leeftijd pony,

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GAM

leeftijd pony,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 02:59

ik had een vraagje,

wat denken jullie dat echt wel een maximale leeftijd is voor je pony om mee deel te nemen.

ik denk zelf wel dat het voornamelijk om de conditie gaat en het welzijn van het paard, en denk ook als je paard het leuk vind dat ook telt. het paard zal minder snel herstellen als een jonger paard maar daar zou je dan rekening mee moeten houden als ruiter zijnde.

en het gaat eigenlijk alleen maar om de kennismakingsklasse.
het gaat over een pony die als trainings maatje geld voor een andere die endurance traint, ze vind het gewoon super en heeft ook een wonderbaarlijke conditie.

laat mij eens weten welke leeftijd jullie denken, en zeg eens of je het er wel of niet mee eens bent.

ik hoor graag jullie reactie

Farah_

Re: leeftijd pony,

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:07

Ik neem aan dat 't om de pony in je onderschrift staat van bijna 20? Haha!

Ik denk dat de leeftijd van je paard tot op zekere hoogte niet uitmaakt (daarmee bedoel ik dat ik zelf niet gauw met een 35 jarig paard zou gaan starten Knipoog) zolang hij/zij goed in conditie is. Je kunt altijd eens een kennismakingsklasse proberen en deze rustig aan rijden en goed op je paard blijven letten. Succes!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:05

Er heeft een pony meegedaan tot op de leeftijd van 29 jaar (Happy), zelfs klasse II gelopen als ik me niet vergis. Met beleid kan alles, dus ook een oudere pony trainen en uitbrengen.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 08:27

En Happy won ook nog eens bijna alles!

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 15:56

Mijn paardje is bijna 20 en we hebben vorig jaar ons debuut gemaakt Ja
Leeftijd zegt niet altijd alles, je kunt beter kijken naar de algehele gesteldheid van je paardje. Aan conditie valt te werken Lachen

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:19

Mijn dravertje is rond de 24 jaar en loopt nog klasse II, we beginnen nu aan ons 5e enduranceseizoen. Lachen

Kijk gewoon naar hoe je paard zich voelt en of hij er nog plezier aan beleeft! Ook alle DA's vertellen hetzelfde, dat zolang het paard fit is en met plezier loopt er geen reden is om te stoppen. En zeker een pony kan tot ver achterin de 20 gezond en fit blijven!