Ervaringen gevraagd hartslagmeters.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Ervaringen gevraagd hartslagmeters.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 13:18

Aangezien ik dit jaar met Pablo endurance wil gaan starten, wil ik een hartslagmeter aanschaffen. Hij is namelijk nogal eens erg enthousiast en ik wil weten wat dat doet met zijn hartslag. Bij Goedhard hebben ze Polar en V-Max. De Polar A3 en de V-Max Enduro hebben mijn interesse gewekt. Wat zijn de verschillen tussen deze 2 merken? Ik hoop dat jullie me van informatie kunnen voorzien Haha! Ik heb ook gezien dat ze bij Equestrian Nomads ze de V-Max verhuren, maar ik wil hem daar niet kopen. Het prijsverschil met Goedhard is nl echt enorm.

Lenneke_

Re: Ervaringen gevraagd hartslagmeters.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:36

Ik heb een hartslagmeter van de ANWB omgebouwd. Die was 30 euro en werkt super.
Zeker voor als je net begint is zo'n ding prima. Hij is wel heel basic, hij meet de hartslag en heeft een klok en een stopwatch, maar meer heb je in begin niet nodig.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 21:24

Maar hoe bouw je zo'n ding om dan? (Maw moet je daar erg handig voor zijn Knipoog )

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:42

Het voordeel van de V-max t.o.v de polar is dat de electrodes dunner zijn (minder kans op irritatie etc) en dat je de batterij zelf kan vervangen.

Het prijsverschil is trouwens inderdaad erg groot. Viel mij ook al op.

Ik heb trouwens ook zo een omgebouwde geprobeerd maar vind de electrodes te dik/ groot en ben bang voor irritatie. Cookie is namelijk echt supergevoelig. Verder waren de waardes af en toe erg twijfelachtig.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 23:59

Fransje welke V-Max heb jij dan? Ik vond de Enduro wel mooi. En hebben wij vorig jaar niet samen bij Tyrza gereden?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 08:22

Ipsilonka schreef:
Fransje welke V-Max heb jij dan? Ik vond de Enduro wel mooi. En hebben wij vorig jaar niet samen bij Tyrza gereden?

Ik heb net de enduro besteld. Het verschil zit met name in het horloge, die is veel uitgebreider. Kan je ook de min-max hartslag instellen entc.

En ja, wij hebben samen die clinic gereden. Bedacht ik mij al bij de vorige post Haha!

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:43

Klopt, ik heb de V-max Basic en die is idd nogal euhm.. 'basic'.. maar hij werkt prima en doet het altijd (behalve de eerste paar minuten met een dikke vacht dan krijg je dubbele waardes)!! Pony heeft er geen last van en het is een erg gebruiksvriendelijk apparaatje!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 08:43

fransje23 schreef:
Het voordeel van de V-max t.o.v de polar is dat de electrodes dunner zijn (minder kans op irritatie etc) en dat je de batterij zelf kan vervangen.

.

Die van polar kun je ook zelf vervangen hoor Haha!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:10

Ik heb ook de Vmax Enduro-C en ben zeer tevreden gebruikster Ja
Batterijen afgelopen winter vervangen en nu kunnen we er zeker weer een jaar tegenaan. De dunne elektrodes vind ik erg fijn! Die van Polar lijken me een groter risico op drukkingen geven.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:34

Lenneke_ schreef:
Zeker voor als je net begint is zo'n ding prima. Hij is wel heel basic, hij meet de hartslag en heeft een klok en een stopwatch, maar meer heb je in begin niet nodig.

Ik ben ook wel heel erg benieuwd hoe je dat gedaan hebt... staat die ook op de internetshop van de anwb?

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:19

Ik heb de V-max Enduro c en ben heel tevreden. Hie doet het heel goed, zelfs zonder contactgel (daar reageerde mijn paard allergisch op Nors opkijken ), gewoon vantevoren even de vacht natmaken of wachten tot hij zweet.

Ik heb bewust voor V-max gekozen en niet voor Polar omdat:
- de electroden veel dunner zijn
- je de batterijen zelf kunt vervangen
- hij het beter doet, naar wat ik gehoord heb
- de service beter schijnt te zijn als er iets aan is

Ik heb ook een zelf omgebouwde, die deed het bij Rex nooit goed, maar nu bij de beide paarden van mijn ouders doet hij het juist wel heel goed. En aangezien zo'n ding niks meer kost (deze week waren ze voor € 12,50 bij de Lidl) is het wel de moeite van het proberen waard misschien. Lachen

Vippie schreef:
fransje23 schreef:

Die van polar kun je ook zelf vervangen hoor Haha!

En kan hij dan ook nog goed dicht, waterdicht enzo? Want ik hoor veel (ex-)Polar-gebruikers er altijd over klagen, zal wel niet voor niets zijn. Knipoog

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 23:17

Djilan schreef:
Die van Polar lijken me een groter risico op drukkingen geven.

