Donderdagavond voor de wedstrijd werd ik ziek, grieperig. Keelpijn, hoofdpijn, verkouden, koorts, misselijk en braken... Niet leuk dus... Vrijdag en zaterdag ook nog goed ziek geweest. Zondag ging het gelukkig weer stukken beter. Ik hield weer voedsel binnen, geen koorts meer alleen nog wel verkouden.
Heb toen dus toch besloten van start te gaan maandag en met succes!
5:15 uur ging de wekker *gaap*
De vorige avond had ik alles al klaar gelegd dus kon al mijn spullen zo vinden en meenemen en om 5:45 uur op weg naar stal...
Half 8 paard opgeladen en op naar mijn rijmaatje die op een andere stal in de buurt staat. Toen die ook op de wagen stond kon de reis naar Vaassen pas echt beginnen

Om half 11 kwamen wij aan, snel aanmelden en een paddockje gemaakt. De voorbespreking bijgewoont en weer terug naar de paarden.
Daar hoorde ik van Kim onze chauffeur dat Levi het al gepresteerd had uit de paddock te ontsnappen
Ik had nog gezegd dat alleen het bovendraadje niet genoeg was... Dat bleek wel, want Levi was er na 5 minuten al onderdoor gelopen en stond vrolijk te grazen op het parkeerterrein
Hij had zelf geloof ik niet eens door, want Kim kon hem zo pakken en weer terug zetten
Paarden gaan poetsen en toen op naar de voorkeuring...
Levi had een hartslag van 36 en een A voor locomotie, de rest was ook goed, dus jippie we konden van start!
Arti (rijmaatje) werd ook goedgekeurd en wij hebben gewoon de hele rit lekker samen gereden. Ging super.
Ik had voor de locomotie dezelfde VET als bij onze kennismakingsrit in Katwijk
Was wel leuk, hij zei: "Wat een leuk dier!" en meteen daarna "Dat zeg ik niet bij elk paard hoor!" Wij meteen in een deuk natuurlijk hahaha.En daarna "volgens mij heb ik jullie al een keer eerder gezien" Ja dat kan in Katwijk met die hele harde wind was dat... "Oja toen waaiden wij zowat weg op dat parkeerterrein" zei die VET.
Wel erg leuk dat hij ons herkende, goed geheugen

Na de voorkeuring weer terug naar de paddock, nog wat kletsen en toen opzadelen en naar de start.
Het eerste stukje ging over asfalt, maar algauw kwamen de zandpaden in zicht. Wij reden ook nog een stuk verkeerd, maar na omgekeerd te hebben en een stuk terug rijden, zagen we de gemiste afslag en zaten we weer op de juiste route gelukkig!
Levi had er zin in en was erg vrolijk. Hij had wel een afwijking naar rechts net zoals Arti... Een paar keer was er een kruising waar wij rechtdoor moesten... Reden we in draf of galop sloeg Levi opeens rechtsaf
Maar na de 2x boos tegen hem gesproken te hebben kreeg hij de derde keer een draai om zijn oren met mijn hand, want een grapje is leuk maar niet aan de gang blijven.
Dat hielp wel, hij ging toen niet meer op eigen iniatief afslaan. Toen kwamen de bordjes 2 en 1 km voor de P/A in zicht, bij 1 km zijn we gaan stappen...
Levi moest 20 meter voor de P/A plassen. Was ik opzich blij mee dat scheelt natuurlijk in de hartslag, maar Arti liep uiteraard door... En dat vond Levi niet grappig.
Het was precies op een best druk punt, er kwamen auto's langs en een motor en rechts van mij was prikkeldraad... Toen Levi klaar was met plassen sprong hij de lucht in galopeerde richting Arti. Ik kon hem niet in 1x stoppen, maar gelukkig had ik hem na ongeveer 4 galopsprongen weer terug in stap. Pff dat was even spannend...
Toen de hartslagmeting, meteen aangeboden en gelukkig een hartslag van 56 dus we mochten door

Arti had ook een hartslag van 56 dus mocht ook door.
Flink doorgereden dat laatste stuk, toen we op een pad kwamen waar hij af en toe een kuil door moest galoperen was hij helemaal vrolijk en begon te bokken. Dat vond ik minder leuk dus dat heb ik meteen afgestraft en het was gelukkig meteen klaar met dat bokken
Later bij het laatste groompunt kwamen we voorbij draven en schrok hij van grooms die lege flessen in tassen aan het stoppen waren... Sprong hij in 1x met een mega sprong opzij. Poeh het scheelde weinig of ik had zandgehapt daar
Al gauw kwamen de bordjes dat de finish bijna bereikt was en zijn we in een sukkeldrafje verder gegaan en weer 1 km ervoor gaan stappen.
Bij de finish had Levi mooi een hartslag van 52 dus yeah goedgekeurd!!
Arti had helaas een hartslag van 66 dus moest 10 minuten wachten... maar daarna werd ze gelukkig wel goedgekeurd!
Op naar de paddock, afgezadeld drinken gegeven (Levi drinkt gelukkig goed tot nu toe, echt fijn!), nog wat gekoeld en dekentje omgedaan. Zelf even een liga gegeten en wat gedronken en jeetje de tijd vloog om! Snel naar de nakeuring.
Daar was ook alles goed, hartslag van 44 weer een A voor locomotie en de rest was ook super.
Mijn dag kon niet meer stuk, kortom ik wil nog een keer!!

Oja uitslag was 37ste van de 79 gestarte combi's in klasse 1
10,134 km per uur gereden.
klinkt als een mooie en geslaagde dag!! hoe was het trouwens met jouw hartslag???