Hartslagmeter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vini

Hartslagmeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 11:46

Ik zou dit jaar willen beginnen met endurance wedstrijden te rijden. Ik ben mijn paard reeds aan het trainen. Op de sites van de endurence zie ik steeds dat de hartslag tussen een bepaald aantal moet liggen.
Van mijn paard heb ik totaal geen idee wat haar hartslag is. Bestaat er is waarmee je dat kunt meten, en hoeveel kost dat ongeveer?

Farah_

Re: Hartslagmeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:18

Jep, een stethoscoop! Knipoog
Die kun je voor weinig geld kopen. Op een gegeven moment zou je ook kunnen overwegen om een hartslagmeter aan te schaffen, maar zeker in het begin is dat echt niet nodig. Met de stethoscoop kun je bij vertrek en bij aankomst bijvoorbeeld kijken wat haar hartslag is en hoe snel ze weer onder de 60 zit.
Met een hartslagmeter kun je ook tijdens het rijden zien wat de hartslag is. Deze kosten ongeveer 150 euro en zijn te koop bij Goedhard.

Anoniem

Re: Hartslagmeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 21:42

Je kan het ook 'gewoon' tellen. Het is even zoeken en misschien wat lastiger dan met stehoscoop, maar ik voel gewoon totdat ik een stethoscoop heb.
Het is natuurlijk niet makkelijk voor tijdens het rijden, net als een stehtoscoop trouwens. Maar ik vind het ideaal om op die manier zijn hertsteltijd te berekenen.