startkaart als je endurance en dressuur wilt rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pinacollada

startkaart als je endurance en dressuur wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 23:11

hallo,
Ik heb dit jaar een aantal keer gegroomt met endurance, en ik vind het een super sport. ook heb ik een keer mee gereden in kootwijk vorig jaar.

zelf rij ik recreatief. maar in 2007 wil ik beginnen met wedstrijden dressuur en endurance.
ik krijg prive les,en niet aangesloten bij een rijvereniging.

waar moet ik een startkaart aanvragen? en moet ik er 2 aanvragen voor elk doeleinde 1?
of is dit niet nodig
hoe zit het met de startbonnen?

zou iemand mij dit stap voor stap kunnen uitleggen?
het is voor mij namelijk een hele nieuwe ervaring, en uit de sote van de knhs word ik niet veel wijzer.

alvast bedankt

Karin

Re: startkaart als je endurance en dressuur wilt rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:14

Kijk hier even: viewtopic.php?f=131&t=690148 en in de FAQ bovenaan dit subforum Endurance.

'Startbonnen' bestaan niet. In de dressuur heb je startcoupons, die bestel je bij de KNHS (met je startkaartaanvraag en later kun je ze bijbestellen per setje). In de endurance worden veterinaire kaarten gebruikt. Die hoef je niet zelf aan te schaffen, je krijgt er eentje uitgereikt voor de betreffende wedstrijd als je je 's morgens komt melden op het secretariaat om je hesje met startnummer te halen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 05:54

Je moet lid worden van ene landelijke rijvereniging EN van de KNHS endurancevereniging (voorheen DER), dit omdat de DER geen dresuurwedstrijden mag organiseren en andersom een rijvereniging geen endurance.

Je kunt gewoon een startkaart aanvragen bij de KNHS voor Dressuur/Springen/SGW daar kun je ook endurance mee rijden (andersom kun je met een startkaart voor endurance geen dressuur rijden, die zijn ook wat goedkoper).

Voor de dresuur koop je daar bij de KNHS startcoupons bij, die heb je voor de endurance niet nodig.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:08

Ik had mijn startkaart voor dressuur al eerder.
Gewoon een startkaart dus via de landelijke rijvereniging, en daarna ben ik lid geworden van de DER.
Gaat prima zo! Ja