Kootwijk ging super

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Kootwijk ging super

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 09:50

Kootwijk werd dan eindelijk onze eerste wedstrijd van het seizoen nadat Soest niet doorging en we in KWB niet verder kwamen dan de voorkeuring.
Bij de voorkeuring vond ik het best een beetje eng, stel dat we nu weer niet mochten starten. Maar Anouar was helemaal in orde, dus we konden van start.
Het eerste stuk was Anouar niet te houden, hij wilde alleen maar hard, hard en nog eens hard. In het bos kon ik hem nog redelijk rustig houden. Op de hei was dat vrijwel onmogelijk. Als ik hem in probeerde te houden begon hij te bokken en vrezelijk druk te doen. Als die energie er dan toch even uit moet kunnen we die maar beter nuttig gebruiken, dus vol gas gingen we over de hei Haha!
Daarna was het over en liep hij lekker in één tempo door, ik hoefde eigelijk niks meer te doen, alleen maar op de route letten.

Toen kwamen we in de vetgate. Ik vind het nog steeds heel moeilijk om te bepalen wat daar allemaal gedaan moet worden wanneer we aan moeten bieden, maar dat komt vanzelf wel (hoop ik) Met aanbieden was hij precies 60, dus we hadden geluk.
Verder was hij ook helemaal in orde. Het eerste rondje wilde hij alleen niet zo goed drinken, dus de veterinair zei dat ik iets rustiger aan moest doen. Voor had hij zich ook een keertje aangetikt (nog niet zo lang ijzers), dus voor de zekerheid maar even pijpkousen omgedaan voor het tweede rondje.

Op naar het laatste rondje. We vertrokken alleen uit de vetgate en kwamen het eerste stuk ook geen andere paarden tegen. Wat Anouar niet leuk vond, hij liep de hele tijd achterom te kijken en had niet zoveel zin meer. Na ongeveer 10 km kwam er een groepje vanachter. Dus ik heb even gewacht tot ze voorbij kwamen en ben daar achter aan gegaan. Anouar kreeg er meteen weer lol in, hij liep weer als een trein.
Bij het eerste groompunt heeft hij meteen twee emmers leeggedronken, dus over het drinken hoefde ik me niet zoveel zorgen meer te maken.
Het tweede rondje ging verder super. Bij de nakeuring was de turgor was ook weer helemaal goed.

Afzadelen, paard verzorgen, lekker uitrusten in het zonnetje en wachten op de prijsuitreiking. Bij de prijsuitreiking zeiden ze dat ik 6e was, in de uitslagenlijst sta ik op een 7e plaats, maar dat maakt verder niet uit. Met een gemiddelde snelheid van 15,09 km per uur hadden we een paar mooie bandages gewonnen Haha!

Ik heb heel fijn gereden, Anouar voelde super aan, dus het was een geslaagde dag. De volgende keer (Zelhem) gaan we een klasse 3 proberen. Gewoon lekker rustig aan.

Ilona (Jurga) heeft foto's gemaakt, die komen nog

SplashIsLief

Re: Kootwijk ging super

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:03

Gefeliciteerd Lenneke!
Lekker genieten!

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:35

Dat is heel netjes gedaan Lenneke, super OK dan!
En gefeliciteerd met je prijs en de plek maakt niet uit, als de punte (of wat jullie ook hebben) maar klopt Knipoog

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:40

Fijn dat het zo goed ging Lenneke Haha! Echt leuk
Leuk dat je klasse 3 gaat staren, succes!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:38

Gefeliciteerd joh! Klinkt super allemaal!
Ben benieuwd naar de foto's, altijd leuk om te zien natuurlijk Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 12:47

Klein nadeel, ik heb de achterkant en binnenkant van m'n bovenbenen een beetje doorgereden.
Hopelijk kan ik daar een oplossing voor vinden

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 23:45

Wat goed zeg! Prima gereden Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:59

Netjes hoor Lenneke, nu mijn eerste wedstrijd van dit seizoen nog Boos!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 09:47