[END]Rijbroek met of zonder kunstlederen zit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jamika

[END]Rijbroek met of zonder kunstlederen zit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 13:03

Ik heb verschillende topics gelezen waar gesproken wordt over rijbroeken bij endurance. Als beginneling ga ik niet meteen zo'n prachtige doch dure Caroussel-broek aanschaffen maar moet ik gewoon kiezen uit wat mijn kledingkast te bieden heeft Knipoog Ik heb eurostar rijbroeken met en zonder kunstlederenzitvlak...wat zit het prettigst? Als ik zelf een rit maak merk ik niet zo heel veel verschil...wat zijn jullie ervaringen?

Elles_

Re: Rijbroek met of zonder kunstlederen zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:52

als ik langer dan 30 km met een lederen zitvlak heb gereden heb ik echt onwijs schuurplekken!! (tenzij ik er een dikker wielrenbroekje onder doe maar dat is zo warm....)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 22:24

Dat is heel persoonlijk, ik rijd dus weer liever met kunststof zitvalk. Maar de rijbroek die ik de laatste keer aan had met kunststof, zorgde het dus voor een schuurplek bij mijn linkerbeen waar het regelmatig het zadel raakte..... Met mijn oude zadel geen last, maar met dit zadel dus wel..... Volgende keer dus een andere rijbroek, hopelijk geen last. Waarschijnlijk wel weer een met een kunststof zitvalk, ik vind dat zelf met Lou toch fijner rijden.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 22:35

Ik denk dat het inderdaad persoonlijk is. Ik rijd altijd met kunstleren zitvlak en dus ook tijdens de endurance. Had nergens last van!

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 08:29

Volgens mij is dat gewoon een kwestie van uitproberen. Hangt van je model zadel af en je model bibs misschien Bloos Haha!

Ik rij altijd met kunststof zitvlak en in Klasse I nog nooit ergens last van gehad, zit prima!

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:54

Ik reed altijd met mij Eurostar rijbroeken zonder leren zitvlak en dat ging prima tot de laatste klasse II wedstrijd in Vaassen. Toen had ik mijn hele benen stuk gereden (komt door verandering van zadel, deze heeft meer naden etc.). Nu dus een broek besteld bij Green Distance, hoop dat hij er voor a.s zondag is!!

Maar in principe ging het bij mij altijd prima met een 'gewone' rijbroek.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:54

(Kunst)lederen zitvlak is niets voor mij Heb toen zo'n rijbroek met kunstleder zitvlak gekocht bij Divoza en hem na 2 keer dragen weer opzij gelegd. Ik kreeg er ontzettend branderige benen van Scheve mond
Verder kan ik met alle soorten stof rijden en heb nooit last van doorrijplekken, maar dat (kunst)leder bevalt mij dus niet.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 06:39

Ik vind een (kunst)lederen zitvlak echt vrezelijk. Zo stug en stroef.
Dat is dus heel persoonlijk.
Ik zou als ik jou was met allebei de broeken een lange rit maken, dan merk je vanzelf wat je fijn vind.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 07:21

Op een leren zadel kan ik nog best met een kunstlederen zitvlak rijden, maar op een kunstof zadel niet. Dan zit ik té vast en krijg ik gewoon last van mn heupen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:54

Ik heb een hekel aan broeken met (kunst) lederen zitvlak. Kan er echt niet mee rijden... Ik heb een kennismakingsrit en een klasse 1 rit achter de rug en die heb ik met een ribrijbroek van Horka gereden. Nergens last van, dus tot nu toe bevalt dat goed.

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:57

ik rijd altijd met (kunst)lederen zitvlak en dat bevalt erg goed, nergens last van:)

Renske_fjord

Re: [END]Rijbroek met of zonder kunstlederen zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:40

ik vind het juist fijner met lederen zitvlak. Krijg er minder doorrijdplekken van dan met een dun stofje. Ook heb ik het idee dat ik vaster in het zadel zit, mocht meneer een gekke sprong maken. Enig nadeel is dat het behoorlijk zweet...

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:09

Het ligt natuurlijk ook aan het soort kunstleren stuk natuurlijk. Ik denk een kwestie van uitproberen!!!

En zo'n speciale endurance broek kun je ook gewoon bij lange trainingsritten aan. Ik rij er zelfs dressuur mee als het zo warm is 's zomers!! (geen wedstrijden natuurlijk)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:46

Het maakt mij persoonlijk helemaal niet uit.

Ik heb volgens mij alle vier mijn klasse 3-wedstrijden met een rijbroek met kunstleren zitvlak gereden, of in ieder geval een paar ervan, en dat reed prima. Ik heb alleen maar rijbroeken van Mondoni (Divoza), zowel met kunstleren zitvlak als met stoffen zitvlak, en ik train en rijd wedstrijden met allebei.

Mijn Carrouselbroek vind ik eigenlijk te glad, die draag ik dan ook vrijwel niet meer.

Ik denk dat het gewoon een kwestie van proberen is. Voorkeuren verschillen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:50

Ik rijd ook al jaren met broeken met kunstlederen zitvlakken (echt leer moet je niet doen, dat schuurt veel meer) en nog geen problemen mee gehad. Ik heb meer last van de naadjes van mn ondergoed (heb nu ook mooi naadloosspul in de la) ROFL
gewoon kwestie van uitproberen, de ene heeft er wel last van de andere niet.

Lika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:52

Absoluut ZONDER kunstleer! ik vind dat echt zo verrot zitten..
Ik rij liever met Kunststof zitvlak of gewoon zonder.. Vingers aflikken

Roanda98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:00

Ik heb nog nooit een rijbroek aangehad met ( Kunst) leder zitvlak dus ik kan daar ook niet over beoordelen, maar ik vind de rijbroeken die ik heb ( gewone) eurostar broeken wel heel fijn zitten.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:15

Als je met (kunst-)leer wilt rijden, moet je gewoon goed kijken hoe de naden zijn.
Ik heb een Eurostar met echt leer, en daarvan zijn de 'overgangen' tussen leer en stof niet zo mooi afgewerkt. Dan krijg ik dus idd schuurplekken. Maar met een andere Eurostar met kunstleer en m'n Kentucky met echt leer is weer geen probleem...gewoon uitproberen als je traint denk ik.

Met zo'n carousselbroek donder ik van m'n paard denk ik, veuls te glad!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 06:30

Ik heb zondag in Ommen met mijn eurostar met kunstlederen zitvlak gereden en het beviel goed Lachen