Losrijden, voor ook voorbespreking?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Losrijden, voor ook voorbespreking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 10:34

Hallo bokkers,

Nu ik ons ingeschreven heb voor de eerste kennismakingsklasse, komen er toch nog wat vraagjes boven, waaronder deze:

In het vraagprogramma van de rit staan de volgende tijden:

Voorkeuring: 9.00
Voorbespreking: (volgens programmaboekje ca. 30 minuten voor de start)
Start: 10.30

Maar hoe zit dat met de voorbespreking en de start, want ik heb ook wat tijd nodig om los te stappen natuurlijk.
En als die voorbespreking klaar is, heb ik misschien niet zoveel tijd meer voor de start als ik als één van de eerste moet starten.
Kun je dan tijdens die voorbespreking je groom met je paard laten wandelen of mag dat niet?
Om hem zo toch wat soepel te houden.

Ik ben zowieso van plan tussen 7.30 en 7.45 op het terrein te zijn (we slapen tegenover op de camping)

Alvast bedankt.

Sash

Re: Losrijden, voor ook voorbespreking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 12:23

je hoeft niet perse in te stappen lijkt mij, je kan ook gewoon in stap beginnen aan de rit...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 12:28

Dat kan, maar dat gaat van je gemiddelde snelheid af natuurlijk. En soms zijn paarden wat enthousiast bij de start (bij een massastart in de hogere klassen helemaal, dan behoort in stap wegrijden al nauwelijks tot de opties, of je moet starten als de groep uit zicht is). In zulke gevallen rijd ik liever vóór de start al wat los, of ik laat een van mijn grooms even met mijn paard lopen. Een 'explosieve' start van een koud paard vind ik nooit zo'n slim plan, maar er zijn natuurlijk altijd paarden die dat prima kunnen hebben.

Overigens duurt de voorbespreking geen half uur, dus je kunt gerust je paard opzadelen, je groom met hem laten lopen en zelf naar de voorbespreking gaan, en dan heb je daarna nog zeker een kwartier om los te stappen/rijden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 12:42

Oke dank je wel.

Dan laat ik mijn groom wel op Silence letten Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:53

Ik longeer altijd even als ik hem van de trailer haal. Dan kan hij even lekker bewegen voor de naar de keuring gaan en is hij al een beetje los