Gisteren had ik een soort generale repetitie voor mn eerste kennismaking in Ommen (6 mei).
Mijn vader en ik hadden een mooie route uitgestippeld van 30 km over de Sallandse Heuvelrug, en een aantal punten onderweg afgesproken dat we elkaar zouden tegenkomen. Eerst Vippie opgehaald in de trailer en zijn we midden in het bos (voor de kenners: de Canadeze Begraafplaats in Holten) begonnen. Vip vond het natuurlijk wel erg raar, toen ie de trailer uitkwam was ie behoorlijk druk.
Lekker hinniken en draaien aan het touw tijdens het poetsen en opzadelen. flinke zenuwen had ie: poepje hier, plasje daar, haha. Ik heb er expres de tijd voor genomen, om hem rustig te laten wennen en zelf ook eens te kijken hoe hij dan is. Daarna rustig opgestapt en weggestapt. Eerst was meneer nogal druk en kijkerig natuurlijk en constant roepen naar zn mamsie. Bij aandraven dacht meneer zo snel mogelijk naar huis te rennen, dus ik moest em wel flink inhouden, maar na een half uurtje werd ie al een stuk rustiger en kon ik hem lekker op los teugeltje rijden. Tijdens een aantal stops water laten drinken (vond ie overigens niet echt nodig, de tijd loopt door dacht ie
) en tussendoor lekker gestapt. Hebben er al met al 3 uur en een kwartier over gedaan. Hij hield het prima vol en was zeker nog 'fit to continue' toen we thuiskwamen. Dit was voor mij en voor hem een goede oefening om eens te kijken hoe hij is in een andere omgeving. Nu nog met andere paarden erbij, wat natuurlijk niet te oefenen valt. Dat zie ik dan wel tijdens de wedstrijd. Ik ben erg trots op hem, en heb er alle vertrouwen in dat het goed zal gaan!
Blij
haha, ik moest het even kwijt hoor!