endurance met western zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

endurance met western zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 08:01

Ik moet een nieuw zadel hebben dus ik ben zo wat rond gaan kijken. En gezien ik een kleine maat zadel nodig heb (ben erg dun) viel dat niet mee... Toen kwam ik ineens een westernzadel tegen dat perfect leek en ik nog niet eens lelijk vond ook! ( meeste vind ik oerlelijk Bloos ) Dus ik heb hem maar gekocht, want er stond bij dat hij heel zachte zitting zou hebben, wat voor mij super belangrijk is.

Nou zou ik graag van jullie willen weten, de ruiters onder ons die ook met western zadel rijden, hoe dat bevalt, zo'n zadel. Is het echt fijn, heb je een goede houding in zo'n zadel, enz? Kortom, jullie ervaring met endurance en een westernzadel.

Anoniem

Re: endurance met western zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:33

Ik rij ook met een westernzadel, voor mij het laatste jaar. Vind hem erg fijn en heb nog nooit ergens last van gehad, net als mijn paard niet.

Aan mijn westernzadel zitten alleen geen ringentjes die ik toch wel mis, vandaar dat ik van de zomer ook een nieuwe wil kopen. Vooral omdat het al een redelijk oud zadel is wat ik nu heb.

Als je er goed in kan licht rijden voor een lange poos en en zadel dan ook niet op hoog klapt hoeft het geen probleem te zijn. Als het goed past ect. natuurlijk.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 12:47

wat voor ringeltjes als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:49

Ringentjes voor zadeltassen, borsttuig, staartriem dat soort ringentjes

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 12:50

oeh daar zeg je wat, oop maar dat mijn zadel op z'n minst ringen voor zadeltassen heeft Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:52

Ik vind ze zelf wel handig, misschien dat de zadelmaker er nog ringentjes aan kan zetten mochten ze er niet bij zitten.

Voor mijn zadel vind ik het niet echt nodig meer aangezien ik soweiso een nieuw zadel wil.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 12:53

nee idd, zou dan beetje overbodig zijn. Maar western bevalt dus zo goed dat je weer een nieuwe haalt of ga je kijken voor wat anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:10

Ik zit wel te denken aan een westernzadel of een die er veel op lijkt. Zelf vind ik het er fijn, zit stevig en heb geen kniewrongen wat ik zelf erg prettig vind.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 21:42

oke dan, ik word teeds benieuwder naar m'n eigen zadel! Haha!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 07:43