Een superdebuut in Vaassen! (+ foto)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Een superdebuut in Vaassen! (+ foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 10:15

Ik zit hier nu nog na te glunderen van onze eerste klasse 1 rit gisteren Haha!

Donderdagavond voor de wedstrijd werd ik ziek, grieperig. Keelpijn, hoofdpijn, verkouden, koorts, misselijk en braken... Niet leuk dus... Vrijdag en zaterdag ook nog goed ziek geweest. Zondag ging het gelukkig weer stukken beter. Ik hield weer voedsel binnen, geen koorts meer alleen nog wel verkouden.

Heb toen dus toch besloten van start te gaan maandag en met succes!

5:15 uur ging de wekker *gaap*
De vorige avond had ik alles al klaar gelegd dus kon al mijn spullen zo vinden en meenemen en om 5:45 uur op weg naar stal...

Half 8 paard opgeladen en op naar mijn rijmaatje die op een andere stal in de buurt staat. Toen die ook op de wagen stond kon de reis naar Vaassen pas echt beginnen Lachen

Om half 11 kwamen wij aan, snel aanmelden en een paddockje gemaakt. De voorbespreking bijgewoont en weer terug naar de paarden.
Daar hoorde ik van Kim onze chauffeur dat Levi het al gepresteerd had uit de paddock te ontsnappen *LOL*
Ik had nog gezegd dat alleen het bovendraadje niet genoeg was... Dat bleek wel, want Levi was er na 5 minuten al onderdoor gelopen en stond vrolijk te grazen op het parkeerterrein Bloos!

Hij had zelf geloof ik niet eens door, want Kim kon hem zo pakken en weer terug zetten Haha!

Paarden gaan poetsen en toen op naar de voorkeuring...
Levi had een hartslag van 36 en een A voor locomotie, de rest was ook goed, dus jippie we konden van start!
Arti (rijmaatje) werd ook goedgekeurd en wij hebben gewoon de hele rit lekker samen gereden. Ging super.

Ik had voor de locomotie dezelfde VET als bij onze kennismakingsrit in Katwijk Haha! Was wel leuk, hij zei: "Wat een leuk dier!" en meteen daarna "Dat zeg ik niet bij elk paard hoor!" Wij meteen in een deuk natuurlijk hahaha.
En daarna "volgens mij heb ik jullie al een keer eerder gezien" Ja dat kan in Katwijk met die hele harde wind was dat... "Oja toen waaiden wij zowat weg op dat parkeerterrein" zei die VET.

Wel erg leuk dat hij ons herkende, goed geheugen Knipoog

Na de voorkeuring weer terug naar de paddock, nog wat kletsen en toen opzadelen en naar de start.

Het eerste stukje ging over asfalt, maar algauw kwamen de zandpaden in zicht. Wij reden ook nog een stuk verkeerd, maar na omgekeerd te hebben en een stuk terug rijden, zagen we de gemiste afslag en zaten we weer op de juiste route gelukkig!

Levi had er zin in en was erg vrolijk. Hij had wel een afwijking naar rechts net zoals Arti... Een paar keer was er een kruising waar wij rechtdoor moesten... Reden we in draf of galop sloeg Levi opeens rechtsaf Verward Clown

Maar na de 2x boos tegen hem gesproken te hebben kreeg hij de derde keer een draai om zijn oren met mijn hand, want een grapje is leuk maar niet aan de gang blijven.

Dat hielp wel, hij ging toen niet meer op eigen iniatief afslaan. Toen kwamen de bordjes 2 en 1 km voor de P/A in zicht, bij 1 km zijn we gaan stappen...
Levi moest 20 meter voor de P/A plassen. Was ik opzich blij mee dat scheelt natuurlijk in de hartslag, maar Arti liep uiteraard door... En dat vond Levi niet grappig.

Het was precies op een best druk punt, er kwamen auto's langs en een motor en rechts van mij was prikkeldraad... Toen Levi klaar was met plassen sprong hij de lucht in galopeerde richting Arti. Ik kon hem niet in 1x stoppen, maar gelukkig had ik hem na ongeveer 4 galopsprongen weer terug in stap. Pff dat was even spannend...

Toen de hartslagmeting, meteen aangeboden en gelukkig een hartslag van 56 dus we mochten door Lachen
Arti had ook een hartslag van 56 dus mocht ook door.

Flink doorgereden dat laatste stuk, toen we op een pad kwamen waar hij af en toe een kuil door moest galoperen was hij helemaal vrolijk en begon te bokken. Dat vond ik minder leuk dus dat heb ik meteen afgestraft en het was gelukkig meteen klaar met dat bokken Tong uitsteken

Later bij het laatste groompunt kwamen we voorbij draven en schrok hij van grooms die lege flessen in tassen aan het stoppen waren... Sprong hij in 1x met een mega sprong opzij. Poeh het scheelde weinig of ik had zandgehapt daar Bloos Haha!

Al gauw kwamen de bordjes dat de finish bijna bereikt was en zijn we in een sukkeldrafje verder gegaan en weer 1 km ervoor gaan stappen.

Bij de finish had Levi mooi een hartslag van 52 dus yeah goedgekeurd!!

Arti had helaas een hartslag van 66 dus moest 10 minuten wachten... maar daarna werd ze gelukkig wel goedgekeurd!

Op naar de paddock, afgezadeld drinken gegeven (Levi drinkt gelukkig goed tot nu toe, echt fijn!), nog wat gekoeld en dekentje omgedaan. Zelf even een liga gegeten en wat gedronken en jeetje de tijd vloog om! Snel naar de nakeuring.

