Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ibbel schreef:Hm, als het zo simpel was zouden de DA's op endurancewedstrijden geen zakkenvol infuusvloeistof bij zich hebben om uitgedroogde paarden te behandelen.

Maargoed ik heb sowieso al wat van dat spul besteld dus het gaat dan gezien het idd goed is, ook mee op wedstrijd. Nou nog zorgen dat de pony uit de emmer gaat drinken want vind ie tot nu toe niet al te leuk
Djilan schreef:Alleen heb je daar op een wedstrijd niet zoveel aan hè
Maar in klasse I heb je het in principe niet nodig. Of het moet boven de 25 graden zijn en ze veel vocht verliezen.
Maar vanaf klasse II en verder moet je het toch wel bij je hebben.
Djilan schreef:Als je alleen maar water geeft terwijl het paard al veel elektrolieten is verloren door het zweten gaat het water er net zo hard uit als dat je het erin giet... Dus dan moet je toch echt elektrolieten bij gaan geven wil het paard vocht op kunnen nemen.
Djilan schreef:Ok, dat klopt. Maar zelfs bij een klasse I kan het bij 30 graden handig tot noodzakelijk zijn dit te geven. Voor een gewone rustige training/wedstrijd bij temperaturen onder de 25 graden zal het niet nodig zijn.
Ik kreeg bij jouw antwoorden het idee dat elektrolieten standaard overbodig zijn
, ik denk (lees: heb geleerd op school) dat een paard best tegen flink zweten kan en daarvoor heeft ie voldoende reserves. Pas bij langdurige arbeid met veel zweten, zoals bij endurance bij de hogere klassen of lagere klassen bij zeer extreem weer kan het nuttig zijn om electrolyten bij te geven.