ze mij wat te groot en al snel wat te lomp zijn. En ook vaak veel te loch.

Ik geef liever mijn voorkeur aan een pony.