Ik heb erg veel moeite met het beluisteren van het hart met de stethoscoop. Hebben meer mensen hier last van? Ik moet me heeel erg concentreren wil ik het horen, bij 1 beweging van mn paard ben ik de tel al weer kwijt...
Vond een hartslagmeter om te beginnen zo super duur, dat ik het eerst wilde proberen met stethoscoop...
Ik kan het ook niet goed horen, terwijl als ik mijn hand er tegen leg het wel redelijk goed kan voelen (ontdekte ik na steeds gepruts met de stethoscoop) Doe ik iets verkeerd?
Bij het ene paard is de hartslag veel beter te horen dan bij het andere. Bij mijn draver had ik hem altjid meteen te pakken terwijl ik bij een andere pony bij mij op stal echt moest zoeken om wat te horen. Let er vooral op dat je hem goed in de oksel duwt, als je hem te ver naar achteren hebt hoor je inderdaad niets
De goede plek zoeken is bij Anouar niet moeilijk. Als hij z'n zomervachtje heeft zie je de ader al van aan afstandje lopen Als je hem eenmaal gehoord hebt weet je waar je naar moet luisteren, dan zou het misschien makkelijker zijn. Maar het is mij nog nooit gelukt. Ga wel weer oefen voor de eerste wedstrijd