Las helm?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Las helm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 11:29

Hallo,

Aangezien ze veel in de endurancesport gebruikt worden lijkt het me logisch de vraag hier te stellen Lachen
Wie heeft er ervaring mee?

Ze zijn op papier geschikt voor iedereen, van kleine maten tot grote maten..
Ikzelf heb momenteel maat 52, heb nog steeds de cap die ik als 10-jarige had Nagelbijten / Gniffelen
Gaat het met zo'n kleine maten ook goed?

En nog een vraag: zit die gewoon altijd goed en kan je ze dus zonder op te zetten gerust kopen?
Het is omdat ik er via, via eentje kan krijgen maar nu door examens kan ik daar 2 weken niet naartoe. Kan wel een e-mail sturen en dan heb ik die na 2 weken normaal gezien, terwijl als ik die eerst achter 2 weken eens moet proberen en daarna nog bestellen enzo dan zijn we weer een tijd verder (en zou ze graag voor maart hebben Clown ).
Maarja, om 120 euro uit te geven voor een cap die dan toch niet lekker zit ...

Weet verder iemand een site waar je alle kleuren kan zien? Ik heb bij goedhard gekeken maar daar heb je maar enkele kleuren en ben nieuwsgierig naar de rest Lachen

Iemand die me kan helpen? Hoop het wel Lachen

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: Las helm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 07:34

Ik heb maat 54 en ik rij al jaren met de LAS helm.
Ik zou hem alleen wel passen, een vriendin vond 'em echt niet lekker zitten. De vorm van haar hoofd is heel anders als de mijne!
Ik heb bewust een witte genomen omdat die in de zomer dan nog maar het beste de warmte weerkaatst naar mijn idee.
Ik kan al slecht tegen warmte en dan nog een cap op je kop uren lang!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:10

Ik zou 'm idd wel passen voordat je besluit er eentje te kopen.

De vorm van mijn hoofd is namelijk ook niet geschikt voor de LAS-helmen die in de endurance worden gebruikt. Er is (helaas) geen enkel model van LAS dat op mijn hoofd goed zit.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:21

Mijn hoofd past ook niet in de cap die ik nu heb, wil dus ook een andere en dan maar meteen eentje die fijn is met endurance...
Maar mijn voorhoofd heeft altijd een rode streep omdat mijn cap daar knelt... Past mijn hoofd dan wel in een LAS, of moet ik naar een ander merk gaan kijken Knipoog

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:05

griebels schreef:
Mijn hoofd past ook niet in de cap die ik nu heb, wil dus ook een andere en dan maar meteen eentje die fijn is met endurance...
Maar mijn voorhoofd heeft altijd een rode streep omdat mijn cap daar knelt... Past mijn hoofd dan wel in een LAS, of moet ik naar een ander merk gaan kijken Knipoog

Ik had precies hetzelfde, en heb vorige week de LAS helm gekocht.
Ik vind hem erg fijn zitten, en ik heb geen last meer van rode strepen, en deuken in mijn voorhoofd. Ik vind deze cap echt een aanrader!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:35

dan ga ik ook voor de LAS Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:16

Is er niet een winkel in de buurt waar ze hem verkopen. Dan kan je daar passen.
Heb ik ook een keer gedaan met een rijbroek. Zag op marktplaats een mooie rijbroek, maar vond hem te duur om zomaar op te laten sturen. Ik naar de ruitersportzaak, precies dezelfde broek gepast en hij zat dus voor geen meter Haha! Wist ik dat ook weer

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:50

Ik een heel kleine maat en de lashelm beviel me prima. Hij heeft ook mijn schedel gered toen ik onderuit ging met mijn paard tijdens een wedstrijd en nog op mijn paard zittend met mijn hoofd achterwaarts op de grond bonkte. Daar ik een klein hoofd heb is er veel plaats tussen helm en verstelband daardoor zijn de hechtingen los gesprongen. Wat op zich gemakkelijk zelf te herstellen was maar voor de veiligheid en om de helm door de fabrikant te keuren heb ik hem voor herstelling binnen gedaan. Hij moest daarvoor naar Italië en dat duurt nu toch wel lang.
Ik ondervond maar één minpunt bij veel wind verschuift het slotje van het bandje onder je kin wat en moet ik daar even een knoopje in leggen. In de winter draag ik er een muts onder, in de zomer heb ik nooit last van zweterig haar zoals bij een gewone helm. De mijne een hel blauwe kostte 115€ bij http://www.thbb.be/

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:53

Ik heb een witte helm van Las, er zitten een heleboel stukjes klittenband spul bij om hem lekker passend te maken.
Ook met warm weer merk ik eigenlijk niet dat hij op m'n hoofd zit! En ook niet na 31 km Onstwedde met 29 graden.......... Superhelm!

www.goedhard.nl heeft ze.

nisetplug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 10:33

Karin schreef:
Ik zou 'm idd wel passen voordat je besluit er eentje te kopen.

