beginnen met endurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 20:11

Hallo,

Gezien mijn pony en ik bijde dol zijn op buitenrijden maar m'n pony zich wel snel op 1 plek gaat vervelen zou ik graag endurance met hem willen gaan rijden. Maar wat kan ik precies verwachten en waar moet ik aan denken en op letten? Kortom wie kan me uitleggen hoe dat gaat met zo'n endurance rit, van de voorberijding af aan tot de finish? en waar kan je je inschrijven voor zo'n rit enz, wie heeft er goede tips?

woeliej

Re: beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 21:13

zijn er ook mensen die met een gewoon engels vzh zadel rijden?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 21:17

Ik denk dat je beter even de FAQ kunt lezen: viewtopic.php?f=131&t=419402

Als je dan nog specifieke vragen hebt, kun je die hier natuurlijk stellen.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 21:41

ik las net dat sporen al verboden zijn Verward Geld dat ook voor een pessoabit?

En hoe zit het presies met de start, is dat zo'n 'massa' start of om de beurt?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 21:42

Daar hoef je niet zo verbaasd over te doen, sporen zijn niet voor niets verboden. Knipoog

Aan bitten mag je er alles in hangen, zolang het maar paardvriendelijk is. Is het dat niet, dan komt dat snel genoeg boven water bij de veterinaire keuringen. Daar wordt ook gelet op evt. gescheurde mondhoeken, wondjes e.d.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 22:36

ik rij per week meestal 6x per week waarvan 1 of 2x (+- 3 kwartier) les/dressuur en de overige dagen minstens anderhalf uur buiten en dan hoofdzakelijk draf en ook wel redelijk wat gallop en dat kan m'n pony heel makkelijk vol houden. Kan ik dan zeggen dat hij genoeg contidite heeft voor zo'n kennismakingsrit?

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:14

op mijn website, www.paardenrecreatie.nl staat een heel artikel over een eerste keer endurance, komt uit een oude bit. Ik heb er zelf erg veel aan gehad tijdens mijn eerste wedstrijd!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:25

woeliej schreef:
ik rij per week meestal 6x per week waarvan 1 of 2x (+- 3 kwartier) les/dressuur en de overige dagen minstens anderhalf uur buiten en dan hoofdzakelijk draf en ook wel redelijk wat gallop en dat kan m'n pony heel makkelijk vol houden. Kan ik dan zeggen dat hij genoeg contidite heeft voor zo'n kennismakingsrit?

lijkt me wel en als het niet gaat stop je toch het is niets oficieels !!! als je zo veel rijd voel je paardje vast goed aan! veel plezier groeten