Kennismakingsklasse Vaassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leoni_

Kennismakingsklasse Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 08:54

Vandaag was dan eindelijk de dag, onze eerste endurance rit.
Femke (@ponyta) en ik hadden besloten om eens een ritje endurance te gaan rijden. Na voldoende informatie te hebben opgezocht en veel vragen op bokt te hebben gesteld waren we klaar om te starten.

Om 9.00 uur vertrokken we vanaf Eibergen naar de manege in Vaassen. Onderweg waren de pony's een aantal keer aan het stampen in de trailer maar nadat we ze even gingen controleren was er niks aan de hand.
Eenmaal op het terrein en de klep naar beneden te hebben gedaan zag je dat sheronit (mijn pony) tegen de stang had getrapt en behoorlijke wonden had. En ja, je raad het al afgekeurd en terrecht. We baalden als een stekker maar die transportbeschermers zal ik dus nooit meer vergeten.

Nu mijn zusje (femke) er alleen voor stond moesten we een ruiter zoeken die met haar mee wilde rijden omdat ze nog maar 13 is. Toevallig reed haar nichtje en haar begeleidster ook mee in de kennismakingsklasse en mocht ze na wat overleg met hun meerijden. Gelukkig was de pony van Femke wel goed gekeurd en konden ze van start.

Mijn ouders en ik zijn met de auto naar de groomplaatsen gereden alhoewel we groomplaats 2 toch echt niet konden vinden zijn we maar doorgereden naar de P/A. Daar werden de pony's weer allemaal goedgekeurd en zijn ze weer in een vlot tempo doorgereden.

Bij de finish en de nakeuring waren de drie pony's weer goed gekeurd en hebben femke en ponyta hun eerste goed uitgereden kennismakingsklasse gereden. Ik ben echt trots op die twee.

Onderweg nog wat foto's en video's gemaakt en die wil ik jullie niet onthouden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een filmpje:
http://www.zippyvideos.com/5318646956871436/imgp2558/

Kido

Re: Kennismakingsklasse Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:23

Leuke foto s en verslag!!
Hoest nou met jouw pony?

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 09:26

Met Sheronit gaat het wel goed! Ben al blij dat ze niet kreupel loopt, ze heeft alleen een paar wondjes maar die zitten nu al bijna dicht. Vanochtend nog even mooi afgespoeld.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:33

Superbalen zeg dat je zelf niet kon rijden... Nu is je pony zeker nog chargrijniger... Sterkte met het helen van de wondjes!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:33

Ah, was dat jouw zusje! Ik heb ze wel zien rijden, hun begeleidster heb ik laatst ontmoet op de indoor-TREC in Eersel en toen vertelde ze al dat ze binnenkort zou meerijden en dat iemand anders haar kleine pony zou rijden. Fijn dat jouw zusje zich bij hen kon aansluiten! En balen van jouw pony... Gelukkig dat het meevalt!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:59

Jeetje wat balen Ach gut
Sterkte met je pony, gelukkig valt het mee!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:24

Leoni, wat verschrikkelijk balen dat Sheronit dr beetjes kapot had gemept. Gelukkig kon Femke nog wel mee rijden. Nouja, gewoon vol goede moed naar de volgende wedstrijd!

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:42

aaaaaaaaaaaaah, Sheronit, grote muts!
Wat ontzettend balen Leoni... Ach gut

Maar Femke, ik vind het stoer hoor, dat je mee hebt gedaan! Harstikke leuk! *LOL*
Was de 26km nog goed vol te houden dan?

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:03

Leoni, balen dat sheronit dur beentjes kapot heeft getrapt!
De volgende keer doen jullie ook gewoon mee!!

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 14:18

Tuurlijk, de volgende keer doen wij gewoon weer mee! maar als het goed is heb ik dan een startkaart!
Femke heeft zich onderweg wel vermaakt hoor! ze hebben een ongeveer 8km achter elkaar door gegalopeerd.

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:48

chagrijntje schreef:
Tuurlijk, de volgende keer doen wij gewoon weer mee! maar als het goed is heb ik dan een startkaart!
Femke heeft zich onderweg wel vermaakt hoor! ze hebben een ongeveer 8km achter elkaar door gegalopeerd.

whahaha jaah leoni .. omdat we 20 min. achter liepen moesten wij ff door gallopperen!!!, dat komt omdat we bij de p/a moesten stoppen... whaha ..en daar een beetje te lang bleven.. ze waren het eerst hele maal zat dat gallopperen ..maar toen we ze terug haalden in de draf .. wilden ze alle maal gewoon door gallopperen .. dus hebben wij dat maar gedaan!!!!..en ze konden het goed vol houden "nooit verwacht"... en ik vind dat filmpje echt supper! ik wil de volgende keer daar bij Ommen ook mee!!!.. maar dan met jou !!!!!!!

groeten

Fico_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:40

Oh balen joh Leoni!! Volgende keer beter!! Transportbeschermers om Knipoog

Femke super gedaan zeg!! Niet slecht voor de eerste keer! OK dan!

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:33

Leuke foto's & verslag.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:26

Kl#$#te van die ellende op de trailer, zeg Scheve mond
Volgende keer hopelijk beter voor jullie!