oei oei oei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandyQ

oei oei oei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 22:07

sandy verteld

oei oei oei ,wat ik vandaag nou toch weer allemaal hoorde
eerst kwam er een vriendin van het vrouwtje die mij helemaal de hemel in prees
ze vond mij een super lief merrietje ,ik dus trots en heb dus braaf laten zien dat er met mij best
te praten en werken valt ,volgens vrouwtje had ik vandaag goed gewerkt en toen vrouwtje ons avond eten bracht
kwamen er 2 andere 2-benige vriendinnen van vrouwtje en gingen voor mijn box staan praten
aangezien ik best wel nieuwsgierig was ging ik een stapje dichterbij staan met mijn oortjes gespitst
tja wij paardjes moeten wel weten wat onze baasjes allemaal uitspoken niet waar ??
ik hoorde ze praten over wedstrijden en datums en kilometers ,kijk ik ben niet dom ondanks dat ik blont ben
maar 8 endurance wedstrijden en aan aantal WRAN-C dagen ,ik verschoot zowat in me kuil van schrik
volgens vrouwtje begint m,n eerste wedstrijd WRAN-C al op 4 maart ,nou das al bijna en nog geen 2 weekjes
later moet ik 35 km gaan lopen,als ik vrouwtje goed heb begrepen heb ik deze zomer t/m oktober bijna elke maand
wel een wedstrijd tja dit word een zwaar werkzaam seizoen voor mij
pfff ik wordt al moe als ik eraan denk ,tis maar goed dat vrouwtje me veel laat trainen ,
maar ik krijg daardoor wel extra lekker eten ,ik wil jullie niet jaloers maken ofzo
maar ik krijg op wedstrijden altijd extra appel en wortel en luzerne en lekker hooi en als
ik het slim speel ook nog een kom lekkere slobber met appelmoes erdoor,
ja wij paardjes moeten onze baasjes wel is voor de gek houden willen we het leuk houden
ik hoop dat jullie als mede paarden wel voor mij duimen ,nog anderhalve week en dan begint het gedonder
zo dat was mijn verhaal voor vandaag....gaaaaaap... ik ben moe dus ik kruip lekker in me stro
en ga een tukkie doen,binnekort houd ik jullie weer op hoogste van mijn dagelijks leven

veel liefs en hinniks van sandy

ps nog ff een kort napraatje
ik rook gister dat de baas koeiemest op het land had gegooid,dat betekend dus dat we binnekort weer het land op mogen
maar als ik zo hoorde wat vrouwtje allemaal van plan is aan komende zomer zal ik in de weekenden weinig gras zien...zucht
maar goed dat verhaal horen jullie nog

en nog wat knuffs
sandy

PBA_

Re: oei oei oei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:53

leuk verteld maar 8 is dat niet wat veel en ook nog wat anders er tussen door. Let op dat je niet teveel doet heb ik namelijk wel gedaan, door flink door te trainen

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 23:25

nee hoor is niet te veel ,en we rijden merendeels klasse 1 ,sandy kan het makkelijk hebben ,ze krijgt ook speciaal sportbrok aangevuld met luzerne en muesli
wel lief dat je zo bezorgd bent

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:36

sandyQ schreef:
nee hoor is niet te veel ,en we rijden merendeels klasse 1 ,sandy kan het makkelijk hebben ,ze krijgt ook speciaal sportbrok aangevuld met luzerne en muesli
wel lief dat je zo bezorgd bent

Zo een klasse 1 is eigenlijk net een stevige buitenrit. Kan best hoor!

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:29

Ook 8 klasse I ritten is in endurancekringen best veel voor een jaar. De meeste houden het bij 5 of 6.
Het is heel wat meer dan een flinke buitenrit, zeker als je ernaast ook nog andere wedstrijden rijdt.

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:58

ben het hier helemaal mee eens. een wedstrijd is echt anders dan een buitenrit. het paard doet zoveel meer indrukken op en vaak is er toch een spanning van de wedstrijd. dus verkijk je hier niet op.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 20:14

zoals ik ook al eerder schreedf had ik me daar ook op verkeken en dat met maar 5 wedstrijden. Ik raad haar ten zeerste af zich eerst even te verdiepen waar ze mee bezig is. Ook sportbrok hoeft niet meteen goed te zijn voor je paard om langere afstanden te rijden. Ligt er aan wat voor brok het is en wat je normaal geeft

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:31

Vooral het 1e jaar dat je endurance rijdt (ik weet niet of je al meerdere jaren endurance rijdt) zou ik het laten bij 4 wedstrijden. Geef je paard voldoende tijd om te herstellen van zo'n wedstrijd hoor! Ikzelf ben het eerste jaar gegaan voor 2 in het voorjaar en 2 in het najaar. Natuurlijk ging de training in de zomer wel door. Zoals hiervoor al gezegd werd doen de paarden allerlei spannende indrukken op tijdens de wedstrijden, zoals vreemde mensen die hem overal betasten enz.

Maar goed, dit is niet als kritiek bedoeld hoor, maar gewoon als advies. Wat je ermee doet is natuurlijk aan jou. Knipoog