De vorm van mijn hoofd is namelijk ook niet geschikt voor de LAS-helmen die in de endurance worden gebruikt. Er is (helaas) geen enkel model van LAS dat op mijn hoofd goed zit.

De LAS-helmen zijn minder geschikt als je een wat ronder hoofd hebt. Zelf vind ik de Hi-Tek het fijnst. Erg licht (oude model 250 gram), veel ventilatiegaten, voldoet aan alle veiligheidseisen en is met een draaiknop instelbaar. Als de LAS niets voor je is dan kun je ook de Troxel proberen. Ook die heeft fijne modellen waarmee je goed een hele dag kunt oplopen.

niset

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 16:49

Klopt, ik heb beide merken en ze bevallen allebei prima Haha!
De Las Hight Tek in het blauw en van Troxel de Spirit in violet Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:04

Ik heb juist een vrij ovaal hoofd en de LAS-helmen passen me echt niet. Mijn zusje heeft al jaren een LAS-helm (meer het model van de Pikeur GPA) en ook die sluit bij mij niet goed aan op mijn hoofd.

Troxel spreekt mij ook aan en er komen nu eindelijk meer modellen naar Nederland. Ik ben benieuwd hoe ze zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:24

Welke moet ik nemen? Clown

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb er zaterdag 1 geprobeerd met rijden, man, wat zat dat geweldig Haha!
Zondag moest ik weer met mijn gewone cap rijden (omdat die persoon weg was met die van haar) en ik vond hem al meteen een stuk minder zitten, terwijl ik de voorbije 13 jaar niks anders op mijn hoofd heb gehad Tong uitsteken

Dus hij is goedgekeurd Haha!
Nu alleen de kleur nog ... Nagelbijten / Gniffelen

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 19:35

Karin schreef:
Ik heb juist een vrij ovaal hoofd en de LAS-helmen passen me echt niet.

Ik heb ook een ovaal hoofd (ook wel punthoofd genoemd Knipoog ) en een LAS-helm past mij ook niet: hoe vast ik 'm ook doe, hij kan zo makkelijk naar voren én naar achteren schuiven dat ik het gewoon te gevaarlijk vind om er een te dragen. Jammer, want ik ben wel toe aan een nieuwe helm. (En heb tot nu toe geen goed model kunnen vinden.)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:14

[***] schreef:
Welke moet ik nemen? Clown

[img]*[/img]

[img]*[/img]

Ik heb er zaterdag 1 geprobeerd met rijden, man, wat zat dat geweldig Haha!
Zondag moest ik weer met mijn gewone cap rijden (omdat die persoon weg was met die van haar) en ik vond hem al meteen een stuk minder zitten, terwijl ik de voorbije 13 jaar niks anders op mijn hoofd heb gehad Tong uitsteken

Dus hij is goedgekeurd Haha!
Nu alleen de kleur nog ... Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou de gele doen! Haha! Die is gaaf zeg!
Ik wil graag de lichtblauw/donkerblauw/grijze voor volgend seizoen! Ja

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 21:24

wat kosten deze ongeveer ben ook weer aan het sparen voor nog meer snufjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:22

Heb de gele gekozen Ja
Die rode vind ik wel chique, maar is een beetje TE opvallend Clown

Ik betaal die van mij € 119, denk dat dat wel ongeveer de algemene prijs is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:41

Hmm, de geel/grijze hebben we niet waar ik die bestel Nagelbijten / Gniffelen
En die rode vind ik toch echt wel wat te fel ...

Nu weet ik niet wat ik moet doen Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:05

Heeft iemand toevallig de antraciet/zilveren cap van goedhard?

Die staat op de site maar ik kan me echt niet voorstellen hoe die uitziet ...
Vind op internet ook niks ivm met die kleuren.