Endurance Helchteren: een succes!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Endurance Helchteren: een succes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:32

Nuja, voor mij toch, voor anderen kan ik het niet meteen zeggen Clown
Gisteren dus ons (mijn) wedstrijddebuut (20 km) gehad, hier een klein verslagje...

Om 6.30u liep de wekker af. Aangezien ik bijna niet geslapen heb en met het uur omzetten kan je je voorstellen hoe ik me voelde.
Toch maar mijn bed uit want dit was natuurlijk dé dag Lachen

Om 7.30u kwam ik aan bij de paardjes. Alles klaargezet wat ik nodig had, ponybeest gepoetst en opgezadeld en om 8.15u zat ik erop. Ons stond een staprit van 2u te wachten tot aan de start. Zo stappen 's morgens vroeg met een pony die precies ook nog niet wakker is en zo zalig zit dat je er gewoon op in slaap kan vallen is eigenlijk niet zo ideaal Clown maar we zijn er toch geraakt Lachen

Aangekomen kwam 1 van de mederuiters net aan (had afgesproken om met 2 mensen samen te rijden) dus rustig afgezadeld en naar de vetgate. Daar had het ponybeest een harstslag van 40 en de rest ook in orde. Dus weer rustig opgezadeld en gewachten tot de anderen ook klaar waren. Om 11u wilden we vertrekken, maar we waren niet alleen. Denk dat we met zo'n 6 of 8 personen zijn vertrokken Lachen

In het begin was het even hectisch. Mijn ponybeest was ineens heel anders dan normaal (hij liep vanzelf Tong uitsteken) en er was een merrie bij en nog een ruin. Nu was het "probleem" dat mijn ruin de merrie interessant vond, maar de andere ruin natuurlijk "zijn" merrie niet wilde delen. Mijn ruin is ook zo naar andere paarden toe dus ik weet wat dan kan geven. Dus in het begin was het even zoeken waar ik het best kon rijden, maar eigenlijk viel alles heel goed mee Haha!

De eerste 10 km hebben we best wel hard gereden, 13 km/u. Maar dit was gewoon omdat we de pony's niet teveel wilde inhouden omdat we wisten dat er op het einde nog moeilijke stukken zaten aan te komen. Dus we hebben ze maar een beetje laten doen (uiteraard wel gecontroleerd). Bij de 10 km was er een drinkplaats, maar drinken was niet nodig Lachen Daarna de volgende 10 km, hebben we nog stukken gedraafd en wat gegaloppeerd, maar ook stukken gestapt omdat het gewoon te zwaar was. Uiteindelijk zijn we met een gemiddelde snelheid van 10,6 km/u aangekomen, 1u58 later, dus mooi getimed Lachen

Eens aangekomen afzadelen en wat wortelen laten eten (nuja, "wat" wortelen: de zak was snel leeg Tong uitsteken), verzorgd en gewoon wat gewacht. Na een kwartier ongeveer terug naar de vetgate: hartslag 44 en voor de rest helemaal in orde. Ook geen tekenen van uitdroging en dergelijke (DA zei zelf: die pony ziet er nog erg goed uit, ik reed met een "dikke" New Forest die nog goed in het haar zit ... Lachen ). Dus geslaagd Haha!

Daarna hebben we daar nog wat gestaan, pony heeft gras gegeten en zich eens goed gerolt enzo. Ik heb met wat bekenden gepraat. Rond 13.45u heb ik terug opgezadeld om rustig richting huis te gaan. Uiteindelijk was ik pas om 14.30u weg (je weet hoe dat gaat als je bekenden tegenkomt hé Tong uitsteken) en zijn we rustig op het gemak weer 2u naar huis gereden.

Daar aangekomen pony verzorgd, terug in de weide gedropt, drinken bijgevuld en hooi gegeven.
Toen ben ik met de auto teruggereden voor de nasfeer, en voor de prijsuitreiking. Ben 7e van de 21 geworden Haha!
Vind dat best wel een leuk resultaat, ik heb gewoon gereden voor de ervaring en het plezier, en om dan op die plaats te eindigen vind ik wel leuk. Bewijst nog maar eens wat een super ponybeest het is Lachen

Dus een zéér geslaagde dag voor mij en ik denk dat de pony ook wel genoten heeft, hij was toch fris en vrolijk Lachen

Foto's heb ik (nog) niet, maar komen waarschijnlijk nog wel.
Als jullie willen weten hoe het eruit ziet waar we gereden hebben: viewtopic.php?f=53&t=745727&hilit=
Daar staan foto's die ik zaterdag gemaakt heb Lachen

Jeddah

Re: Endurance Helchteren: een succes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:26

Mooi verslag! Fijn dat het zo goed gegaan is! Op naar de volgende!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:26

Goed hoor! Al zou ik niet graag rijdend naar een wedstrijd toe gaan en weer terug. Als er wat gebeurt zit je zonder vervoer en het lijkt me ook voor een paard niet echt lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:54

Bwa neen, dat was geen probleem. De trailer stond namelijk op het wedstrijdterrein maar kon alleen niet voor vervoer gebruikt worden omdat die voor de veeartsen was, maar als er echt iets was kon die uiteraard wel gebruikt worden...

En waarom zou het voor een paard niet lekker zijn? Het parcours was maar 20 km, kon die makkelijk aan. En daarvoor en daarna is er gewoon gestapt en tussendoor gerust. Dus minder inspanning dan dat je paard een wedstrijd van 40, 60, 80, ... km zou lopen. Ik heb er niks van gemerkt dat het paardje het niet leuk vond, in tegendeel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:16

Hier wat foto's (waarvan ik niet wist dat ze er waren Tong uitsteken )

Afbeelding

Afbeelding

Op beide foto's ben ik rechts achteraan te zien Lachen

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:51

He leuke foto's, ook in je andere topic, echt een prachtige omgeving om te rijden.

Fijn dat het zo goed gegaan is en dat het jullie zo goed bevallen is! Enne 2 uur heen en 2 uur terug rijden, petje af hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:46

Hier nog wat achtergebleven foto's Vork

Zo zag het er rond 9u uit (was toen al stappend onderweg):
Afbeelding

Dit krijg je dus als je niet door hebt dat er een foto getrokken wordt:
Afbeelding

Een "officiële" foto Lachen
Afbeelding

Wachten voor de vetgate.
Je ziet [***] denken van: gras, gras, waar is al dat gras?! Clown
Afbeelding

Is wel leuk om er wat foto's van te hebben Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:48

Delphi2 schreef:
Enne 2 uur heen en 2 uur terug rijden, petje af hoor!

Haha, merci Lachen
Vond het eigenlijk wel leuk, had er zaterdag ookal 4u mee gestapt (wilde weten hoelang het zondag precies zou duren om daar te geraken, dat was dus 2u Clown ) dus in totaal in het week-end er 10u opgezeten.

En het leukste vond ik nog: achteraf er totaaaaal geen last van! Haha!