Zo trots als een pauw!! 1e keer klasse I endurance!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Zo trots als een pauw!! 1e keer klasse I endurance!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 21:42

Jawel, ik heb de eerste keer klasse I prima afgelegd met mijn kanjer Winnie!! Lovers

Vanmorgen om 9.15 present op het terrein in Kootwijk. Om 9.45 aangeboden voor de voorkeuring, een A voor locomotie, Hartslag 58 ( jaja, het was erg spannend om andere paarden te zien en iedereen moest toegeroepen worden ) ademhaling weet ik niet precies, tugor was goed en slijmvliezen ook

Ik om 11.32 gestart, in eerste instantie best even stevig doorgereden, ik zat binnen het uur al op 12 km, even aan de rem getrokken, hij mocht van mij niet te hard, hardlopers zijn doodlopers..

Win vond het allemaal zeer raar dat anderen hem inhaalden en uiteraard af en toe wel even toe moeten spreken dat hij maar aan het vrouwtje moest overlaten om te bepalen hoe hard we zouden gaan. Niet dat hij het er iedere keer mee eens was, maar onder enig protest toch mijn zin gekregen! Haha!

3 km voor de P/A gaan stappen, 1 km voor de P/A afgestegen om te koelen. Ben er de laatste km naast blijven lopen. Bij de P/A aangegeven dat ik de 10 minuten tijd zou pakken, uiteindelijk na 7 minuten aangeboden en hartslag 58.. We mochten door!! Go jij! Go jij!

Ik steeg op, reed op mijn gemak weg ( ondertussen een traantje weggepikt van enigsinds gelukgevoel ) en daarna weer wat pittiger doorgereden!! Vlak na de P/A zijn er nog kiekjes gemaakt, volgens mij is die grijns echt van oor tot oor op de foto's Haha!

Op 25 km had ik nog maar 40 minuten voor de rest van het parcour, toen was mij wel duidelijk dat ik het niet ging redden om op tijd binnen te komen. Ik besloot dus mijn verlies te nemen en op mijn gemak door te rijden.

2 km voor de finish gaan stappen, bij de finish in eerste instantie 5 minuten te laat binnen, nou ja, oliebol happens, ik ben iig goed geeindigd en heb de rit uitgereden! Mijn winst was al binnen!! Ik kwam met 2 armen en een luide brul binnen, zo trots als het maar zijn kan.

Helaas had Win op dat moment een hartslag van 72. Dus nog 10 strafminuten gekregen. Ook dit kon de pret niet drukken, zadel eraf en hopen dat hij wil plassen. Binnen 2 minuten besloot hij toch dat de nood hoog genoeg was, waarop ik dus mijn paard uitbundig stond te belonen omdat hij een plas deed ( en die dierenartsen maar lachen, haha )

Na 10 minuten werd hij geteld op 60, dus ook dit was goed Go jij! Go jij!

Bij de nakeuring had hij een ademhaling van 12 en een hartslag van 58, toch nog wel wat hoog, maar toch prima!

Alles wat verder goed, wederom een A voor locomotie, een goede tugor en prima darmgeluiden.

Ik ben om Win zijn hals gaan hangen en was echt zo blij als een kind En wederom de dierenartsen een lolletje gegeven! Volgens mij vinden ze het heerlijk om te zien als een ruiter zo vreselijk enthousiast is tegenover het paard!

Ik ben dus meer dan tevreden, zo grandioos trots omdat hij zo zoet was en mijn winst is dat ik de rit heb uitgereden met goede waardes. Het kan me dus ook geen fluit schelen dat ik te laat was en duis niet geplaatst zal worden!

Wat een heerlijke dag heb ik gehad!! En nu s het wachten op de kiekjes!! Haha!

Ipsilonka

Re: Zo trots als een pauw!! 1e keer klasse I endurance!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 22:07

Super hoor Tal, was een heerlijke dag vandaag. Ook hier iemand die zo trots is als een pauw op der poownie Haha!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 22:09

ik ken niets van endurance maar het is top dat je zo tevreden bent.

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 06:56

wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad de eerste keer!!!
goed hoor!!!
Succes verder!!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:46

Jeeej super hoor Tal, jammer dat je wat later startte... Win stond er iig fris en fruitig bij. Gewoon wat vaker komen trainen in Bergschenhoek hahahhaaa.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:36

Super!
Gefeliciteerd!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:38

Van harte gefeliciteerd! Goed gedaan, wees maar flink trots, maar dat ben je volgensmij wel als ik dat zo hoor Lachen

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:36

Goed gedaan zeg! Haha! Je lijkt mij wel, ik was ook zo vreselijk blij op m'n eerste wedstrijd (en nu nog wel hoor! Knipoog )
Gefeliciteerd met het goed uitrijden hoor!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:09

Hee Tal, dat is een mooi resultaat Lachen. In elk geval uitgereden Lachen. Die snelheid komt vanzelf wel Lachen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:10

Zo super joh

Lijkt me geweldig om aan zoiets mee te doen.

Vind het echt heen knap van jou en je fjord

Groetjes

Jessica en Ravell

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:09

Ja Tallie, ik denk dat het kwam door je fantastische grooms Bloos Haha! Clown .
Wij hebben een hele gezellige dag gehad alleen waren we ook wel helemaal versleten 's avonds dat we maar uit eten zijn gegaan.
Ook wij zijn supertrotst op jullie, wie had dit ooit verwacht na de vorige keer.
Ga zo door, en tot snel !