Daar was ook alles goed, hartslag van 44 weer een A voor locomotie en de rest was ook super.

Mijn dag kon niet meer stuk, kortom ik wil nog een keer!! Cool

Oja uitslag was 37ste van de 79 gestarte combi's in klasse 1
10,134 km per uur gereden.

klomp

Re: Een superdebuut in Vaassen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:35

gefeliciteerd ineke!!! Go jij! Go jij! klinkt als een mooie en geslaagde dag!! hoe was het trouwens met jouw hartslag??? Clown

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 10:44

Pff geen idee, op sommige momenten lekker rustig maar zal vast regelmatig erg hoog zijn geweest schat ik zo maar in Haha! Haha! Tong uitsteken

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:02

cool!! gefeliciteerd!
nou dat klinkt idd als een super dag!
maar ja levi is natuurlijk ook wel een super pony.
gr

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:40

Gefeliciteerd!!! En? Al helemaal verslaafd?? Jij was er toch ook bij de info avond in Nootdorp?

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:40

Leuk Ineke, lijkt me ook erg leuk om te doen, endurance.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:53

Gefeliciteerd!
Levi zag er relaxt uit toen ik hem zag Ja

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:00

Gefeliciteerd!! Leuk verslag ook Lachen

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:39

gefeliciteerd Ineke, mooi verslag heb je ervan gemaakt.
Heerlijk dat het de eerste keer meteen zo goed ging

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 14:18

Jorie schreef:
Gefeliciteerd!!! En? Al helemaal verslaafd?? Jij was er toch ook bij de info avond in Nootdorp?

Dat klopt ja Haha!
Ik was na de kennismakingsrit al helemaal verslaafd haha. Eigenlijk sinds ik er over gehoord/gelezen had wilde ik al zo graag met deze sport meedoen, maarja dat vervoer... Nu is dat nog steeds niet makkelijk, want wij hebben geen eigen vervoer, dus dat is een hoop geregel en kost aardig wat centen.

Maargoed ik vind het voorlopig toch al leuk zat als we zo'n 3 misschien 4x per jaar kunnen starten Haha!

Heb je zelf Vaassen niet gereden?

studentje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:03

Hey Ineke, wat een veelzijdig paard heb je toch! Klinkt erg spannend allemaal, zeker voor een stijve dressuurmuts zoals ik hihi. Veel plezier met de vele toekomstige wedstrijden! ps. Was Arti niet ook van jou?

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:32

scholiertje schreef:
Hey Ineke, wat een veelzijdig paard heb je toch! Klinkt erg spannend allemaal, zeker voor een stijve dressuurmuts zoals ik hihi. Veel plezier met de vele toekomstige wedstrijden! ps. Was Arti niet ook van jou?

Ja, maar nu al weer een tijdje van mij Haha!

Wij hadden @ finish helaas een hartslag van 66 en daardoor tien minuten straftijd. Gras eten en klapperende witte linten waren toch net iets belangrijker en spannender dan even chillen bij de VA Knipoog
Maar ik ben supertrots op mijn paardje; we hebben de rit verder prima uitgereden! Haha!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:25

Haii ineke
Oh echt leuk dat je heb gered en volgehouden!!
volgens mij erg leuk maar ook vermoeiend!
Volgende keer doe ik ook met je mee hoor!!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:25

Ik had je al gefeliciteerd, maar bij deze nog een keer Ineke.

Levi is een superpoownie, al blijft hij wel een boefje. Een beetje zelf de route gaan bedenken Clown .

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:54

joepiedepoepie!!!! Wat zijn jullie veelzijdig!!!
Toppie gedaan!! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 06:18

Daar is het dan Haha! Haha! Haha!

Leuk verslag hoor!!!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 06:21

Gefeliciteerd Ineke! Klinkt erg leuk zoals je het opgeschreven hebt! Waar zijn de foto's?! Tong uitsteken

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 06:33

KiWiKo schreef:
Daar is het dan Haha! Haha! Haha!

Leuk verslag hoor!!!

Kan het zijn dat ik jouw bus op het parkeerterrein heb zien staan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 06:38

jazeker Lachen ik heb Ineke gereden Haha!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:33

Wat leuk zeg! Haha! Gefeliciteerd Knipoog
Leuk verslag heb je geschreven! Ja Geen foto's? Tong uitsteken

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 10:57

Jaaa ik heb een foto van ons gevonden Haha!
Zelf had ik geen foto toestel bij mij... Rijden en foto's maken gaat immers toch niet Knipoog

Afbeelding

klomp

Re: Een superdebuut in Vaassen! (+ foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:12

leuke foto ineke, levi kijkt erg enthousiast!!! Ja Haha!

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:54

leuk verhaaltje Ineke!
nog gefeliciteerd met het behalen van de finish!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:01

Ineke2 schreef:
Levi had er zin in en was erg vrolijk. Hij had wel een afwijking naar rechts net zoals Arti... Een paar keer was er een kruising waar wij rechtdoor moesten... Reden we in draf of galop sloeg Levi opeens rechtsaf Verward Clown

Wij moeten echt eens samen rijden. Ebo heeft die afwijking naar links Haha!

Klinkt super Ineke, fijn dta het zo een geslaagde dag was, zijn er ook nog foto's?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 07:43

Ja een paar reacties boven je staat een foto Knipoog

Haha dat zou wat zijn, Ebo links af en Levi rechtsaf... Rondje rijden, dan kom je elkaar vanzelf weer tegen Clown Haha!