Dat dacht ik dus ook. Cookie is al erg gevoelig op van alles dus drukking van een hartslagmeter ga ik niet riskeren. Voorkomen is toch beter dan genezen.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:49

Ik heb een polar voor m'n pony en heb om eerlijk te zijn niks te klagen! Het zou best kunnen dat die van V-max dunner zijn, maar die 2 heb ik zelf nog nooit vergeleken.

Ik heb met de polar nog nooit drukplekken of iets dergelijks gehad, maar dat kan idd van paard tot paard zijn. De een is daar immers gevoeliger voor dan de andere.

Kortom hier een tevreden Polar gebruiker Lachen

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:29

Djilan schreef:
Ik heb ook de Vmax Enduro-C en ben zeer tevreden gebruikster Ja
Batterijen afgelopen winter vervangen en nu kunnen we er zeker weer een jaar tegenaan. De dunne elektrodes vind ik erg fijn! Die van Polar lijken me een groter risico op drukkingen geven.

Waar kan je deze kopen, online? Lachen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:46

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:21

Ok, thx Lachen

Ga er ook eens voor kijken!

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 09:22

Ik heb ook een Polar, en hij bevalt goed. Ikn de winter met een dikke vacht is het wel een stuk minder moet ik zeggen.

Mijn paardje is redelijk gevoelig voor drukkingen, maar de pads van de polar zijn nog steeds dusdaning dun dat ze geen overlast geven.
Wat ik erg fijn vond aan de Polar is dat hij war robuster is, de V-max heeft zulke eng dunnen draadjes dat ik bang was voor snel breken, storing ed... Maar ik geloof dat dat wel meevalt?

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 09:32

Lenneke_ schreef:

Hoe bouw je zoon ding om ? foto's ?

Heb zelf een hele goede polar waar alles aan functies op zit. Kan ook op computer uitlezen. EN hier wel een grafiekje neer zetten. Kan je zo zien wat rust stap draf en galop is. Mischien kan of de band om bouwen of gewoon setje voor paard kopen alleen de electrode dan.

Wafel

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:39

Esther, bij mij zijn de draadjes nog nooit gebroken en bij Annalynn (die hem intensiever gebruikt) ook niet. Totaal geen klachten over de V-Max eigenlijk.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:48

Djilan schreef:
Esther, bij mij zijn de draadjes nog nooit gebroken en bij Annalynn (die hem intensiever gebruikt) ook niet. Totaal geen klachten over de V-Max eigenlijk.

Dat zei ik al, geen klachten volgens mij, het was voor mij toendertijd een afweging (al geloof ik dat de hele oude V-max wel eens wat kuren met draadjes hadden,dat waren een soort spiraaldraadjes, ik kan me dat bij Joan herinneren...)
Laatst bijgewerkt door Moragh op 13-01-07 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:50

De lange draad heeft nog steeds een spiraalgedeelte volgens mij. De korte niet.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:53

Djilan schreef:
De lange draad heeft nog steeds een spiraalgedeelte volgens mij. De korte niet.

ah.....

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:12

Kan je bij de V-Max Enduro ook de gegevens op de computer uitlezen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:53

Mordysh schreef:
(al geloof ik dat de hele oude V-max wel eens wat kuren met draadjes hadden,dat waren een soort spiraaldraadjes, ik kan me dat bij Joan herinneren...)

Ik heb ooit de HF-meter van Joan mogen lenen op het laatste rondje van een wedstrijd toen mijn eigen Polar ineens met uitval te maken kreeg (de eerstvolgende rit werkte alles overigens weer prima). Ik vond 'm erg breekbaar aanvoelen en ik ben uiteindelijk ook een electrode kwijtgeraakt (zul je net zien dat dat gebeurt met geleend spul), maar er was gelukkig heel gemakkelijk en snel een nieuwe losse electrode te bestellen bij Equestrian Nomads. Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer of dat een V-max was, misschien herkent iemand de ontvanger? > KLIK <

Ik herinner me nu ook dat ik jaren geleden (2002) eens twee weken een V-max heb gehuurd bij EN toen ik nog geen eigen hartslagmeter had, gewoon om eens met zo'n ding te rijden. Toen ging alles goed, niets gesloopt Nagelbijten / Gniffelen maar toen had ik ook nog geen ervaring met andere hartslagmeters.

Zelf heb ik dus een Polar (A3) en daarbij heb ik al twee keer te maken gehad met draadbreuk, maar dat is ook beide keren heel netjes en gratis opgelost door Polar. Ik weet alleen niet of een volgende HF-meter weer een Polar wordt, het is toch vrij onhandig dat de batterijen van de zender niet te vervangen zijn als ze leeg zijn (van het horloge wel). Misschien wordt dat dan toch wel een V-max.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:43

Ik heb een Polar A3 en al 2 x toe is de zender met lege batterijen komen te staan.
1ste keer een nieuwe gekregen van de verkoper.
Beide keren heeft Polar geweigerd een nieuwe te leveren. Zit nu dus weer met een lege zender.
Ga hem waarschijnlijk gebruiken om een humane band om te bouwen naar paardenband.