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 19:30

duikpaardje schreef:
Ja Tallie, ik denk dat het kwam door je fantastische grooms Bloos Haha! Clown .
Wij hebben een hele gezellige dag gehad alleen waren we ook wel helemaal versleten 's avonds dat we maar uit eten zijn gegaan.
Ook wij zijn supertrotst op jullie, wie had dit ooit verwacht na de vorige keer.
Ga zo door, en tot snel !

Mijn grooms waren inderdaad buitengewoon goed, nog heel hartel;ijk dank voor jou en Pim, ik had het nooit gered zonder jullie hulp Kusje

Iedere keer is weer een leerschool, volgende keer zal het met iets meer snelheid ook wel lukken verwacht ik Haha!

Enne, Viev, vanaf eind mei verwacht ik wel zelf op pad te kunnen, haha, dusse, ga maar alvast wat data prikken om af te spreken, haha Haha!

Jessica, bedankt! Haha!

Win heeft overigens geen spierpijn, maar hij is wel moe van de inspanning van gister Lachen Hij was met het korte rondje wat we reden wel fris, maar later in het weiland is hij maar gaan liggen om te eten *LOL* Duurde overigens ook niet lang hoor, hij besloot namelijk om toch maar even te rollen en daarna weer op te staan. Morgen krijgt hij dus een vrije dag en mag hij weer lekker de wei in, heeft hij dubbel en dwars verdiend Lovers

Hier een kiekje van mijn boef, ik zat zelf op een kleedje met een boekje en een bidonnetje water (sinds gisteren continue dorst gehad, gewoon te weinig op tijdens de rit vrees ik..) Ik zat dus op de grond en kon makkelijk deze onwijs schattige foto nemen Knipoog

Afbeelding

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:32

Haha!

Wat een leuke foto van Win Lachen.

Jullie hebben elkaar echt gevonden als combinatie Lachen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 19:49

Apple schreef:
Haha!

Wat een leuke foto van Win Lachen.

Jullie hebben elkaar echt gevonden als combinatie Lachen.

Ja he? Haha! Ik begrijp hem nu gewoon heel goed. Ik heb ook echt blind vertrouwen in die schat van mij Lovers

Volgens mij heb ik je trouwens voorbij zien komen op de P/A! Jij kwam net aan met de auto toen ik op aan het stijgen was.. Lachen Ik weet het niet zeker hoor, maar denk dat jij het was Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:50

Qua tijdstip zou dat best kunnen Haha!.

Nogal stoffige (duh) voorheen donkergroene station.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 19:51

Apple schreef:
Qua tijdstip zou dat best kunnen Haha!.

Nogal stoffige (duh) voorheen donkergroene station.

Hahaha, uche, tja, stoffig was het zeker, had gisteren een stofsnor en een bruine tint Pling Na wassen bleek ik rood te zijn van verbranden door de zon, haha Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:54

Dat is dan wel weer een tegenvaller Haha!. Dat je denkt dat het bruin is maar eigenlijk gewoon rood Haha!.

Wij hebben vandaag genoten van de frisse, niet stoffige, zeelucht *LOL*. En de auto door de wasstraat gehaald.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 19:55

Apple schreef:
Dat is dan wel weer een tegenvaller Haha!. Dat je denkt dat het bruin is maar eigenlijk gewoon rood Haha!.

Wij hebben vandaag genoten van de frisse, niet stoffige, zeelucht *LOL*. En de auto door de wasstraat gehaald.

Ik snuit nog steeds bagger Misselijk

Nou is de volgende stap een hartslagmeter, ik denk toch dat dit zeer handig zal zijn Schijnheilig De GPS heb ik inmiddels, dankzij Annemieke Haha!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 20:03

Afbeelding

De eerste foto van mij en poownie vlak voor de start, ik stond hier zijn hoofdstel te controleren en klaar te maken voor opstijgen om naar de start te gaan, mams gaf me nog even wat instructie dat ik niet te hard moest rijden en wenste me succes Pling

Deze foto gaat in mijn profiel, ben er blij mee! Haha!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 20:16

Afbeelding

En nog eentje waar ik met mijn supergrooms sta te kleppen over de route Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:13

Leuk hoor dat je zo tevreden was, dat is het belangrijkste... dat je er zelf een goed gevoel over hebt gehad Ja

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:15

Ben echt jaloers op jou en je superteam

Ik heb amper mensen in mijn vriendenkring die affiniteit hebben met paarden , en die ik had, die zijn gestopt.
Terwijl ze op hoog niveau bezig waren

Jij hebt gewoon je eigen grooms, houd ze maar in ere Knipoog Knipoog

enne...1 mei komt ravell eindelijk terug ( dan is ie een half jaar weg geweest...slik)

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 08:25

Ik had die knol nooit moeten verkopen Haha!

Super gedaan, ik ben trots op jullie en hoop dat jullie samen nog heel wat ritten zullen maken.
Win had geen betere baas kunnen krijgen Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 08:41

irene schreef:
Ik had die knol nooit moeten verkopen Haha!

Super gedaan, ik ben trots op jullie en hoop dat jullie samen nog heel wat ritten zullen maken.
Win had geen betere baas kunnen krijgen Knipoog

Snif Huilen van het lachen Dank je wel Irene Lovers

Ik blijf je ook maar stug op de hoogte houden he? Haha!

Enne, jessica, wat fijn dat je Ravell straks weer bij je hebt zeg! Lovers

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 08:48

Nog een mooie foto dankzij Marco ( Spades ) Bedankt Marco!! Haha! Ben er erg blij mee!! Haha!

Afbeelding