Op zoek naar de uitknop in Kootwijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kmvreter

Op zoek naar de uitknop in Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 16:45

Vrijdagavond alvast op weg naar Kootwijk om natuurlijk in de file te belanden. Maar geen haast we komen er wel. Plinka in haar paddock geinstalleerd en mijn bedje opgemaakt in de trailer. Hoorde ik nou op de radio het woord nachtvost vallen?
Ik heb snel hier en daar emmertjes naargezet. Mijn groom had een zware week door familie omstandigheden en het was niet zeker of ze kon komen.
S'nachts heerlijk geslapen ver onderin mijn slaapzak en nog twee paardendekens. Heerlijk dat fleece. De andere twee dekens had Plinky om. s'morgen lag het ijs in de wateremmers en het halstertouw was stijf bevroren. Dus snel dik aangekleed en alles klaargzet, naar de voorkeuring en voorbespreking.(met vlechtjes die maar niet naar beneden willen wijzen, net een spoiler). Ook kwam mijn grrom opdagen zij komt een dagje uitwaaien en over niets anders dan paarden kletsen ze kan het goed gebruiken.

Om 9.30 naar de start, en ja daar had mevrouw erg veel zin, dat is altijd zo en zakt wat na een km of 10. Maar niet vandaag, ze bleef rennen. Uiteindelijk maar op de hohouder gezet en bij Arjanne met haar merens gaan rijden. Zo kachelen we samen verder en wordt Plinka wel wat rustiger was het plan, Niet dus.
Arjanne had last van haar enkel en we stapten regelmatig even zodat het tempo toch redelijk bleef. Wat ik prima vond.
Dus al remmend naar de vetgate waar ik mijn zadel van haar rug haalde en de hartslag toen al 60 was. Nog even sponzen en aanbieden maar. HR 52. Geen promblemen hier dus. Verder ook alles oke en voordraven ging weer als een speer.

Op voor de tweede ronde. Arjanne ging mee om te kijken of na het intapen van haar enkel het nu beter ging. Maar al snel bleek dat niet het geval en keerde zij terug naar "stal". Een goed beslissing. Dus allen verder als allerlaatste volgens mij. Wat ging iedereen hard vandaag. Nu zou Plinka wel wat rustiger moeten worden maar ze blijft aandringen om harder te mogen. Ik voel de blaren in mijn handen opkomen (volgende keer handschoenen meenemen) en maak mijn duizendste ophouding voor vandaag. Zo weet ze dat we ingehaald zijn door paarden en is pas tevreden als we deze later als zij stappen zelfweer ingehaald hebben. slimpy of fanatiekeling?
Bij paaltje 13 stond groom Lotte en we bespraken dat een uitknop, zo'n grote rode midden op haar kop wel erg handig zou zijn. De vrijwilligers vonden ons drieen erg vermakelijk en relaxed (behalve plinka dan)
Pas na de overgang over de snelweg rijden we helemaal alleen en kan ik zomaar een stuk met los teugeltje rijden. Wewagen zelfs een heerlijk galopje in het koele windje daar. Ze snapt alleen niets van alle klasse III paarden die ons in de andere richting passeren en wil graag met hen mee.
Dan over het viaduct wat Plinka erg spannend vindt, en op naar de finish. Even eraf en stappen en stoer voor het laatst bochtje er weer op, en dravend over de finish. Ook daar viel op dat bij dat fjorde het koppie er nog goed opstaat. Hr 82.
Bij de vetgate verzorgd en weer is haar hr al snel 56 en laten we haar lekker grazen. Bij de nakeuring zet ik haar neer en hou haar even goed vast (kop omhoog) met als gevolg dat ze nu op de slaapstand gaat en haar hartslag daald tot 52 , maar verder is alles oke. de vet vindt haar er moe uitzien en we leggen uit dat ze niet moe is maar dat ze nu uit staat. Bij het voordraven gaat ze duidelijk weer aan en de vet zegt "ik snap nu precies wat julie bedoelen die kan echt nog wel een rondje."

Een goed afsluiting dus voor ons Kootwijk avontuur. Plinka heeft staan zonnebaden in haar paddocck en wij met patatje en koffie (ja rare combinatie) op het terras. Uiteindelijk 17e geworden (eennalaaste) met 12.639 km/u.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: Op zoek naar de uitknop in Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 17:09

Lekker gereden dus!
jij zei wel dat wij zo hard gingen, maar we waren maar een paar minutren voor jou binnen hoor!
en Plink met een uitknop is Plink niet meer!

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:50

Ik zag het bij de uitslag er zit inderdaad niet zoveel verschil tussen. En inderdaad zonder uitknop wordt het wel erg saai. Het was een leuke wedstrijd nietwaar. En wat een raar weer. s Morgen vriezen je oren er vanaf en s'middags zit je in een t-shirt op het terras.
Het blijft een lekker ding dat paardje van je

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:38

Thnx, van die van jou ben ik al jaren fan!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 23:40

Wat een leuk verslag joh! We hebben elkaar niet gezien, maar je mag wel zeggen dat de fjordjes het goed gedaan hebben Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:06

Leuk verslag hoor.. en die uitknop is bij die van mij ook niet te vinden

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:02

Plinka zag er inderdaad wat overenthousiast uit! Nou waren die van Tonkie dat ook, maar het scheelde dat wij maar voor 1 rondje gingen.

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 14:34

Jullie hadden er ook aardig de gang in zeg. Turbo ijsco's Veel succes in duitsland is dat aankomend weekend al?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:07

Ja, ik had van te voren geen idee dat we dit tempo zouden gaan rijden. Maar was best wel eens leuk Haha!
Klopt, Tonkie en Annalynn vertrekken donderdagochtend. Wedstrijd begint vrijdag of zaterdag.

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 08:38

Spannend. veel succes